Engelse bak

Alles over binnenscheepvaart
tom

Jetta

Bericht door tom »

Harry bedankt zo als je ziet is het gelukt

dit is dus de Jetta die in de rederijhaven in rotterdam ligt
ik heb dit schip vanaf 1997 en woon hier op
nu zou ik graag willen weten of er nog andere engelse bakken zijn in deze staat want ik vermoed dat de Jetta 1 van de weinigen is die in bijna orginele staat is

groeten Tom
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Mooi dat het gelukt is Tom, zoals je ziet was het nog niet 100% en heb ik het aangepast. Je kunt, nadat je de foto hebt 'geupload' het beste de onderste regel kopieëren 'direct link to image' dan klik je in het invoervenster op IMG, plakt dan de link en klikt nog een keer op * IMG, dat sterretje komt automatisch en geeft aan dat je met foto invoeren bezig bent. Dan ziet het er zo uit:

Afbeelding en krijg je de foto direct te zien ipv via thimbnails. Zelf maak ik alleen gebruik van thumbnails wanneer ik een foto wil laten zien op bv 1200 pixel breedte.

Op je vraag of er meer Engelse bakken zijn kan ik geen antwoord geven omdat ik het niet weet. Misschien dat varende forumbezoekers beter op de hoogte zijn,

gr. Harry

PS

wat weet je van het verleden van de Jetta, ex-namen b.v.?

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
tom

Bericht door tom »

hoi Harry

ik bedoel met mijn vraag over meer engelse bakken of er nog zijn in orginele of bijna orginele staat ik heb er wel gezien dat ze omgebouwd zijn tot woon schip
toen ik het schip kocht waren er nog 2 varende de Donata en de Broedertrouw
de Donata is naar Frankrijk verkocht en de Broedertrouw verbouwd tot charterschip met deze mensen van de broedertrouw heb ik wel contact

de Jetta heb ik van de fam. Houterman gekocht en die hebben hem van af 1955 tot 1997 gehad
daarvoor was het van af 1922 tot 1927 de neerlandia 2
van af 1927 tot 1955 de Fiod
heb wel gegevens over de de bouw en de reden dat ze gebouwd zijn
hier heb ik nog een foto van de het te water laten van deze schepen

grt Tom
Afbeelding
Afbeelding
Henk Kool
Berichten: 125
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:46
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Henk Kool »

De "Donata" ligt inderdaad in Frankrijk, ingericht als een kledingwinkel. Ik heb er foto's van, maar ik krijg ze niet geplaatst.......! Tevens voer er in de jaren zeventig ook een engelse bak met de naam""Kwiek" de naam van de schipper schiet mij even niet te binnen, wie.............

Bij "kunstmest, staal, en cement, Ijmuiden" is ook een foto geplaatst van een engelse bak deze ligt er met meerdere schepen in het spuikanaal.


Groet,
Henk Kool
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
m/s Kwiek H. Oost, Nederhemert.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
t.fluks
Berichten: 960
Lid geworden op: 07 apr 2007 20:26

twee gebroeders

Bericht door t.fluks »

Hallo Harry,
die "Twee Gebroeders" is ooit door een oom van mij , als sleepschip, gekocht voor zijn zoon H de Jonge. Er is toen een 200 pk Ruston in gebouwd, stuurhut en roef opgebouwd en het schip werd "Go-On" genoemd.Het was een heel snel schip, wat niet verwonderlijk was met die pk's.Mijn neef heeft het schip na een aantal jaren verkocht en werd havenmeester in Schokkerhaven.
Groet, Tammo.
tom

engelse bak ijmuiden

Bericht door tom »

hallo Henk Kool

heb de foto bij de cement enz gezien en ik denk dat dit de` tijd zal het leren `is ik heb de eigenaar (als die het nog is ) drie jaar geleden gesproken hier aan de werf de konigspoort in de oude haven rotterdam en die vertelde dat zijn schip in beverwijk lag ik schrik wel van deze foto hoe het schip er bij ligt het heeft er wel mooier uit gezien echt zonde

grt tom
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
De Tijd zal 't leren IV van schipper Zielstra in betere tijden. Schagen 1999.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
tom

tijd zal het leren

Bericht door tom »

nou Harrie hier ziet hij er een stuk beter uit
schipper Zielstra ken uit mijn tijd dat ik met de Jetta in de Maashaven heb gelegen en die was erg zuinig op dit schip hij was ook ooit van plan om een foto boek over engelse bakken te maken is er alleen niet van gekomen en de foto`s had hij toen ook niet meer dus dat was jammer

grt tom
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

2001867 , ATLAS , Sleep tank schip , Bouwjaar 1914 (engelse bak) , werf Engeland , (wgl) Wijnhoff & van Gulpen & Larsen AMSTERDAM , in dienst stelling 1914 . 255 ton , lengte 37,87 , breedte 5,03 , diepgang 2,04 , motor in 1955 ingebouwd 116 pk KHD , (muller) ATLAS 1971 (schoppe) ATLAS

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie