Wie weet?
Re: Wie weet?
Ik krijg de indruk van niet.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Wie weet?
Hallo Pieter, kijk bij Rederijen: WIJGULA ;blz 1 (wrijfhout)
Re: Wie weet?
Ja ik weet dat men wel met losse tanks werkte.
In het begin geloof ik zelfs met grote houten vaten.
Dat verklaard echter niet waarom men er losse luiken over legt.
Je kan er toch ook een dek overheen leggen.
In het begin geloof ik zelfs met grote houten vaten.
Dat verklaard echter niet waarom men er losse luiken over legt.
Je kan er toch ook een dek overheen leggen.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Pieter, was de reden om er de luiken op te leggen of laten leggen niet dat men het schip weer in de droge lading vaart weer kon gebruiken als de huur of contract afgelopen was.
Groeten,
Jan
Groeten,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Wie weet?
Dag Jan.
Geen gek idee. maar luiken vergen zo verdomd veel onderhoud.
De zaak mooi strak dicht maken lijkt me voordeliger.
Geen gek idee. maar luiken vergen zo verdomd veel onderhoud.
De zaak mooi strak dicht maken lijkt me voordeliger.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 4577
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Wie weet?
even wat argumenten op een rij Pieter:
In die tijd was onderhoud iets wat de schipper zelf deed en dat kostte dus "niets".
De luiken lagen er al op, een stalen dek kostte extra geld en die investering verdiende zich dus niet terug.
Een stalen dek was zwaarder als het een beetje strak moest liggen en je nam daardoor dus minder tonnen mee.
Met een stalen dek was je geen droge-lading schip meer, je certificaat moest dan worden aangepast.
En met een stalen dek was je minder flexibel om uit het werk te stappen. De losse tanks waren van de fabriek, die waren er zomaar uit....
In die tijd was onderhoud iets wat de schipper zelf deed en dat kostte dus "niets".
De luiken lagen er al op, een stalen dek kostte extra geld en die investering verdiende zich dus niet terug.
Een stalen dek was zwaarder als het een beetje strak moest liggen en je nam daardoor dus minder tonnen mee.
Met een stalen dek was je geen droge-lading schip meer, je certificaat moest dan worden aangepast.
En met een stalen dek was je minder flexibel om uit het werk te stappen. De losse tanks waren van de fabriek, die waren er zomaar uit....
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Wie weet?
Bedankt.
Dat lijkt mij afdoende verklaard.
Echter dit schip staat wel vanaf de bouw als tankschip te boek. (Als de DB klopt)
Dat lijkt mij afdoende verklaard.
Echter dit schip staat wel vanaf de bouw als tankschip te boek. (Als de DB klopt)
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 4577
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Maar DB klopt dus niet , In IVR 1956 staat de RAFALE vermeld als motorvrachtschip met 1 ruim.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Wie weet?
Bedankt Jan en Gert voor de uitgebreide verklaring
Re: Wie weet?
En zo worden steeds weer wat wijzer....
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....