Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

ankersmitpersoneel[1].jpg
ankersmitpersoneel[1].jpg (85.83 KiB) 1347 keer bekeken
Foto: Archief W. Ankersmit Doesburg. Overname verboden!

Herkent iemand het schip dat voor de wal ligt?
Ik denk dat het een verbouwde klipper of anders een zeilkast is.
Iemand een idee in welke tijd dit geplaatst moet worden?
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

Klipper met scbuin hek, ook wel Friese klipper genoemd maar werden ook in Zuid Holland gebouwd , o.a.Duijvendijk Lekkerkerk en Kalkman Krimpen a/d IJssel.
Goet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Tja, ik weet dat er klippers met een schuin hek bestaan, maar ik zou er niet op durven zweren
dat het hek bij de ombouw naar salonroef niet een beetje aangepast is, om net wat meer ruimte te hebben.
Ik ben er niet bij geweest, helaas.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Lijkt me gezien de upduwer jaren 50, Pieter. Overstap van opduwer naar motorschip? Achterdek verhoogd, nieuwe roef en stuurhut en motor ingebouwd? Gr. Klaas.
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Wie weet?

Bericht door peelander »

peelander schreef: 06 feb 2017 19:31 In Monsaraz (Portugal) zag ik een poster waarop vaartochten op het stuwmeer van de Rio Guardiano worden aangeboden met een zeilschip dat me sterk aan een Westlander deed denken.
Is mijn gevoel juist?
05 02 2017 monsaraz (9).JPG
Zo ja zal een deel van het transport wel over de weg zijn geweest.
groeten
Jan van der Pluijm
Gisteren sprak ik de schipper van de Wedtlander, zoals hij mij bevestigde. In het Engels begonnen, maar toen hij begon over het werk om de boot weer klaar voor het komende seizoen te maken en ik zei: koop een boot kwam werk je dood spontaan over zijn lippen. Het schip is destijds over de weg van Nederland naar Portugal vervoerd in zes dagen. En hiermee was mijn vraag drie jaar geleden beantwoord.
Groeten
Jan van der Pluijm
RVB101
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2020 09:11

RVB101 - naam RIJKSPOLITIE

Bericht door RVB101 »

Hallo allen,

Al heel wat jaren vaar ik met veel plezier rond in een oude Rijksvolgboot (RVB101). De RVB101 had van origine de grijze kleurdie destijds werd gebruikt, na verloop van tijd is dit veranderd naar de nieuwere blauwe huisstijl en zo is het scheepje uiteindelijk via de domeinen te koop aangeboden.

Nu na jaren (>15) begint het zichtbaar te worden dat er destijds bij het overspuiten op de centen is gelet en heeft men over de RIJKSPOLITIE stickers heen gespoten. De verf rondom de letters laten los en komt zo beetje-bij-beetje de naam RIJKSPOLITIE tevoorschijn. Nu is mijn vraag, mag ik deze letters zichtbaar maken en er mee rondvaren? Of is dit, ondanks "rijkspolitie" niet meer bestaat, uit den boze?

Archiefbeeld:
Afbeelding
Bron: rijkspolitie.org

Huidige staat:
Afbeelding
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Wie weet?

Bericht door Jan Stolp »

Misschien kom je er mee weg als je er in kleine letters "ex " voor zet maar ik denk dat je er commentaar op krijgt...
Overigens een mooie boot .
Groeten
Jan
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Wie weet?

Bericht door ossebaar.j »

Ps op ,de styping der hulpdiensten zijn beschermd .
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

hoi staat er ook de originele mercruiser er nog in 330pk waren machtig mooi speedboten van verhoef vaak mee op het grevelingen gevaren hij maakte een machtig mooi geluid maar als je de motor starten in bru wist het halve meer dat je weer dienst had :mrgreen: en de benz pomp houder in brouwershaven was altijd bij als je weer langs kwam om en 200 benz te tanken en dat om de paar dagen konden nergens tanken verder op de grevelingen in hoevere je de naam rijkspolitie nog maag voeren doe ik geen uitspraak over maar denk het niet en in hoevere is het slim vandaag de dag, je ziet nog wel boten rond varen met het rp nummer en op met daarnaast een eigen naam

https://www.youtube.com/watch?v=OOI88QyA560
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
RVB101
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2020 09:11

Re: Wie weet?

Bericht door RVB101 »

Jan Stolp, wie weet! Met Sail 2020 zal ik zeker worden afgesproken, het blijft een aantrekkelijke boot voor de politie. Maar ik hoop dat er iemand op dit forum aanwezig is die kan zeggen wat ik wel en niet mag. Uiteindelijke wens is om de boot origineel grijs, met Rijkspolitie en de cijfers 101 op de zijkant te maken.

Ossebaar.j, dank voor uw reactie. Ik snap dat de huidige “huisstijl” beschermd is, maar de grijze huisstijl en Rijkspolitie zijn afgeschaft.

Piet42, inmiddels staat er een nieuwere versie van de 7.4L V8 in. Deze Mercruiser is net voor het einde van de diensttijd geplaatst. Helaas met dezelfde positieve en negatieve eigenschappen ;) hij klinkt zeker goed, maar lust ook een hele flinke slok! De grijze romp met 101 en wellicht de blauwe strepen is al een mooie knipoog naar vroeger.

Deze RVB met nummer 101 heeft volgens onze gegevens gevaren nabij Spijkenisse, wellicht dus ook op het Grevelingenmeer en hebben wij met dezelfde boot gevaren. Heel gaaf :)
Plaats reactie