Rijnvaartnostalgie.
-
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
- Locatie: Rotterdam
Re: Rijnvaartnostalgie.
De Rhenus 219 in de opvaart. De witte vlag om door het Nieuwe vaarwater te gaan in plaats van het Binger Loch. En als ik het goed heb met een Damco vlag in de mast. Al vroeg, want hij is net de Lorelei gepasseerd.
Groet Arnold.-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie.
Dan is tie wel vroeg met de witte vlag.
Jan.
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie.
Tja, een drinkwaterboot heb je daar ook niet.
Deze foto is net na de oorlog gemaakt. Rhenus AG für Schiffahrt & Spedition in Basel was wel eigenaar, maar een dochter van de Duitse Rhenus. Ze stonden dus onder gezag van het geallieerde leger. En van het bezettingsleger kreeg Damco de opdracht om de belangen van Rhenus te behartigen, vandaar de Damco-vlag.
Deze foto is net na de oorlog gemaakt. Rhenus AG für Schiffahrt & Spedition in Basel was wel eigenaar, maar een dochter van de Duitse Rhenus. Ze stonden dus onder gezag van het geallieerde leger. En van het bezettingsleger kreeg Damco de opdracht om de belangen van Rhenus te behartigen, vandaar de Damco-vlag.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
- Locatie: Rotterdam
Re: Rijnvaartnostalgie.
Gert.
Bedankt voor de informatie.
Gr Arnold.
Bedankt voor de informatie.
Gr Arnold.
-
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
- Locatie: purmerend
Re: Rijnvaartnostalgie.
De witte vlag ;
RPR 1965 art 130 vaart door het Binger Loch .
Vóór vertrek uit Bingen of vóór passeren Rüdesheim vraagt de AFVAART toestemming voor het Nieuwe Vaarwater d.m.v het tonen van een WITTE VLAG .
Bij mijn weten is de witte vlag het sein dat er een drinkwaterboot verzocht wordt .
RPR 1965 art 130 vaart door het Binger Loch .
Vóór vertrek uit Bingen of vóór passeren Rüdesheim vraagt de AFVAART toestemming voor het Nieuwe Vaarwater d.m.v het tonen van een WITTE VLAG .
Bij mijn weten is de witte vlag het sein dat er een drinkwaterboot verzocht wordt .
-
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
- Locatie: Rotterdam
Re: Rijnvaartnostalgie.
Heb jij ooit in het gebergte een drinkwaterboot gezien?
Re: Rijnvaartnostalgie.
Ik denk dat t geen “wittevlag” is, t lijkt of er een kruis in staat, gewoon n lichte vlag ?
vaar om te leven (niet andersom)
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie.
en op de foto was het schip in de opvaart, dus geen witte vlag nodig.
Waarschijnlijk de jongste matroos in de maling genomen.
Wanneer werd het nieuwe vaarwater genomen in de bergvaart. Dat was toch voor de dalvaart.
Groet,
Jan
Waarschijnlijk de jongste matroos in de maling genomen.
Wanneer werd het nieuwe vaarwater genomen in de bergvaart. Dat was toch voor de dalvaart.
Groet,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Rijnvaartnostalgie.
Met onze spits voeren we,als de waterstand het toe liet,doorgaans via het Nieuw Vaarwater.Men klom daar geleidelijker,dan in het Binger Loch,wat voor korte schepen m.i.gemakkelijker was.In het Nieuwe Vaarwater stond wat minder water. Groet,Arie.
Groeten,Arie.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Opvarig door het Nieuwe Vaarwater was inderdaad mogelijk. Door een witte of rode vlag te tonen gaf de Muizentoren toestemming.
Het waren meestal motorschepen met een voorspanboot die dit deden en het eerste stuk werd verkeerde wal gevaren.
Je kon dan in een keer een hele sleep voorbij varen in het Binger Loch. Afvarig door het Loch was in die tijd ook mogelijk.
Meestal morgens als er nog geen opvaart was. Hoop dat ik alles goed onthouden heb.
HANK.
Het waren meestal motorschepen met een voorspanboot die dit deden en het eerste stuk werd verkeerde wal gevaren.
Je kon dan in een keer een hele sleep voorbij varen in het Binger Loch. Afvarig door het Loch was in die tijd ook mogelijk.
Meestal morgens als er nog geen opvaart was. Hoop dat ik alles goed onthouden heb.
HANK.