Moin, moin;
aus meiner Sicht sollte man die Angaben in den Rheinschiffsregistern, besonders die Tonnnageangaben, nicht so genau sehen.
Hier Eintragungen zur Katharina aus den angegebenen Rheinschiffsregistern:
RR 1906 - 1914: Anna Maria; Heinrich Witt, Weissenthurm
RR 1926/1930
Katharina, ex Anna Maria; Heinrich Witt, Weissenthurm
RR 1. Nachtrag 1931: Katharina, ex Anna Maria; Joh. Meyers, Pfaffendorf
RR 1935
Katharina, ex Anna Maria
Joh. Meyers, Pfaffendorf (Kr. Koblenz)
Mit besten Grüssen, bleibt Gesund und Munter
Helmut
Rijnvaartnostalgie.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie.
FRANZ HANIEL XVIII
2X 800/1600 PK.
Foto's boot Henry Platje
Algemeen tekening "MOTORSHIP" (1925)
Foto sloperij.
Groeten,
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Rijnvaartnostalgie.
gr. Bas
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Rijnvaartnostalgie.
...en een klipper die op de korte strang hangt denk ik.
Dat denk ik ook. Waarschijnlijk op weg naar de Pannerdense kop.
Met de Jolles en 16-18 pk op de zijschroef, was dat ook de enige manier om daar te komen.
Binnen sluis Weurt lagen een aantal sleepboten die "vast" werk aan hadden. Schepen met weinig eigen vermogen (in pk's ) naar de kop slepen.
Ik herinner mij dat wij meestal door Wijntjes van de PiWi, of door de Happines (apennest) met, ik dacht kapitein Wegh, werden versleept.
Dat denk ik ook. Waarschijnlijk op weg naar de Pannerdense kop.
Met de Jolles en 16-18 pk op de zijschroef, was dat ook de enige manier om daar te komen.
Binnen sluis Weurt lagen een aantal sleepboten die "vast" werk aan hadden. Schepen met weinig eigen vermogen (in pk's ) naar de kop slepen.
Ik herinner mij dat wij meestal door Wijntjes van de PiWi, of door de Happines (apennest) met, ik dacht kapitein Wegh, werden versleept.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Theo, klopt helemaal, de Happines was Nol WEgh en had er een 142 pk Caterpillar in staan. Stond er voor bekend dat die boot hard trok.
gr. Bas
gr. Bas
Re: Rijnvaartnostalgie.
gr. Bas
Re: Rijnvaartnostalgie.
gr. Bas
Re: Rijnvaartnostalgie.
gr. Bas
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie.
Toen mocht en kon er nog meer Bas. Foto is denk ik gemaakt in dezelfde tijd (1961) dat mijn vader met zijn geladen kempenaar DRECHTSTAD met 375 pk een geladen sleepschip SIWA van 1450 ton moest oppikken en mee af nemen naar Holland.Alleen in het gebergte nam hij een voorspanboot en daar kreeg hij dan nog commentaar van de walkapitein van de rederij op ook!
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Gert,
Ik denk dat de foto met de spitsen toch iets ouder is.
Het hele plaatje doet ook ouder aan, open stuurhut en raderboot e.d. Het was er misschien nog wel maar dan meer sporadisch dan overheersend.
Ik mis in Mannheim het hoge pand van de WTAG en dat zou er volgens mij 1961 al moeten zijn.
Maar. je hebt natuurlijk gelijk, er kon en moest meer kunnen.
grt Wim
Ik denk dat de foto met de spitsen toch iets ouder is.
Het hele plaatje doet ook ouder aan, open stuurhut en raderboot e.d. Het was er misschien nog wel maar dan meer sporadisch dan overheersend.
Ik mis in Mannheim het hoge pand van de WTAG en dat zou er volgens mij 1961 al moeten zijn.
Maar. je hebt natuurlijk gelijk, er kon en moest meer kunnen.
grt Wim