Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

In mijn herinnering zie ik vanaf de walkant een paar sporen met steigers voor de "spoorpont". Dacht dat Kees erop heeft gereageerd. Kan ook in Numansdorp zijn geweest. Zie ook nog een paar kabels, waarmee de wagons aan wal werden getrokken. Maar ach, met het klimmen der jaren wordt het vergeten steeds beter. Of je ermee geholpen bent Pieter? Op het Modelbouwforum kwam ik wel een compliment tegen m.b.t. Binnenvaarttaal.
Maar dat terzijde. Gr. Klaas.
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Wie weet?

Bericht door mastodont »

bij de Breko in Papendrecht in de ketelhaven in 1981 voor Proost eentje met platte kont aldus Piet Lutijn
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Breko zit vlak naast Slob en die heeft volgens de databases en de liggers van alles gebouwd.

Van Breko is alleen te vinden dat er een paar scheepsdelen aan elkaar gevoegd zijn (is dat in het water gebeurd ?)
en verder is er alleen wat in Turkije gebouwd en hier afgebouwd, volgens die bronnen.

Dus raadsels.
k-k schreef: 12 mar 2020 13:37Op het Modelbouwforum kwam ik wel een compliment tegen m.b.t. Binnenvaarttaal.
Maar dat terzijde. Gr. Klaas.
Leuk te horen Klaas. Weet je dat BInnenvaarttaal ontstaan is omdat een modelbouwblad om een woordenlijstje vroeg..... (het liep echter een beetje uit de hand.)
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Dan is de cirkel weer rond Pieter en heb je het niet voor niets gedaan! Af en toe breng ik daar Binnenvaarttaal onder de aandacht. Kan het RTM verhaal bij veerponten hebben gestaan? Ben nog even aan het zoeken. Gr. Klaas.
Schermopname (564).png
Schermopname (564).png (139.74 KiB) 918 keer bekeken
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

mastodont schreef: 12 mar 2020 13:38 bij de Breko in Papendrecht in de ketelhaven in 1981 voor Proost eentje met platte kont aldus Piet Lutijn
Hallo allen, voor kleinere schepen vergeet ook de langshelling van Piet Groenendijk niet te vermelden ,die heeft op onze :ICHTHUS : de VETH Jet ingebouwd, met als aandrijving een gereviseerde Mercedes Benz type O.M,355 , 200 pk ,kwam uit een boot van de Havendienst
gr Wim
Roy
Berichten: 4741
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wie weet?

Bericht door Roy »

Ook ik vind het een prachtige prestatie van Pieter om al die benamingen en aanduidingen op en rijtje te zetten.
Ga d'r maar eens aanstaan !.
Chapeau !.

m.v.g., Roy
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Bedankt voor de complimenten, maar jullie hebben er ook allemaal een beetje aan meegeholpen.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Poaah
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2020 20:36

Wat is dit?

Bericht door Poaah »

Weet iemand misschien wat dit is? Staan over bolders
Bijlagen
Screenshot_20200313-204426_WhatsApp.jpg
Screenshot_20200313-204426_WhatsApp.jpg (185.48 KiB) 998 keer bekeken
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Wat is dit?

Bericht door Kapitein Spok »

Ik denk dat dit een bolder is die niet gebruikt kan/mag worden.
Op deze wijze wordt voorkomen dat er toch een strop om gelegd wordt want die schuift er van zelf af.
En met zo'n piramide kan men snel en doeltreffend een bolder buiten gebruik stellen.

En wellicht zeg ik nou iets heel doms, maar zou het ook kunnen dat men door voortschrijdend inzicht geen schepen meer onder deze hoogspanningsleidingen wil hebben? Vanwege mogelijke vals echo's op radar en die bolder(s) daar dus eigenlijk niet had moeten staan?
Poaah
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2020 20:36

Re: Wat is dit?

Bericht door Poaah »

Kapitein Spok schreef: 14 mar 2020 14:43 Ik denk dat dit een bolder is die niet gebruikt kan/mag worden.
Op deze wijze wordt voorkomen dat er toch een strop om gelegd wordt want die schuift er van zelf af.
En met zo'n piramide kan men snel en doeltreffend een bolder buiten gebruik stellen.

En wellicht zeg ik nou iets heel doms, maar zou het ook kunnen dat men door voortschrijdend inzicht geen schepen meer onder deze hoogspanningsleidingen wil hebben? Vanwege mogelijke vals echo's op radar en die bolder(s) daar dus eigenlijk niet had moeten staan?
Dat lijkt me best logisch, ben benieuwd hoe ze zo een ding dan zoude noemen🤔
Plaats reactie