Rijnvaartnostalgie.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie.
Dacht ik ook te herinneren Klaas.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Rijnvaartnostalgie.
Nadat ik de computer voor die dag uitgeschakeld had,
kwam langzaam uit de grijze massa in mijn hersenen DIT naar boven drijven.......
Vandaag weer eens de kaarten en foto's bestuderen
en in mijn hoofd zien te prenten
kwam langzaam uit de grijze massa in mijn hersenen DIT naar boven drijven.......
Daarmee was het probleem verklaard.k-k schreef:Pieter, Heb het even opgezocht in de Rijnvaartatlas, ooit als PDF gedownload.
De hoogspanningsmasten staan op KMR 854,2.
Oelwerke Germania in Emmerich 852,8, rechteroever.
Oelwerke Spyck 857,0, linkeroever.
Vandaag weer eens de kaarten en foto's bestuderen
en in mijn hoofd zien te prenten
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Rijnvaartnostalgie.
Pieter, Had eerst ook gezocht op kaarten van GM. Daarop was weinig te zien. Bij omschakelen naar satellietbeelden werd de oliefabriek Spyck zichtbaar. Geen idee trouwens of die heden ten dage nog zo heet. En opeens viel het kwartje om de Rheinatlas erbij te pakken. Het gebied valt net op twee pagina's en twee plaatjes bijmaken was me net even te veel. Kan je aanbevelen om de Rheinatlas te downloaden. Is al wel enige jaren oud, maar daar winnen onze verhalen het nog van. Gr. Klaas.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Dag Klaas,
Ik wil hem graag downloaden, maar waar vind ik hem.
Ik heb trouwens wel een editie uit 64, maar een digitaal exemplaar is ook handig. Maar zoals ik al zei: het drong pas later tot me door dat we het over een olieslagerij en niet over de nederzetting Spijk hadden.
Ik wil hem graag downloaden, maar waar vind ik hem.
Ik heb trouwens wel een editie uit 64, maar een digitaal exemplaar is ook handig. Maar zoals ik al zei: het drong pas later tot me door dat we het over een olieslagerij en niet over de nederzetting Spijk hadden.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 1435
- Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
- Locatie: purmerend
Re: Rijnvaartnostalgie.
Spyckse veer .
In 1865 heeft de Nederlandsche Rhijnspoorweg Maatschappij ( NRS ) de verbinding Zevenaar-Kleve geopend .
Dit als concurent van de Cöln-Mindener Eisenbahn ,waarvan het tarief vele malen hoger was .
De spoorlijn boog in Elten af richting Welle .
Daar tussen Welle en Spyck de Rijn een grote hindernis was , werd besloten om een veerdienst in het leven te roepen .
De spoorpont en aanlegsteigers werden zo uitgevoerd dat de spoorrijtuigen /wagons wel op de veerboot konden , maar de lokomotief niet .
Op deze plaats was de Rijn grensrivier .
Welle rechtsrijnisch 9Zelfde zijde als Emmerich ,en Spyck ( duits )andere zijde .
Zie verder onder Wikipedia/Google of oude spoorkaarten .
In 1865 heeft de Nederlandsche Rhijnspoorweg Maatschappij ( NRS ) de verbinding Zevenaar-Kleve geopend .
Dit als concurent van de Cöln-Mindener Eisenbahn ,waarvan het tarief vele malen hoger was .
De spoorlijn boog in Elten af richting Welle .
Daar tussen Welle en Spyck de Rijn een grote hindernis was , werd besloten om een veerdienst in het leven te roepen .
De spoorpont en aanlegsteigers werden zo uitgevoerd dat de spoorrijtuigen /wagons wel op de veerboot konden , maar de lokomotief niet .
Op deze plaats was de Rijn grensrivier .
Welle rechtsrijnisch 9Zelfde zijde als Emmerich ,en Spyck ( duits )andere zijde .
Zie verder onder Wikipedia/Google of oude spoorkaarten .
Re: Rijnvaartnostalgie.
Opvarige Damcosleep bij Wezel, jammer dat het nummer niet leesbaar is...
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Rijnvaartnostalgie.
Ik kreeg weer wat foto's van G Valkenburg met het verzoek deze te plaatsen.
Dit keer Boele te Bolnes. Zoals bekend onderging zo'n beetje de hele vloot het onderhoud bij deze werf.
Maar ook nieuwbouw zoals de Trekvogel en Intritas1 werden daar gebouwd.
Dit keer Boele te Bolnes. Zoals bekend onderging zo'n beetje de hele vloot het onderhoud bij deze werf.
Maar ook nieuwbouw zoals de Trekvogel en Intritas1 werden daar gebouwd.
Vult u rustig aan, het kost u niets!
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 04 mei 2005 15:00
- Locatie: Scheveningen
Re: Rijnvaartnostalgie.
Die foto van de Palatinia is denk ik genomen tijdens de ombouw naar bitumentanker. Het hoge trunkdek heeft ze al, maar de schoorsteen van de Clayton verwarmingsketel staat er nog niet op.
Groetjes Maarten.
Groetjes Maarten.
-
- Berichten: 2442
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hij lijkt me te gemakkelijk voor: waar is/was dit.
Maar met de huidige waterstanden is dit in ieder geval wel Rijnvaartnostalgie.
Hoogwater 1979
picture uploading
Maar met de huidige waterstanden is dit in ieder geval wel Rijnvaartnostalgie.
Hoogwater 1979
picture uploading
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Rijnvaartnostalgie.
De serie tussen 240/250 ongeveer 500 ton 500 pk Deutz RV 6M 545 met een 1400 tonner erachter liep het heel behoorlijk.Wrijfhout schreef:
Opvarige Damcosleep bij Wezel, jammer dat het nummer niet leesbaar is...
gr. Harry
Karel