Rijnvaartnostalgie.

Alles over binnenscheepvaart
edison

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door edison »

Ik gok op Freudenberg.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

van Gust Deroef
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

van Gust Deroef
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Danny

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Danny »

Heren

Bij de rederijen staat een onderwerp van de Navex en fluviale schepen

Hou het forum overzichtelijk
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Kapitein Spok »

velasquez schreef:Zo snelde de navexmotor 2 de laatste jaren over de rhein.
Afbeelding
De orginele motor Deutz 545 375 pk was vervangen door een BAM deutz ca 920 pk
Velasques, was het niet zo dat Type 545 begon bij 500 pk. op 375 toeren.
en een Deutz van 375 pk type 536 op 500 toeren?

Het maakt hier niet zo veel uit, maar soms gaat een onderschrift een eigen leven leiden.
Overigens weer een hele mooie foto!
edison

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door edison »

Het was ook een 536 die er in stond.
Die Deutz die er later in kwam was 720 pk maar terug gesteld naar 570 pk.
Deze moter kwam oorspronkelijk uit de Sina en is 2e hands geplaatst.
Dat schip is eigenlijk nauwelijks harder gaan lopen met die pk,s erbij wel harder trillen.
groet John
velasquez

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door velasquez »

edison schreef:Het was ook een 536 die er in stond.
Die Deutz die er later in kwam was 720 pk maar terug gesteld naar 570 pk.
Deze moter kwam oorspronkelijk uit de Sina en is 2e hands geplaatst.
Dat schip is eigenlijk nauwelijks harder gaan lopen met die pk,s erbij wel harder trillen.
groet John
Wie droomt dat met meer pk automatisch zijn schip evenredig sneller gaat varen die droomt verkeert.
Maar weet zeker dat als iedereen zijn schip eens laat na rekenen wat rendement van motor en schroef veel geld ken besparen.
Het beste voorbeeld wat ik weet en mijn vader altijd zei,
De hugin, odin, en minin waren de zelfde boten met de zelfde motor maar de hugin nam naar de ruhr een dordmunder meer mee als de twee andere.
Ra ra raar maar waar.

gr.BB
vasco
Berichten: 657
Lid geworden op: 05 jan 2009 14:38

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door vasco »

Velasques,
Deze boten rammelde erg vandaar dat de laatste van de 3 gebouwde boten een ander achter onderwater schip had, ook was de schroef en de straalbuis verder naar achter gebouwd hij trok iets harder dan die andere 2 maar geen Dordmunder meer naar de Ruhr hoor ik dacht dat dit de Hugin was en het rammelen was niks minder het waren ook licht gebouwde casco's

Gr.Ger.
Gr. Ger
Afbeelding
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door piet42 »

Volgens mij is dit de Rimli van de N.R.V. maar deze naam en gegevens zijn mij onbekend dus wie weet raad.

Gr. Ger.[/quote]

ger

hier een model vd ijmir

https://www.maritiemdigitaal.nl/index.cf ... =135001025 met gegevens van maritiemdigitaal

model staat in maasluis nat sleepvrt museum
Bijlagen
scannen0001px rnvrt 291.jpg
scannen0001px rnvrt 291.jpg (133.5 KiB) 858 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
ossebaar.j
Berichten: 1445
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door ossebaar.j »

Deutz 4 tact motoren
RV6M 536 ;6cil; 500 omw/min 375 pk
RV8M 536 ; 8cil;500 omw/min 500 pk
RBV6M 536 ;6 cil ;500 omw/min ; 600 pk
RBV8M 536 ; 8 cil ; 500 omw/min ; 800 pk
De afkortingen betekenen het volgende ;
R=direct omkeerbaar
M=watergekoeld
V= type aanduiding
B= drukvulling
6 en 8 =aantal cilinders
Van het laatste getal = het eerste cijfer een type aanduiding,de laatste 2 cijfers de zuigerslag .
Zuigerslagen van 360;450;580en 660 mm.
PK,s 375;500;600;800; 660;1060;810;1090;1500;2000;915;1210;1500;
Plaats reactie