Rijnvaartnostalgie.
Re: Rijnvaartnostalgie
Ha Roy,volgens mij was dat inderdaad wel gangbaar,maar veel heb ik er niet van meegemaakt.Ik weet wel dat de Schweiss een kraanschip had en dat was de .....St.Gotthard.Ik zal eens zien of ik die kan vinden.
Gr.Fred
Gr.Fred
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Rijnvaartnostalgie
Dat schip langszij de "Damco 204" te Emmerich, is er zeker één uit de oude doos.
Bij het middenerf is zelfs een zijschroef te zien! Een mooie nostalgische foto.
Tammo.
Bij het middenerf is zelfs een zijschroef te zien! Een mooie nostalgische foto.
Tammo.
Re: Rijnvaartnostalgie
Dat is de Hencor, een Neckarscheepje met heel weinig diepgang. Voer veel met grind is mij verteld.t.fluks schreef:Dat schip langszij de "Damco 204" te Emmerich, is er zeker één uit de oude doos.
Bij het middenerf is zelfs een zijschroef te zien! Een mooie nostalgische foto.
Tammo.
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
-
- Berichten: 2461
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Rijnvaartnostalgie
De "Hencor" is in de jaren 60 verdiept.
mvg
Geert
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie
De Franse Sleepboot
"PELVOUX" vertrekt uit Rotterdam achter de "NOORDZEE" met bestemming Constanza. (1966)
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Rijnvaartnostalgie
maar weer eens in mijn album met kaarten zitten snuffelen
koningswinter
bad godesberg
deze stond er ook nog niet bij dacht ik de loreley
groeten van de rijn
en tot slot nog een paar oudjes bij de loreley een mij onbekend schip helaas werd vaak de scheepsnaam niet vermeld
de rijn bij de loreley
jan
koningswinter
bad godesberg
deze stond er ook nog niet bij dacht ik de loreley
groeten van de rijn
en tot slot nog een paar oudjes bij de loreley een mij onbekend schip helaas werd vaak de scheepsnaam niet vermeld
de rijn bij de loreley
jan
varen is een manier van leven
-
- Berichten: 1435
- Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
- Locatie: purmerend
Re: Rijnvaartnostalgie
Geachte forum lezers .
Sinds enige tijd volg ik het forum . In blz 15 spreken bingerloch en hank over het gebruik van de witte vlag . Deze vlag had vele betekenissen en well zeer plaatsbepalend .
1 In de havens als verzoek voor een drinkwater boot .
2 in het RPR van 1965 de volgende betekenissen .
2-1 Art 41 d2 Ontmoeting in een engte .
Kenbaar aan de opvaart , wit=afvaarende sleep ;rood= alleen varend vaartuig .
2-2 Art 63 Grote Veren ;Groot veer wil de koers van een sleep kruisen ; Overdag =witte vlag ; des Nachts=groen rondom toplicht .
2-3 Art 108 Bingerloch Opvaart nieuwe vaarwater .
opvaarende motorvaartuigen voorzien van voorspan vraagt de voorspanboot het nieuwe vaarwater door voor km 534 ,een witte vlag
3 Art 120 Volgens het Rpr is nachtvaart tussen Bingen en St Goar verboden ,echter als proef is de nachtvaart voor duweenheden in de opvaart door het nieuwe vaarwater toegestaan .
4 Art 130 Vaart door het Bingerloch ,singalen getoond op post ;Krausaue km528.6 ;Mäuseturm km 530.18 ;post 3 km 531.1 . Voor het nieuwe vaarwater zijn de seinen uitgevoerd als schijven , Bingerloch als vlaggen . De kleuren zijn ; wit=Slepen ;geel =alleenvaart ; geel+wit=vlotten .Deze seinen zijn alleen geldig voor de afvaart .Verder mag de opvaart km 531.4 Niet voorbijvare bij het sein witte kleur voorzien van een RODE rand
5 ARt 131 Lorch-St,Goar Witte vlag =afvarende sleep;rood=afvarend alleen varendvaartuig ; r+w=afvarend vlot . Tevens bij post 3 Kammereck ,Kleine witte vlag als aanvulling bij passage afvaart van de Jungferngrund en wordt door de andere posten herhaald tot passage van de Geisenrücken.
hopenlijk een kleine toelichting over dit onderwerp .
Sinds enige tijd volg ik het forum . In blz 15 spreken bingerloch en hank over het gebruik van de witte vlag . Deze vlag had vele betekenissen en well zeer plaatsbepalend .
1 In de havens als verzoek voor een drinkwater boot .
2 in het RPR van 1965 de volgende betekenissen .
2-1 Art 41 d2 Ontmoeting in een engte .
Kenbaar aan de opvaart , wit=afvaarende sleep ;rood= alleen varend vaartuig .
2-2 Art 63 Grote Veren ;Groot veer wil de koers van een sleep kruisen ; Overdag =witte vlag ; des Nachts=groen rondom toplicht .
2-3 Art 108 Bingerloch Opvaart nieuwe vaarwater .
opvaarende motorvaartuigen voorzien van voorspan vraagt de voorspanboot het nieuwe vaarwater door voor km 534 ,een witte vlag
3 Art 120 Volgens het Rpr is nachtvaart tussen Bingen en St Goar verboden ,echter als proef is de nachtvaart voor duweenheden in de opvaart door het nieuwe vaarwater toegestaan .
4 Art 130 Vaart door het Bingerloch ,singalen getoond op post ;Krausaue km528.6 ;Mäuseturm km 530.18 ;post 3 km 531.1 . Voor het nieuwe vaarwater zijn de seinen uitgevoerd als schijven , Bingerloch als vlaggen . De kleuren zijn ; wit=Slepen ;geel =alleenvaart ; geel+wit=vlotten .Deze seinen zijn alleen geldig voor de afvaart .Verder mag de opvaart km 531.4 Niet voorbijvare bij het sein witte kleur voorzien van een RODE rand
5 ARt 131 Lorch-St,Goar Witte vlag =afvarende sleep;rood=afvarend alleen varendvaartuig ; r+w=afvarend vlot . Tevens bij post 3 Kammereck ,Kleine witte vlag als aanvulling bij passage afvaart van de Jungferngrund en wordt door de andere posten herhaald tot passage van de Geisenrücken.
hopenlijk een kleine toelichting over dit onderwerp .
Re: Rijnvaartnostalgie
Bedankt voor de informatie, maar een beetje ingewikkeld is het wel....
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....