Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

Jan spijkcity daar heeft de 101 op brielsemeer inderdaad gevaren maar er waren er meer van ik dacht 5 boten de 105 bv in willemstad en grevelingen Standplaats willemstad maar ook met de 101 gevaren het ophalen in het voorjaar in amsterdam was altijd een feest via ar kan was een ramp maar via amstel ging het beter. 😁

Ps ik zal eens rondvragen hoe het zit met opschrift RP voluit
Grijs met de blauwe strepen zal niet zn probleem meer zijn denk
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
RVB101
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2020 09:11

Re: Wie weet?

Bericht door RVB101 »

Bedankt Piet! Ik hoor het graag.

Er zijn totaal 7 van dit exemplaar 665 gebouwd en 6 hebben we er via het www weten te vinden, maar niet van iedere RVB is de huidige verblijfplaats bekend. We blijven doorzoeken, maar alle tips zijn van harte welkom!
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

jan klopt inderdaad 7 stuks 101 spijkenisse 102 lemmer 103 amsterdam 105 willemstad 109 bru 110 harderwijk en 113 zutphen . aldus volgens de vaartuigen lijst van 1993 .
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

Jan ik begrijp dat de 330 er nog in staat (pas nieuw zeg je ) dat kan kloppen eerst stond er een 225 mercuiser in een kleiner blok naar bleek toch niet echt goed voor het werk dus werden die vervangen door een 330 (konnet) onderhoud werd wat moeilijker en laat dat nou net mijn werk zijn vandaar dat ik regelmatig met die dingen vaarde en of dienst deed schroeven vervangen was nog al eens nodig een 48-18618-A40 23P had het nog in mijn boekje staan . vaar gedrag op ruimwater was niet echt geweldig teveel klappen op de golven het V vlak was te plat een diepere V had beter geweest en wat die dingen altijd hadden dat als je snel vaarde ging ze altijd scheef hangen was geen gezicht is dat nog zo of vaar je niet volaan ivm prijs benzine.
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Wie weet?

Bericht door Kapitein Spok »

Ik denk dat het interessant is om de koopakte, bij de ovedracht van de Domeinen daar eens op na te slaan.

Heel vaak staat er in zo'n akte dat het schip bijvoorbeeld een andere naam MOET krijgen.
Ik kan me voorstellen dat dit bij verkoop van zo'n Patrouiillevaartuig ook is gebeurd.
Als daarover iets in de akte staat, kun je kijken hoe dat geformuleerd is en of daar ruimte voor interpretatie is.

Als er staat dat de het vaartuig niet meer het uiterlijk van een patrouillevaartuig van de politie mag hebben, dan zou de grijze kleur wel kunnen. Immers een vaartuig van politie is nu blauw.
Maar als er staat dat de naam Politie en of RVB 101 niet meer gevoerd mag worden wordt het lastiger.

Dit lijkt me echt een klusje voor een stagiair bij een advokaten kantoor.
En dan moet ook gekeken worden wat er toegestaan is als het als varend erfgoed wordt beschouwd.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

Er varen div boten rond in rp grijs of blauw maar wel zonder striping die heb ik vaak moeten verwijderen evenals div politie uitrusting zoals blauwzwaailicht en verbindings apparatuur marifoons moesten aangepast worden kortom alles wat met politie te maken had ook losse scheepsuitrusting.
Maar je ziet div boten met het ex rondvaren met daarnaast een eigen naam RP2 boreas grijs RP 15 eigenkleuren de rp 36 grijs met blauwe striping oude RP 10 uit gouda grijs zo kan ik er nog veel opnoemen maar geen van die boten kom ik rijkspolitie of gewoon politie als opschrift tegen nog een hele leuke de RP 32 De Wuize Wout .
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Ik zou proberen in contact te komen met Geert Flobbe, oud (water)politieman, die ontzettend veel weet van regelgeving.
Mvg.
Geert
ps. misschien via VB, daar schrijft hij wel eens stukjes voor in het blad.
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Geert Flobbe is mijn neef. Als je mij een Pb of mail stuurt, heb ik wel een mailadres voor je.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Berghout-2
Berichten: 283
Lid geworden op: 13 mei 2017 15:55
Locatie: Koudum

Re: Wie weet?

Bericht door Berghout-2 »

Uit pure nieuwsgierigheid: ooit moet er iemand de moed hebben gehad om als allereerste een echt motorschip te (laten) bouwen.

De oudste die ik ken is De Tijdgeest, gebouwd in 1897 bij Pannevis. De oorspronkelijke motor, een liggende Van Rennes, ligt er nog in en is nog steeds in functie (123 bedrijfsjaren!). Ligt heel onopvallend in de Prinsengracht A'dam. Heeft tot in de jaren '80 een concessie gehad voor het vervoeren en verkopen van 6 miljoen turven per jaar van Vinkeveen naar Amsterdam.
1897 dus, in een tijd dat nog volop zeilschepen en stoomboten werden gebouwd, en dat mensen die nieuwigheid maar niks vonden, of er zelfs bang voor waren.
Wie weet wat het allereerste echte motorschip is geweest? Wie, wat, wanneer, waar, waarom, hoe?
Wim.
IMG_2525.JPG
IMG_2525.JPG (43.03 KiB) 972 keer bekeken
IMG_2534.JPG
IMG_2534.JPG (62.75 KiB) 972 keer bekeken
IMG_2540.JPG
IMG_2540.JPG (50.17 KiB) 972 keer bekeken
IMG_2541.JPG
IMG_2541.JPG (79.47 KiB) 972 keer bekeken
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Plaats reactie