Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Nanny

Bericht door Nanny »

Daar mijn oproepen wederom is geblokkeerd zit er niets anders op om deze oproepen te beeindigen en via deze site geen oproepen meer te plaatsen.
Wil iedereen bedanken die voor samen met mij hebben gezocht en nog zoekt naar schip van mijne beide ouders met hun schip (ex) m/s Dina.

bedankt

nanny
Brittelhaak
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
Locatie: Bad-Bentheim (D)

Bericht door Brittelhaak »

Beste Nanny,

Dat hoeft toch helemaal niet, :cry:
als je nou gewoon b.v. op "foto`s en gegevens van schepen gezocht "blijft
is er lijkt mij niets aan de hand, dan blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Groeten, Henry :D
FEIERABEND
Afbeelding
Brittelhaak
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
Locatie: Bad-Bentheim (D)

Bericht door Brittelhaak »

Roy schreef:Hallo Henry,

Ik bedoel een soort insteekhaventje bovenstrooms de stad Lissabon. Er zouden misschien ook nog wel wat vissersscheepjes kunnen liggen.
Als ik het me wel herinner zal dat haventjes zo'n 300 m lang en 100 m. breed zijn.
Voor de goede orde, het zal nog steeds Lissabon, ( Lisboa ), heten.

m.v.g. Roy
Dag Roy,

ik heb even gegoogelt, maar kan niet vinden wat jij bedoelt, wil jij even kijken en mij de coordinaten door geven.
Wel heb ik wat anders leuk gevonden kijk maar op.
38-28'11.36"N/08-47'39.94"W (ik kan de graden er niet op krijgen)

groeten, Henry
FEIERABEND
Afbeelding
Roy-

Bericht door Roy- »

Hallo Henry,

Inmiddels heb ik ook even geGoogled. Ik kwam wel een eel sumier kaartje tegen waar de naam die bij de 2 haventjes in zulke vreemde letters stond. Het is iets van Terralro do Triloo.
Het zijn kleine haventjes net even bovenstrooms de veerbootjes die vanaf de stad vertrekken. Mogelijk zijn het thans jachthaventjes. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Wat ik wel zeker weet; maak er vooral geen halszaak van. Zo belangrijk is het nu ook weer niet.............
Wederom een prettige vakantie.

m.v.g. Roy
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Nanny schreef:Daar mijn oproepen wederom is geblokkeerd zit er niets anders op om deze oproepen te beeindigen en via deze site geen oproepen meer te plaatsen.
Wil iedereen bedanken die voor samen met mij hebben gezocht en nog zoekt naar schip van mijne beide ouders met hun schip (ex) m/s Dina.

bedankt

nanny
WE blijven heus wel voor je uitkijken Nanny. Vanmiddag kwam ik bij het inscannen van oude foto's deze tegen van Emmerich. Direct op het steiger ligt een aakachtig scheepje Dina genaamd. Is dat misschien het schip dat je zoekt?

gr. Harry

Afbeelding
Tegen het ponton ligt de aak Dina, misschien is dat het schip welke Nanny zoekt.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Simon Marrink
Berichten: 1006
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Informatie "Tycho"

Bericht door Simon Marrink »

Op internet (www.ems-schiffe.de) ben ik het binnenvaartschip "Tycho" tegengekomen (2207509). Op de site wordt aangegeven dat het eerder heeft gevaren onder de naam "Selma". Op de site van de binnenvaart staat het schip niet. Het vaart met thuishaven Zwolle en zou in 1944 bij Bröerken in Westerbroek zijn gebouwd.

Wanneer de informatie op ems-schiffe zou kloppen moet het gaan om het voormalige sleepschip "Luise 30" of "Luise 31".

Wie kan mij helpen aan een antwoord op mijn vraag en/of de levensloop van de twee bovengenoemde sleepschepen?

Alvast bedankt.

Groeten,

Simon Marrink
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Simon

die schepen zouden dan gebouwd moeten zijn onder de namen Rhein-Elbe 2 en 3.

Lastig is dat de Tycho pas in de negentiger jaren een Nederlands nummer heeft gekregen waardoor moeilijk terug te zoeken is,

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Simon Marrink
Berichten: 1006
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Tycho

Bericht door Simon Marrink »

Goedemiddag Wrijfhout,

De sleepschepen zijn als "Luise 30" en als "Luise 31" gebouwd en bij mijn weten niet onder een andere naam. Maar wanneer je andere informatie hebt hoor ik dat natuurlijk graag.

Groeten,

Simon
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Zoals gezegd Simon, Rijnschepenregister 1963 vermeldt:

Luise 2 (ex Rhein-Elbe 2)
Luise 3 (ex Rhein-Elbe 3)

gr. Harry

PS

kan natuurlijk zijn dat er meer naamsveranderingen aan vooraf zijn gegaan.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
dbrons
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 jan 2008 15:00

Bericht door dbrons »

wrijfhout schreef:
Nanny schreef:Daar mijn oproepen wederom is geblokkeerd zit er niets anders op om deze oproepen te beeindigen en via deze site geen oproepen meer te plaatsen.
Wil iedereen bedanken die voor samen met mij hebben gezocht en nog zoekt naar schip van mijne beide ouders met hun schip (ex) m/s Dina.

bedankt

nanny
WE blijven heus wel voor je uitkijken Nanny. Vanmiddag kwam ik bij het inscannen van oude foto's deze tegen van Emmerich. Direct op het steiger ligt een aakachtig scheepje Dina genaamd. Is dat misschien het schip dat je zoekt?

gr. Harry

Afbeelding
Tegen het ponton ligt de aak Dina, misschien is dat het schip welke Nanny zoekt.
Harrie en andere forum bezoekers.
Ja, laten we maar gewoon doorzoeken. Zover mij bekend is Nanny ook een poosje met vakantie gegaan.
Ik zal het gesloten onderwerp hier nog eens onderzetten met de foto's van de gezochte Dina. Dit is het enigste wat er nu van bekend is.

Evert en Visje, Wrijfhout schreef het volgende in een ander topic:

In het IVR Register van 1951 staat de Dina heel summier beschreven:
Ms. Dina
B.(Bernard) of C. van 't Hof(f), Rotterdam
25,30 x 4,73 x 1,62 meter
107 ton
bouwwerf ???
motor ??? 45/50 pk
geen brandmerk vermeld.
In 1963 komt hij niet meer voor onder deze naam, dan wordt het
moeilijk zoeken.

Ook van B. (Bernard)of C. van 't Hof(f) heb ik weinig boven water kunnen krijgen evenals van de Dina.
In dit schip moet een Brons motor van het type 2D - 40PK hebben gestaan vanaf plm. 1946. Deze motor is verdieseld op 17-05-1941 en gereed gemaakt voor scheeps gebruik bij Bosker en Olthof, volgens de Brons-motorkaart.
Hieronder nog 2 foto's van de Dina:

Afbeelding

Afbeelding
Denk dat nu alles nu netjes bij elkaar staat zo.
Plaats reactie