In mijn herinnering zie ik vanaf de walkant een paar sporen met steigers voor de "spoorpont". Dacht dat Kees erop heeft gereageerd. Kan ook in Numansdorp zijn geweest. Zie ook nog een paar kabels, waarmee de wagons aan wal werden getrokken. Maar ach, met het klimmen der jaren wordt het vergeten steeds beter. Of je ermee geholpen bent Pieter? Op het Modelbouwforum kwam ik wel een compliment tegen m.b.t. Binnenvaarttaal.
Maar dat terzijde. Gr. Klaas.
Wie weet?
Re: Wie weet?
bij de Breko in Papendrecht in de ketelhaven in 1981 voor Proost eentje met platte kont aldus Piet Lutijn
Re: Wie weet?
Breko zit vlak naast Slob en die heeft volgens de databases en de liggers van alles gebouwd.
Van Breko is alleen te vinden dat er een paar scheepsdelen aan elkaar gevoegd zijn (is dat in het water gebeurd ?)
en verder is er alleen wat in Turkije gebouwd en hier afgebouwd, volgens die bronnen.
Dus raadsels.
Van Breko is alleen te vinden dat er een paar scheepsdelen aan elkaar gevoegd zijn (is dat in het water gebeurd ?)
en verder is er alleen wat in Turkije gebouwd en hier afgebouwd, volgens die bronnen.
Dus raadsels.
Leuk te horen Klaas. Weet je dat BInnenvaarttaal ontstaan is omdat een modelbouwblad om een woordenlijstje vroeg..... (het liep echter een beetje uit de hand.)
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Wie weet?
Dan is de cirkel weer rond Pieter en heb je het niet voor niets gedaan! Af en toe breng ik daar Binnenvaarttaal onder de aandacht. Kan het RTM verhaal bij veerponten hebben gestaan? Ben nog even aan het zoeken. Gr. Klaas.
Re: Wie weet?
Hallo allen, voor kleinere schepen vergeet ook de langshelling van Piet Groenendijk niet te vermelden ,die heeft op onze :ICHTHUS : de VETH Jet ingebouwd, met als aandrijving een gereviseerde Mercedes Benz type O.M,355 , 200 pk ,kwam uit een boot van de Havendienst
gr Wim
Re: Wie weet?
Ook ik vind het een prachtige prestatie van Pieter om al die benamingen en aanduidingen op en rijtje te zetten.
Ga d'r maar eens aanstaan !.
Chapeau !.
m.v.g., Roy
Ga d'r maar eens aanstaan !.
Chapeau !.
m.v.g., Roy
Re: Wie weet?
Bedankt voor de complimenten, maar jullie hebben er ook allemaal een beetje aan meegeholpen.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Wat is dit?
Weet iemand misschien wat dit is? Staan over bolders
- Bijlagen
-
- Screenshot_20200313-204426_WhatsApp.jpg (185.48 KiB) 998 keer bekeken
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Wat is dit?
Ik denk dat dit een bolder is die niet gebruikt kan/mag worden.
Op deze wijze wordt voorkomen dat er toch een strop om gelegd wordt want die schuift er van zelf af.
En met zo'n piramide kan men snel en doeltreffend een bolder buiten gebruik stellen.
En wellicht zeg ik nou iets heel doms, maar zou het ook kunnen dat men door voortschrijdend inzicht geen schepen meer onder deze hoogspanningsleidingen wil hebben? Vanwege mogelijke vals echo's op radar en die bolder(s) daar dus eigenlijk niet had moeten staan?
Op deze wijze wordt voorkomen dat er toch een strop om gelegd wordt want die schuift er van zelf af.
En met zo'n piramide kan men snel en doeltreffend een bolder buiten gebruik stellen.
En wellicht zeg ik nou iets heel doms, maar zou het ook kunnen dat men door voortschrijdend inzicht geen schepen meer onder deze hoogspanningsleidingen wil hebben? Vanwege mogelijke vals echo's op radar en die bolder(s) daar dus eigenlijk niet had moeten staan?
Re: Wat is dit?
Dat lijkt me best logisch, ben benieuwd hoe ze zo een ding dan zoude noemenKapitein Spok schreef: ↑14 mar 2020 14:43 Ik denk dat dit een bolder is die niet gebruikt kan/mag worden.
Op deze wijze wordt voorkomen dat er toch een strop om gelegd wordt want die schuift er van zelf af.
En met zo'n piramide kan men snel en doeltreffend een bolder buiten gebruik stellen.
En wellicht zeg ik nou iets heel doms, maar zou het ook kunnen dat men door voortschrijdend inzicht geen schepen meer onder deze hoogspanningsleidingen wil hebben? Vanwege mogelijke vals echo's op radar en die bolder(s) daar dus eigenlijk niet had moeten staan?