Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Gert Schouwstra
Berichten: 4589
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Ja, dat weet ik wel zeker. :D
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Wie weet?

Bericht door DPLA »

Mooie Zeilklipper, goed onderhouden en een mooie accommodatie.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Wim Geerling
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Wie weet?

Bericht door Wim Geerling »

Even een reactie op de foto van Hans op de vorige pagina, de overslag is van Eeltink dus idd ergens Randmeren en voor het beunschip ga ik voor de Claudia ex Zagri 14.
Groet Wim
k-k
Berichten: 6026
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Zou het de aanloop voor de bouw van de Reevesluis geweest kunnen zijn? Op de achtergrond zou dan de Roggebotsluis zijn. Gr. Klaas.
Adriaan123456
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2020 17:13

Re: Wie weet?

Bericht door Adriaan123456 »

Jullie hebben een paar goeie dingen aangekaart, dank daarvoor.
Nu zie ik het schip enkel voor casco en ligplaats en zal haar bieden wat het schip voor mij persoonlijk waard is.
Wat maakt volgens jullie een casco goed of slecht? Sinds het leren van dit woord besef ik dat er in de toekomst nog veel mooie casco's te koop kunnen komen die mischien een beter begin vormen, afhankelijk van wat er slecht is aan deze.

Alvast bedankt voor de reacties
Binnenvaarder
Berichten: 2471
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Rond 2010 is in de Hartelhaven een schip gezonken die tegen de palen lag afgemeerd. Ik heb tijdens het bergen een paar foto's gemaakt, kan ze niet meer vinden en weet de naam van het schip niet meer.
Ik heb mijn backup schijf geactiveerd, maar ja daar staan ca 20.000 foto''s op. Als de naam niet weet wordt het een hele lange avond/nacht 😓
Mvg.
Geert
ps. ik heb de vraag een paar jaar gelden ook al gesteld, maar ja de grijze massa wordt er niet beter op 🤣
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Wie weet?

Bericht door navigatie »

Geert,
Ik heb kunnen vinden dat op 25-2-1999 het ms Gaea gezonken is op palen in de Hartelhaven.
Misschien bedoel je die?
grt Wim
Binnenvaarder
Berichten: 2471
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Wim,
Bedankt, dat is hem, helaas heb ik de foto’ niet meer kunnen vinden op mijn pc. Ik had ze, dacht ik, ook geplaatst op het forum maar die zijn dan waarschijnlijk niet meer beschikbaar.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

Hallo Geert de GAEA van Winsen is gezonken op 25 febr 2009 in de Hartelhaven met 1500 ton kolen,zie pag 37 op dit topic die datum ontbreekt helaas.
gr Wim
jan pont
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 jul 2007 19:40
Locatie: gorinchem

Re: Klipperaak waardebepaling

Bericht door jan pont »

Adriaan123456 schreef: 15 nov 2020 18:06 dag jongens,

ik heb een klipperaak op het oog, die is namelijk vorige week te koop gezet door de vrouw van een overlede schipper.
Er hoort een heel mooie ligplaats bij en dit in mijn eigen mooie dorpje. Het schip is aan het vervallen omdat er lang niet meer mee gevare is.
De zwaarden, gieken en het roer zijn aan het rotten en er zijn een aantal beperkte lekken in de kajuit, er staat een klein beetje water in de romp en het is daar al aan het roesten. Er zijn geen zeilen meer. Ik zie het zitten om hier weer een pareltje van te maken en wil er een eerlijk bod op doen.

Ze vraagt 50.000 maar het lijkt me wat veel. Wat denken jullie over het restaureren van zo'n boot, hoeveel is het schip volgens jullie waard?

lengte: 17.40m
grootste breedte: 4.25m
diepgang: ongeveer 0.60m
bouwjaar: ongeveer 1910 - Zwijndrecht (België)
verbouwd: 1990-1993 - Hasselt (Nederland)

Hier kan je het schip zien , vanaf p9 is het interessant
https://online.flippingbook.com/view/352342/
Nog even een aanvullende reactie:
aankoopkeuring is altijd gewenst zeker bij een ouder schip.
en vergeet ook niet dat er pas ook veel veranderd is om een geldig certificaat te krijgen.
Ben bang dat dit niet meer haalbaar is voor dit schip om hier mee te varen , ben niet 100 procent op de hoogte met al die nieuwe regels maar weet wel dat hij vermoedelijk aan al de nieuwe regels moet voldoen.
goed navragen hoe dit voor dit schip is.
succes met je beslissing
varen is een manier van leven
Plaats reactie