Rijnvaartnostalgie.

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Het zusje er gelijk ook maar even bijgepakt, de Emmental. Wie kan mij zeggen in welk deel van de Straatsburgse haven we hier zitten?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Da's gezichtsbedrog Jolly. Ik kan op heel de foto met de beste wil geen kuster ontdekken.

gr. Harry

PS

ik vraag me bij dezen af hoe ver Nederlandse kusters vroeger op de Rijn kwamen? Ik herriner me een foto van de Uranus van de Boer toen die een Duitse eigenaar had hij er met staande masten voor de Lorelei langs voer om een mooie foto te laten maken. Duitse kuster zie ik wel vaak op foto's tot ongeveer Mainz maar of ze hoger de Rijn opkwamen weet ik niet.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
De Walcheren voer ook in die dienst. Ik weet niet meer wat ze vervoerden maar heb ergens gelezen dat het uiteindelijk nogal schadelijk voor het schip was,

groet

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

op 24 juni 1936 bereikte de nederlandse coaster, Bernina, Basel met een lading suiker, geladen in London.
De Bernina was een schip van Schellen (een dochter van de rooie schweiz)
Kreeg dit antwoord op mijn vraag hoever coasters naar boven voeren zojuist via de mail. Bedankt Jan!

Afbeelding
De Biesbosch is de voormalige Bernina,

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Rhein

Bericht door maarpol »

verwyderd.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Ik meende dat die schepen met een bepaald soort erts voeren waar rotzooi doorheen zat wat de leidingen aantastte???

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

nos

Bericht door maarpol »

verwyderd.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Bon

Bericht door maarpol »

verwyderd.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Er is vast wel iemand die hieraan goede herinneringen heeft, of niet...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Bertus

Bericht door Bertus »

Mooie overzichtsfoto van Ludwigshafen.
Er liggen ook nog 2 NRM schepen bij elkaar langzij achter de Damco sleepboten (eerste wel) aan het rechte walletje.
Het zijn hoogswaarschijnlijk de Doeswijk, met bruine brug en de Troostwijk. Deze had een groen dak van de stuurhut.
Zo zie je de rivier niet meer met een rode Schweitz in de bergvaart met sleepschepen.
Gr. Bertus.
Plaats reactie