Engelse bak

Alles over binnenscheepvaart
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Engelse bak

Bericht door joop 1 »

ik zoek al een poosje naar de engelse bak corry ex agnes van piet lindhout ik kom hem in het lijstje niet tegen daar stond een 80 kromhout gloeikop in is er bij ons uitgehaald en wij hebben er een 4cyl 120 mb4 Mercedes ingebouwd afkomstig uit het wrak van de geborgen trio van fernhout die bij Zierikzee gebroken is de kop van deze triois door ons weer aan een spits van firma hokken uit zuilichem gelast toen werd een schip nog zomaar niet afgeschreven o ja de corry is later een 8 ts 140 pk kromhout in gebouwd er is ook nog een rond kontje aangezet toen voer hij vast voor niemeta vliss met oud ijzer misschien komt er nog een foto boven water gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Engelse bak

Bericht door Jan Kroes »

RUPEL, England 1918, AE 10578 B 1951 Antwerpen, 120 pk GM 1948
RSR 1956 Pierre Asnot Antwerpen
Die heeft toch ook nog een Reflex gehad met 2 GM's?
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Engelse bak

Bericht door Kees Keijzer »

joop 1 schreef:ik zoek al een poosje naar de engelse bak corry ex agnes van piet lindhout ik kom hem in het lijstje niet tegen daar stond een 80 kromhout gloeikop in is er bij ons uitgehaald en wij hebben er een 4cyl 120 mb4 Mercedes ingebouwd afkomstig uit het wrak van de geborgen trio van fernhout die bij Zierikzee gebroken is de kop van deze triois door ons weer aan een spits van firma hokken uit zuilichem gelast toen werd een schip nog zomaar niet afgeschreven o ja de corry is later een 8 ts 140 pk kromhout in gebouwd er is ook nog een rond kontje aangezet toen voer hij vast voor niemeta vliss met oud ijzer misschien komt er nog een foto boven water gr joop
Joop dat was de "Corry"van Piet Westbroek uit St. Philipsland als ik het goed heb, voer op het laatst inderdaad oud ijzer
Lau Bos zal het ook nog wel weten.
Joop als je bij het topic Mijn jeugd onderaan Corry intikt komt er een lucht foto waar de Corry op staat.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
ziggy

Re: Engelse bak

Bericht door ziggy »

van de angema uit de lijst heb ik enkele pagina's geleden al een foto gepost, de naam was samengesteld uit de namen van de kinderen antonia, gerrit junior en margaretha.
de eigenaars waren mijn grootouders gerrit van winssen senior en alice huysen.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Engelse bak

Bericht door Fluks »

Ik mis nog de Teudi van D.v d Lei met 116 pk KHD. en de engelse bakken van E.Herbosch uit Antwerpen.
Groeten,Arie.
kartner
Berichten: 148
Lid geworden op: 02 nov 2010 10:39

Re: Engelse bak

Bericht door kartner »

Jan, ik mis er ook nog eentje die jij ook gekend hebt.( Of ik zie hem over het hoofd)
De Corico van Bossers.
Ook een ,,oude,, Charleroi klant.
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Engelse bak

Bericht door joop 1 »

wij hebben zelf ook nog een engelse bak gehad vervoerden wij oud ijzer mee die hebben wij rond 1965 weg gehaald in Kortgene stond er een grote witte opbouw voor de roef als woonschip stond een 2 tact direct omkeerbare 250 pk 4 cyl deutz in.( was zo.n zelfde deutz als jaap potters in de flora gehad heeft na de 90 industrie gloeikop ). achter op stond er nelly op en op de kop stond minus onder die naam heeft hij bij ons ook gevaren liep als de brandweer met die 250 pk ik heb nog wel een foto waar hij onduidelijk opstaat moet ik even ben strikken om hem op het forum te zetten die heeft hem ook gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
nestor
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 dec 2005 21:44
Locatie: Vlaardingen

Re: Engelse bak

Bericht door nestor »

De Germa van Gerrit Lenten een engelse bak met een hoge roef,
mis ik ook nog in de lijst

Peter
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Engelse bak

Bericht door Kees Keijzer »

Kees Keijzer schreef:
joop 1 schreef:ik zoek al een poosje naar de engelse bak corry ex agnes van piet lindhout ik kom hem in het lijstje niet tegen daar stond een 80 kromhout gloeikop in is er bij ons uitgehaald en wij hebben er een 4cyl 120 mb4 Mercedes ingebouwd afkomstig uit het wrak van de geborgen trio van fernhout die bij Zierikzee gebroken is de kop van deze triois door ons weer aan een spits van firma hokken uit zuilichem gelast toen werd een schip nog zomaar niet afgeschreven o ja de corry is later een 8 ts 140 pk kromhout in gebouwd er is ook nog een rond kontje aangezet toen voer hij vast voor niemeta vliss met oud ijzer misschien komt er nog een foto boven water gr joop
Joop dat was de "Corry"van Piet Westbroek uit St. Philipsland als ik het goed heb, voer op het laatst inderdaad oud ijzer
Lau Bos zal het ook nog wel weten.
Joop als je bij het topic Mijn jeugd onderaan Corry intikt komt er een lucht foto waar de Corry op staat.
Gr, Kees.
Joop, dat klopt wel want in de bietencampagne van 1960 stond er de Kromhout nog in, dat was het jaar van de "Trio".
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Engelse bak

Bericht door joop 1 »

dat mercedesje onder water vandaan heeft het nog jaren goed goed gedaan in de corry maar nu nog de nelly die bij ons als minus voer gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Plaats reactie