Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

Ik denk dat de vraag over een recreatie schip,een jacht, gaat niet over een kempenaar. Kempers is min of meer een jacht werf.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Oh, tja dat verwachtte ik niet op het binnenvaartforum.
Ook wordt er meestal (m.u.v. een fly-ing bridge) niet zoveel verbouwd aan jachten.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Frans-S
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:00
Locatie: IJmuiden

Re: Wie weet?

Bericht door Frans-S »

Ik had van de week een gesprek met mijn vader waarin bij ons allebei de vraag rees waar de parlevinker Tony uit Willemstad is gebleven. Deze voor altijd rondom de Volkeraksluizen.
Dat er geen parlevinkers meer varen weet ik, ik doel eigenlijk meer op waar het schip is gebleven.
Er staat mij ergens nog bij dat ze halverwege de jaren '90 deze parlevinker nieuw hebben laten bouwen. Ik kan er alleen op de bij mij bekende pagina's niets over vinden.
Wie weet hier het antwoord op?

Groeten Frans
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Kees Keijzer schreef: 09 jul 2019 23:29 Ik denk dat de vraag over een recreatie schip,een jacht, gaat niet over een kempenaar. Kempers is min of meer een jacht werf.
Groet, Kees.
Ik heb wel over de Kempala's uit de jaren 80... en wat van de Kempala 850 en 940 van voor 67
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Peter K
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jul 2018 15:15

wie weet hier meer van

Bericht door Peter K »

Als zoon van Pieter Kooijmans, die vroeger bij het Algemeen Vrachtkantoor op de "Alvracht 2, 5, 7, 17 etc" heeft gevaren als matroos en kapitein ben ik nu opzoek naar meer informatie over de grootvader van mijn echtgenote Cornelis Karel de Valk, die gehuwd was met Catharina Margaretha Maas zij zijn na hun huwelijk, dat gehouden werd op Slot Ter Hooge te Middelburg op 8 mei 1908, op 13 mei 1908 aan boord gegaan van het rijnschip "Johannes Petrus" met als correspondentie adres (Goudscheweg 27a en Café Wodan aan de Maaskade 42 te Rotterdam)
Is er iemand die wat meer informatie betreffende het schip etc heeft dan zijn wij hierin geïnteresseerd.

Later voer hij als kapitein op het stoomschip met de naam "De Valk V" en heb hier een foto van waar hij afgemeerd ligt bij de Rouaansekaai te Middelburg en aan de overkant is de Maïsbaai. Of dit schip eigendom was is niet bekend.

Zou graag meer informatie m.b.t. bovenstaande ontvangen vr gr Peter K
Bijlagen
1881-1961 Cornelis Karel de Valk zijn stoomschip “De Valk”.jpg
1881-1961 Cornelis Karel de Valk zijn stoomschip “De Valk”.jpg (48.41 KiB) 3045 keer bekeken
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: wie weet hier meer van

Bericht door k-k »

https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/13183/

Kan het deze zijn Peter? Gr. Klaas
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: wie weet hier meer van

Bericht door Kees Keijzer »

Voor dit soort vragen hebben we hier een topic ; Wie weet, daar kan je zulke vragen stellen, als je voor elke vraag iets opstart wordt het wel echt verwarrend, Kijk maar eens bij ;LEES DIT EERST wat bovenaan staat.
Morgen ga ik dit naar het topic wie weet verplaatsen en je ziet antwoord op je vraag is er ook al.
Groet,Kees Keijzer. moderator.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Wie weet welke rederij hier bij hoort?
mvg
Geert
Bijlagen
IMG-20190717-WA0000.jpg
IMG-20190717-WA0000.jpg (168.57 KiB) 3416 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

Den Breejen, met rondvaartboot van Zierikzee naar de Deltawerken?
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Voor een oud collega die pet-emblemen verzameld, wie weet welke rederij hierbij hoort?
mvg
Geert
Bijlagen
Pet embleem.jpg
Pet embleem.jpg (327.67 KiB) 3202 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Plaats reactie