Hopelijk krijg nu niet een rekening van Danny zoals Rene is overkomen
Vooruit dan voor deze keer dan Jan
Heb je geen foto van de Spes Secunda, 22.03623, ex Twente-IJ op kempenaarsmaat
De Spes Secunda 2203623 in de pwa kolk
en als LÃ venir op de Waal
De foto van LÃ venir komt uit het prive album van wijlen Ome Gerrit Spaans bij wie ik regelmatig te gast was aan boord voor een verhaal en een bak koffie
Wim, heb je geen foto waar de hele Drie Gebroeders op staat?
Als er niet teveel is geklooid met denneboom, kalfsdek, enz., zou het wel een heel mooie kempenaar zijn.
De "Drie Gebroeders" heefd met de ombouw tot motorschip in de vijftiger jaren de roef achter gekregen, de denneboom is licht verhoogd en hij heefd geen kalfdek. Ik denk dat de 282 pk Stork er nog in staat, Het schip is ook de "Vigilia"van Schouwstra uit Zwolle geweest. Boot in Alphen a/d Rijn was in 1930 de bouwer, dus was het een van de laatste sleepkempenaars.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Hier een foto van een van de eerste orgineel gebouwde motorkempenaars; de "Terra-Nova" . Het is is weliswaar wel niet meer actief maar varend monument. Bouwwerf Boot Leiderdorp in 1929. Het schip is gebouwd met een 200 pk V M Deutz nu staat er een Volvo in maar in het ruim staat weer zo'n Vm Deutz die t.z.t. weer in de machinekamer komt. Er zijn een stuk of drie van die schepen gebouwd de "Rapide"van Oosterwijk, "Matjoe"van Dam en met afwijkende maten en de "Hydra", die afwijkende maat had het schip voor de sluis in Gouda, kijk maar onder de rubriek Luxe Motors.
Gr, Kees
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.