Bruggen.

Alles over binnenscheepvaart
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Bruggen.

Bericht door Fluks »

Ik vermoed,dat men een brug bouwt vanwege het vervoer van gevaarlijke stoffen.
Groeten,Arie.
msjansje1900

Re: Bruggen.

Bericht door msjansje1900 »

het wordt een soort van dezelfde brug als de Spijkenisse brug die een stukje verder stroom opwaarts ligt.
dit wordt gedaan om de scheepvaart een betere door stroming te geven met 2 delen die op en ener kunnen.
deze brug wordt tevens hoger, zodat het verkeer iets minder last heeft van de scheepvaart, de brug hoeft dus minder snel open voor de scheepvaart.

hier een link naar verschillende 3d tekeningen van de nieuwe Botlek brug.

https://qwa.nl/projecten/infrastructuur/botlekbrug.html

mvg,

marnix
brander
Berichten: 9900
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:35
Locatie: Den-Bosch.

Re: Bruggen.

Bericht door brander »

Afbeelding
fré
Berichten: 236
Lid geworden op: 17 jan 2005 13:12
Locatie: scheemda

Re: Bruggen.

Bericht door fré »

SchipperWillem schreef:Een paar sfeervolle plaatjes van, nog even mijn werkterrein, de 350 jaar oude Hogebrug te Overschie van afgelopen winter.
De opritten zijn jarig, de wapenschilden weer netjes geverfd met de bogen, en er zal op 29-09-2012 aandacht besteedt worden aan dit heugelijke feit, door een braderie en er zal iets gezongen worden door een shanty koor.
Geeft wel een dubbel gevoel, ik had nog wel een paar jaar met die brugknoppen willen spelen, maar de baas zegt tijd is tijd, dus half in de herfst zwaai ik af.

Afbeelding

Groet, Willem.
Hallo Willem,

Woensdag 1 augustus zijn wij 's morgens rond een uur of negen door de Hogebrug gevaren. Heb je ons er ook door gelaten??

Groet,

Fré
"De tijd zal 't leren"
t.fluks
Berichten: 960
Lid geworden op: 07 apr 2007 20:26

Re: Bruggen.

Bericht door t.fluks »

Dag Fré, jammer dat ik net geen dienst had, toen je een kijkje op de brug kwam nemen, hadden we nog even gezellig kunnen kletsen.
De brug heeft de naam Stadsbrug Kampen, een van de weinige stadsbruggen in Nederland, waar we in Kampen en het geannexeerde IJsselmuiden, best trots op zijn!!
Goede vaart, Tammo.
nj.scholma
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 jan 2005 16:57
Locatie: Rotterdam

Re: Bruggen.

Bericht door nj.scholma »

2 Bruggen op de Zaan. 23-08-2012

Afbeelding

Afbeelding
De Zaanbrug bij Koog aan de Zaan.

edit dit is de julianabrug zaandijk


Afbeelding
Wormerveer.

edit dit is de zaanbrug wormerveer


Nico
SchipperWillem
Berichten: 499
Lid geworden op: 04 jan 2009 23:15

Re: Bruggen.

Bericht door SchipperWillem »

Fré, een verlate reactie, maar 01-08 had ik een nachtdienst, toch hoop ik dat je genoten heb van het idyllisch moment.
Groet, Willem.
Freddy
Berichten: 155
Lid geworden op: 27 mar 2012 12:45
Locatie: Hengelo

Re: Bruggen.

Bericht door Freddy »

Nieuwe brug in aanbouw in Bergentheim over kanaal Almelo - De Haandrik, september 2012

Afbeelding
Spikey
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2007 22:08

Re: Bruggen.

Bericht door Spikey »

Hoi allemaal!

Ben een hele tijd niet geweest maar wat zie ik een hoop mooie foto's en filmpjes van vele bruggen, ook op youtube. Heb al m'n favorieten op kunnen slaan op pc.

Heb zelf ook nog foto's en een film gemaakt een tijdje terug. Op vrijdag 24 augustus was het in Zeeland Maritiem passage met zo'n 60 historische schepen langs alle bruggen van het kanaal door Walcheren. Hieronder wat foto's en het filmpje:

Tegen 10:00 uur kwam alles door de Stationsbrug.
Afbeelding
Althans, om de bruggen niet al te lang open te laten staan werd besloten de hele groep in twee keer de bruggen in Middelburg te laten passeren, en vervolgens vanaf Souburg in konvooi verder door te varen.


Afbeelding
De passage trok veel bekijks, overal stonden vele tientallen toeschouwers zowel hier in Middelburg als in Vlissingen.


Afbeelding
Alles door de Souburgse draaibrug.


Afbeelding
De vette hap door de Vlissingse Sloebrug.


Afbeelding
Een prachtshot bij de Keersluisbrug.

Met uiteraard het ultieme filmpje ervan. Vooral de vele claxons gaven een extra sfeerimpressie.

Filmpje is niet versneld, de brugopening duurde ruim 24 minuten. Het kijken meer dan waard, veel plezier! :wink:
Bruggen zijn mijn passie!!
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Bruggen.

Bericht door Binnenvaart »

Rotterdamse bruggen

Gekregen van Jan van Duinen

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie