Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Schotteltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2021 20:26

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Schotteltje »

Hallo hallo , ik ben nieuw op dit forum maar ik heb vorig jaar een schottel gekocht van een inbeslagname (en daar door geen vorige eigenaar of papieren bij mij bekend) maar ik ben opzoek naar wat info/foto's over die beestje , ik weet dat hij door schottel in Duitsland is gebouwd (bj 1966) en bouw nr 168 en is 16,35 lang 305breed en er liggen twee 250pk deutz motoren in met twee x spr75 propellers , de eerste verf laag was groen (dus ik denk wsp) . Is er iemand die er iets van weet of een zuster schip/ boot weet ? Mvg Niels (schotteltje)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Plaats eens een foto zou ik zeggen. De kleur groen doet mij meer denken aan een Zoll (douane) boot. De WSP heeft wel verschillende kleuren in verschillende deelstaten.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Klaas k
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jan 2018 13:12

Re: Wie weet?

Bericht door Klaas k »

www.deschottelboot.nl zijn misschien mensen de jou kunnen helpen.
wilfried
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jul 2017 09:30

Re: Wie weet?

Bericht door wilfried »

Binnenvaarder schreef: 10 feb 2021 23:48 Plaats eens een foto zou ik zeggen. De kleur groen doet mij meer denken aan een Zoll (douane) boot. De WSP heeft wel verschillende kleuren in verschillende deelstaten.
Mvg.
Geert
wsp kleur grijs iedere deelstaat inderdaad ander kleurtje bij groen denk ik aan het leger
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Inderdaad, dit moet niet zo moeilijk zijn.
De Nederlandse vereniging https://www.deschottelboot.nl/
De Duitse werf zal je ook zeker kunnen helpen. https://www.schottel.de/home
En we vinden het altijd leuk als je hier nog even verslag doet van wat je ontdekt hebt.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Folkert
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2021 09:19

Re: Wie weet?

Bericht door Folkert »

Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag. Kortgeleden heb ik voor mijn werk een klein archeologisch onderzoek uitgevoerd bij de Koggewerf in Kampen. Hierbij hebben we de resten van een oude scheepshelling gevonden, waarschijnlijk van de scheepswerf van Van Goor of de latere IJsselwerf. Nu ben ik bezig met het verzamelen van informatie over de werf, maar de beschikbare informatie op internet is vrij summier. Ik vroeg mij af of er hier op het forum mensen zijn die meer informatie en mogelijk foto's hebben van de werf van Van Goor en de IJsselwerf in Kampen.
Op de bijgevoegde foto is de tewaterlating van de Stad Kampen te zien op de helling die wij hebben gevonden, maar uiteraard is meer informatie nooit verkeerd.
Mvg,
Folkert
Bijlagen
Tewaterlating_stad_kampen.png
Tewaterlating_stad_kampen.png (397.79 KiB) 699 keer bekeken
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Wie weet?

Bericht door Jan Stolp »

https://www.marhisdata.nl/schip&id=6138
Ik heb eigenlijk nooit geweten van die werf maar wellicht kan deze link je informatie geven.
Zie wel dat ze maar kort heeft bestaan...
Groeten
Jan
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wie weet?

Bericht door Roy »

Dit was het 1e schip van de Halcyon Lijn.
Het 2e schip kwam ook van deze werf onder b.no. 122 en kwam "Stad Utrecht", (1), te heten.

m.v.g., Roy
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Iemand een idee waar dit kan zijn, misschien Oostenrijk. Gescand van een gekregen dia.
Mvg.
Geert
Bijlagen
Brug1.jpeg
Brug1.jpeg (155.77 KiB) 597 keer bekeken
Brug2.jpeg
Brug2.jpeg (123.55 KiB) 597 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Aangezien de brug ook al bij raad de brug staat en het alleen maar lastig is als er twee draadjes over het zlefde onderwerp lopen, maar wat anders.

Wie weet hoe deze Deutz bediening in elkaar steekt en bij welke motor hij hoorde?

495deutz_eenhandelbediening_antwerpen_17-04-2013_pieterk_1180604.jpg
495deutz_eenhandelbediening_antwerpen_17-04-2013_pieterk_1180604.jpg (55.86 KiB) 406 keer bekeken
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Plaats reactie