Rijnvaartnostalgie.

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Binnenvaarder »

Met de Kupferhütte op de achtergrond.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Bart Cornelisse
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 mar 2015 08:20

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Bart Cornelisse »

Maarten Bron schreef: 15 feb 2021 02:21 Op de foto voert hij al de Nederlandse vlag dus is het de Intritas III, inderdaad de voormalige Danube Shell III. Ik heb hem nog vaak zien varen in mijn Van Ommerentijd evenals de Intritras II (het nijlpaard) voordat ze uit de vaart werden genomen. De Intritas I was een zusterschip van de Trekvogel, ook van Van Ommeren. Ik heb op de Thessalia nog een tijdje gevaren met Chris van Straaten die een aantal jaren als kaptein op Trekvogel heeft gevaren.

Groetjes Maarten.
Maarten bekijk de laatste foto van de link dan zie je dat dit de zelfde serie foto's is en dat hij ondanks de Nederlandse vlag nog Danube Shell heette
DFeze foto heeft ons ook het nodige gesprekstof opgeleverd bij Phs van Ommeren FB site waar een hoop leden zitten die her ook zitten

groeten Bart
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door navigatie »

maarpol schreef: 15 feb 2021 10:28 Mooi kleuren plaatjeRhein oud-6.jpg
Mooie foto Martin.
Nog veel lege sleepschepen aan de Schreckling.
Toch wel van na de oorlog aan de Duisburgerbrug te zien.
grt Wim
Maarten Bron
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2005 15:00
Locatie: Scheveningen

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Maarten Bron »

Bart Cornelisse schreef: 15 feb 2021 11:32
Maarten Bron schreef: 15 feb 2021 02:21 Op de foto voert hij al de Nederlandse vlag dus is het de Intritas III, inderdaad de voormalige Danube Shell III. Ik heb hem nog vaak zien varen in mijn Van Ommerentijd evenals de Intritras II (het nijlpaard) voordat ze uit de vaart werden genomen. De Intritas I was een zusterschip van de Trekvogel, ook van Van Ommeren. Ik heb op de Thessalia nog een tijdje gevaren met Chris van Straaten die een aantal jaren als kaptein op Trekvogel heeft gevaren.

Groetjes Maarten.
Maarten bekijk de laatste foto van de link dan zie je dat dit de zelfde serie foto's is en dat hij ondanks de Nederlandse vlag nog Danube Shell heette
DFeze foto heeft ons ook het nodige gesprekstof opgeleverd bij Phs van Ommeren FB site waar een hoop leden zitten die her ook zitten

groeten Bart
Dag Bart, ik heb de foto bekeken, inderdaad de Danube Shell III.
Groetjes Maarten.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Gert Schouwstra »

Danube Shell III was van 1946-1949 onder die naam vercharterd aan de NV Internationale Riviertankscheepvaart MIj (Van Ommeren). Op 31 maart 1949 overgenomen en hernoemd in Intritas III. Pas toen zijn de thuishaven en registratie in London er af gehaald. De Nederlandse vlag werd waarschijnlijk drie jaar lang ten onrechte gevoerd, maar we waren in die jaren natuurlijk vreselijk trots dat we deze vlag weer mochten voeren. En wie deed je wat, zeker in Duitsland.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Binnenvaarder »

Dia's gekregen, ben nu bezig om ze te scannen. Deze serie is denk ik gekocht. Ben nog op zoek naar de juiste locaties.
Mvg.
Geert
Bijlagen
Bingen
Bingen
Foto scannen_20210215_0002.jpg (307.31 KiB) 682 keer bekeken
Foto scannen_20210215_0003.jpg
Foto scannen_20210215_0003.jpg (275.73 KiB) 682 keer bekeken
Foto scannen_20210215_0004.jpg
Foto scannen_20210215_0004.jpg (221.07 KiB) 682 keer bekeken
Köln
Köln
Foto scannen_20210215_0005.jpg (215.22 KiB) 682 keer bekeken
Lorelei
Lorelei
Foto scannen_20210215_0006.jpg (269.17 KiB) 682 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door navigatie »

Oude tijden herleven, Geert.
Mooi.
grt Wim
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Binnenvaarder »

Van familielid ca 800 dia's gekregen waaronder deze, er volgen de komende tijd nog wel meer, duurt even. Heb zaterdag ook nog 4 verhuisdozen met boeken van o.a. R'dam en bootjes etc. gekregen.
Eigenlijk jammer dat de winter alweer voorbij is :lol:
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Franzose
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 okt 2010 21:13
Locatie: Leutesdorf a/Rh (D)

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Franzose »

Hallo Geert, Foto 2 das ist die Burg Rheinstein in Trechtingshausen.
Foto 3 das ist der Drachenfels in Königswinter.

gr ernst
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Binnenvaarder »

Ernst,
Danke Schön. Er komen nog een paar. :)
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Plaats reactie