Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Wie weet?

Bericht door DPLA »

piet42 schreef: 10 apr 2020 16:45 Laatste vraagprijs was 595.000 zij dat nog franken dan je gaat toch geen 600.000 € uitgeven voor z,n schip
In de jaren 80 van de vorige eeuw waren het nog guldens, maar dan nog veel te duur.
Naar mijn inziens is iets meer dan sloopprijs, een redelijke prijs.
Tja, de ligplaats ?
Haal dat geld er nog maar eens uit, als je ooit vertrekt.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
ultramarin
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mar 2018 09:33

Re: Wie weet?

Bericht door ultramarin »

Goede middag,
wie weet hoe een vroeger benedendeks geinstalleerd wc werkt(e) wanneer het schip beladen is en de wc dieper dan de waterlijn komt te liggen? Ik ken alleen bovendeks-wcs met een afsluiter, dat net als op de trein gewoon door zwaartekracht zonder sifon afvoerd, maar ik dacht ooit een wc in een roef onder dek gezien te hebben.
W.P.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

die werkt met kleppen en een pomp water opzuigen van buitenboord wc spoelen en weer buitenboord wegspoelen/pompen het kan met de hand
maar tegenwoordig zijn er elektrische onderwatercloset systemen bv deze van Exalto zie tekening http://www.boothobby.nl/index.php/scheeps-artikelen-menu/scheepstoilet
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Wie weet?

Bericht door Arie »

DPLA schreef: 10 apr 2020 21:47
piet42 schreef: 10 apr 2020 16:45 Laatste vraagprijs was 595.000 zij dat nog franken dan je gaat toch geen 600.000 € uitgeven voor z,n schip
In de jaren 80 van de vorige eeuw waren het nog guldens, maar dan nog veel te duur.
Naar mijn inziens is iets meer dan sloopprijs, een redelijke prijs.
Tja, de ligplaats ?
Haal dat geld er nog maar eens uit, als je ooit vertrekt.
[/quot

100% dat je voor de lokatie betaald, die spits zal hooguit een paar duizend euro waard zijn.
een jaar of vier geleden op de Amstel op de lokatie waar het 5 mei concert gegeven word, (magere brug, Carré lag een bijna 100 jaar oude steilsteven te koop voor een €600.000,00 nou ik vrees dat gezien hoe lang die er al lag dat op de water/ wind lijn een meiblaadje nog dikker is de steilsteven zal een paar duizend waard geweest zijn, de rest is de lokatie.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Jinny B
Berichten: 535
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Wie weet?

Bericht door Jinny B »

Dat de schepen er niet beter op worden van zo lang op de locatie liggen en dat de prijs de locatie betreft mag bekend worden verondersteld, maar ik had toch wel op wat meer en oudere informatie gehoopt wat betreft de spits...
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
JC
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Wie weet?

Bericht door JC »

Ik pieker me suf, maar kom niet op de naam. Met zekerheid niet in Boom gebouwd, dan eet ik mijn schoenen op.
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Wie weet?

Bericht door navigatie »

Net als Bram, was mijn eerste gedachte: Straatsburg.
Maar ja, ik heb echt geen verstand van spitsen :oops:
grt Wim
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Wie weet?

Bericht door DPLA »

piet42 schreef: 11 apr 2020 16:39 die werkt met kleppen en een pomp water opzuigen van buitenboord wc spoelen en weer buitenboord wegspoelen/pompen het kan met de hand
maar tegenwoordig zijn er elektrische onderwatercloset systemen bv deze van Exalto zie tekening http://www.boothobby.nl/index.php/scheeps-artikelen-menu/scheepstoilet

Volgens mij mag je tegenwoordig niet meer buitenboord het toilet doorspoelen/wegspoelen en heeft men tegenwoordig een vuilwatertank, waar ook de keuken spoelbak op aangesloten is.

Hoe het met oudere recreatie en woonschepen is, of die nog wel buitenbord mogen lozen weet ik niet.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
pieter53
Berichten: 8750
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Bij mijn weten moet recreatievaart een vuilwatertank hebben en moeten woonschepen en woningen op een riool of beerput aangesloten zijn.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
ossebaar.j
Berichten: 1432
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Wie weet?

Bericht door ossebaar.j »

Volgens mij mag er alleen maar geloosd worden ,via leidigssystemen op rioolwater zuiveringsinstallatie's . Dit geld ook voor railvoertuigen . etc . Dus of vuilwatertank of chemiesche toiletten ( campers , toerincars etc .
Plaats reactie