Ja Pieter, als we op de juiste plaats gekieteld worden dan kun je ons de diepste geheimen ontfutselen .
Wie weet?
Re: Wie weet?
Jij rakelde het op Pieter, dus zijn we (in ieder geval ik) jou dankbaar. Beetje een witte raaf in de binnenvaart. In ieder geval wel opvallend! Gr. Klaas.
Re: Wie weet?
En ook nog een mooie steilsteven ver buiten zijn vaargebiedt, zijn er nog kenners hier en doe Klaas een plezier.
Wim
Wim
Re: Wie weet?
Ik denk dat je, gezien je activiteiten, ook wel van het begrip "Maaskruis" gehoord hebt.Kapitein Spok schreef: ↑13 aug 2020 17:53 Ja Pieter, als we op de juiste plaats gekieteld worden dan kun je ons de diepste geheimen ontfutselen .
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Wie weet?
Er waren wel meer schepen die steeds witter werden, oa vanaf Seilles ongebluste kalk naar gouda en ijmuiden. Het ging fout als water bij kwam. Dan was er ook nog spitsen transport van ,naar ik meen van Sluiskil naar Frankrijk, de lading was ammonium nitraat. Als ik het verhaaltje goed heb moest men op 1 dag door Belgie varen met begeleiding en voorschutting. Later werd dit transport niet meer toegestaan over water. Nadien over de weg. Wie weet hier meer van, ik weet niet zeker of deze gegevens juist zijn. Gr
Re: Wie weet?
moet je maar eens vragen in beiroet daar weten ze inmiddels alles van ammonium nitraat met de trieste gevolgen
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
-
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 31 okt 2010 23:03
Re: Wie weet?
Van ammonitraat kan ik me nog herinneren dat je een ijzeren buikdenning moest hebben en geen gaten in het machinekamer schot. Gasdicht dus. ik heb het een keer in Suiskil geladen voor Tertre meen ik.
MVG. Kees.
een lelijk schip is nog altijd mooier dan een mooi huis
een lelijk schip is nog altijd mooier dan een mooi huis
Re: Wie weet?
Er mochten geen houten onderdelen in het ruim of de afdekking daarvan zitten. Diverse spitsen hebben daarvoor geïnvesteerd: alu luiken en stalen buikdenning. Men voer met een bord "verboden te roken" op de luiken. Meest voorkomende bestemmingen waren Reims en ik dacht Vitry le Francois.Erg lang heeft het niet geduurd, maar dat weet ik niet precies. Rienk weet er het fijne van.
Re: Wie weet?
Ammonium nitraat en mogelijk nog wat types kunstmest, als die in aanraking komen met dieselolie vormen ze een zeer krachtig plof stofje, vele terreur organisaties hebben dood en verderf gezaaid met bommen vervaardigd van deze grondstoffen.JC schreef: ↑14 aug 2020 20:22 Er mochten geen houten onderdelen in het ruim of de afdekking daarvan zitten. Diverse spitsen hebben daarvoor geïnvesteerd: alu luiken en stalen buikdenning. Men voer met een bord "verboden te roken" op de luiken. Meest voorkomende bestemmingen waren Reims en ik dacht Vitry le Francois.Erg lang heeft het niet geduurd, maar dat weet ik niet precies. Rienk weet er het fijne van.
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Wie weet?
In de jaren '60 laden wij dat spul gestort of iets desgelijks in Stein en brachten het naar Rotterdam waar het werd overgeslgen in een zeeboot bestemming China. Na het lossen ruimen spuiten en de dan rondom olie er op .
Toen men bemerkte dat de chinezen het gebruikte o.a. voor springstof (oorlogsdoeleinden) is het later vervoerd verpakt.
Meestal maakte de zeeboot zijn laatste reis en ging na het lossen naar de sloperij.
Zelfs de rails op de kade waar over de kraan reed roesten weg.
Het bedrijf wat het spul oversloeg en later ook in zakken deed was op de kop van de Waalhaven.
Ik ben de naam vergeten.
Groeten,
Jan.
Toen men bemerkte dat de chinezen het gebruikte o.a. voor springstof (oorlogsdoeleinden) is het later vervoerd verpakt.
Meestal maakte de zeeboot zijn laatste reis en ging na het lossen naar de sloperij.
Zelfs de rails op de kade waar over de kraan reed roesten weg.
Het bedrijf wat het spul oversloeg en later ook in zakken deed was op de kop van de Waalhaven.
Ik ben de naam vergeten.
Groeten,
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet