Kempenaars.

Alles over binnenscheepvaart
Danny

Bericht door Danny »

Hopelijk krijg nu niet een rekening van Danny zoals Rene is overkomen
Vooruit dan voor deze keer dan Jan :lol: :lol: :lol:
Heb je geen foto van de Spes Secunda, 22.03623, ex Twente-IJ op kempenaarsmaat
Afbeelding

Afbeelding

De Spes Secunda 2203623 in de pwa kolk
en als Làvenir op de Waal
De foto van Làvenir komt uit het prive album van wijlen Ome Gerrit Spaans bij wie ik regelmatig te gast was aan boord voor een verhaal en een bak koffie
anton5
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 jan 2005 14:44
Locatie: Roden

Bericht door anton5 »

Nog even weer over de criteria waaraan de verkiezing van dé kempenaar zou moeten voldoen. Harry en Kees hebben als experts aangegeven wat de maten zijn.
Harry zegt: 50x6,60 en Kees nuanceert dit tot 49.50-52,00x 6,60
Dus de 'verlengde' kempenaar doet niet mee.
Als we van deze lengte marge uitgaan dan is dit nu duidelijk.

Daarnaast stel ik voor om nog een tweedeling te maken tussen de 'oudere' kempenaars met het stuurhuis achterop(zie voorbeeld 1) en de 'nieuwere' met het stuurhuis vóórop(zie voorbeeld 2) M.a.w. twee parallelle verkiezingen: de mooiste 'oudere' én de mooiste 'nieuwere'.:?: :idea: :?:
Rest mij nog één vraag: mogen reeds gesloopte schepen ook meedoen of niet?

Gr. Wim

Afbeelding
voorbeeld 1

Afbeelding
voorbeeld 2
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes »

anton5 schreef:Nog even weer over de criteria waaraan de verkiezing van dé kempenaar zou moeten voldoen. Harry en Kees hebben als experts aangegeven wat de maten zijn.
Harry zegt: 50x6,60 en Kees nuanceert dit tot 49.50-52,00x 6,60
Dus de 'verlengde' kempenaar doet niet mee.
Als we van deze lengte marge uitgaan dan is dit nu duidelijk.

Daarnaast stel ik voor om nog een tweedeling te maken tussen de 'oudere' kempenaars met het stuurhuis achterop(zie voorbeeld 1) en de 'nieuwere' met het stuurhuis vóórop(zie voorbeeld 2) M.a.w. twee parallelle verkiezingen: de mooiste 'oudere' én de mooiste 'nieuwere'.:?: :idea: :?:
Rest mij nog één vraag: mogen reeds gesloopte schepen ook meedoen of niet?

Gr. Wim
En hoe zit het dan met de schepen die juist door verlenging 50 meter zijn geworden?
Die Drie Gebroeders lijkt mij geen originele kempenaar.
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Kempenaars

Bericht door Kees Keijzer »

Die Drie Gebroeders is echt als kempenaar gebouwd.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
anton5
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 jan 2005 14:44
Locatie: Roden

Bericht door anton5 »

Jan, zullen we voorstellen om de experts Kees en Harry als juryleden te benoemen? Mits zij daarmee accoord gaan natuurlijk :wink: :)

Gr.Wim
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes »

Wim, heb je geen foto waar de hele Drie Gebroeders op staat?
Als er niet teveel is geklooid met denneboom, kalfsdek, enz., zou het wel een heel mooie kempenaar zijn.

p.s. Kees, varen er zo meer rond?
jannuh
Berichten: 466
Lid geworden op: 31 dec 2004 06:22
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door jannuh »

De Drie Gebroeders is vaak in Panheel te vinden..

https://84.30.36.224/middenlimburg/vaart ... /index.htm

Heb nog meer foto's, ook waar ze helemaal op staat, nog even opzoeken...

Afbeelding
[/img]
gr., jannuh
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Kempenaars

Bericht door Kees Keijzer »

De "Drie Gebroeders" heefd met de ombouw tot motorschip in de vijftiger jaren de roef achter gekregen, de denneboom is licht verhoogd en hij heefd geen kalfdek. Ik denk dat de 282 pk Stork er nog in staat, Het schip is ook de "Vigilia"van Schouwstra uit Zwolle geweest. Boot in Alphen a/d Rijn was in 1930 de bouwer, dus was het een van de laatste sleepkempenaars.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Kempenaars

Bericht door Kees Keijzer »

Hier een foto van een van de eerste orgineel gebouwde motorkempenaars; de "Terra-Nova" . Het is is weliswaar wel niet meer actief maar varend monument. Bouwwerf Boot Leiderdorp in 1929. Het schip is gebouwd met een 200 pk V M Deutz nu staat er een Volvo in maar in het ruim staat weer zo'n Vm Deutz die t.z.t. weer in de machinekamer komt. Er zijn een stuk of drie van die schepen gebouwd de "Rapide"van Oosterwijk, "Matjoe"van Dam en met afwijkende maten en de "Hydra", die afwijkende maat had het schip voor de sluis in Gouda, kijk maar onder de rubriek Luxe Motors.
Afbeelding
Gr, Kees
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Kees

persoonlijk zou ik dit een luxe motor op Kempenaarsmaat noemen :lol:

Hiermee geef ik al aan hoe discutabel deze materie is.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie