Bas, ik heb dat ook nog nooit gezien en er ook nooit van gehoord.
Maar met een beetje geluk, en windstil weer, kun je zo wel de hele dag (uitlaat) rook happen!
Indachtig de slogan uit die tijd: "Een tevreden roker is geen onruststoker!
Gebouwd als sleepschip. https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... ode=R3933N
Volgende meting 1933 dan een motorschip.
Schipper had misschien wel geld voor motoren, maar niet meer voor de stuurhut.
Kan ook zijn dat de schipper eerst de motoren liet plaatsen en dat daarna pas de stuurhut aan bod kwam.
Een heel gebruikelijke volgorde in die tijd.
Eerst een motor, dan een paar reisjes doen en dan de rest van het program afwerken.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Mooie foto van de Succes eigenaar van der Graaf. Met stuurhut voor de roef en zonder hijstuig het schip nog wel gekend,
Zover ik weet geen kempenaar maar een kastje. Ik kan het schip in de databanken niet vinden. In de zeventiger jaren eigenaar Groen de scheepsnaam vergeten.
Helaas mis ik 11 meter 75 om het een kempenaar te noemen ,meer een schilderij om te bewonderen.Was misschien Werkspoor producent van de twee Stork Ganz motoren en daarom deze plaat(s) ?
w. g. Wim
Nee, die motoren zijn geproduceerd in Hengelo, daar werden alle Stork Ganz-Jendrassik motoren geproduceerd vanaf 1931 of zo.
De Succes kreeg in 1933 twee motoren van 108 pk, type 6G150. En mogelijk op 1 schroef. Die viercilinders trilden nogal, ik heb er zelf nog wel aan gesleuteld. Ze werden geleverd met toerentallen tussen 600 en 1000 toeren, maar in de laatste jaren wel tot 1400 toren in locomotiefjes.
Een echt succes is het niet, 216 pk op een schip van 297 ton. In de jaren '60 is het schip verlengd tot kempenaarsmaten 49,95 x 6.55 x 2,02 en 420 ton en vaart het rond met 1x 150 pk Brons uit 1936.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
gert,
ik voer op de slb. onderneming VI. stork-ganz 400 pk, 8 cyl, 1400 omw. oorspronkelijk tractiemotor, waarschijnlijk in de DE3 1934.
moesten veel sleutelen. de NS locomotor sik, naam vanwege jendrassic
Hallo Ger ik vond ineens een foto van jullie schip. Je zult de foto waarschijnlijk wel hebben, maar toch een mooi tijdsbeeld voor de kijkers van de site.
gr. Bas