Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6025
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Heb je een titel van de film Geert? Misschien dat je daarmee een beter ingang hebt om te gaan zoeken. Gr. Klaas.
Binnenvaarder
Berichten: 2471
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Ja, daar heb ik ook op gezocht. De film heet : de club van lelijke kinderen. Hierop gezocht, 1 locatie heb ik gevonden een school in Rozenburg.
Jaren geleden ben ik in het Ruhrmuseum te Essen geweest, vond het er best wel veel op lijken.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Rien
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2019 14:37

Re: Wie weet?

Bericht door Rien »

piet42 schreef: 06 sep 2019 20:54
Rien schreef: 02 aug 2019 15:50 Hallo Heren schippers, mijn naam is Rien Boluijt en ik heb de volgende vraag.
Wie weet wat te vertellen over deze schipper en met name over zijn vrouw hoe en waardoor zij om het leven is gekomen. Zij is overleden in het ziekenhuis in Roosendaal op 6 okt 1943. Het is een zoektocht van een familielid die bezig is met een stamboom.Dus hoe meer informatie des te beter.
Bedankt vast.


Adriaan Kwist, zn. van Pieter Kwist en Arendje Dina Keijzer de, geb. te Dinteloord en Prinsenland op 27 aug 1910, schipper, ovl. (34 jaar oud) te Dinteloord en Prinsenland op 4 nov 1944 slachtoffer van bombardement Dinteloord.
tr. (resp. 29 en 26 jaar oud) te Steenbergen op 10 nov 1939
met Ida Johanna Damen, dr. van Cornelis Damen en Johanna Koning de, geb. te Steenbergen op 13 apr 1913, ovl. (30 jaar oud) vermoedelijk te Roosendaal op 2 okt 1943.
Adriaan Kwist en Ida Johanna Damen
rien hier het bericht van het schip de 7 gebroeders adriaan was dus al weduwe

Motorschip de “7 Gebroeders”
Adriaan Kwist, Adriaan is 34 jaar oud en schipper van beroep. Adriaan is weduwnaar. Hij overlijdt
op 4 november 1944 om 11:00 uur. Zijn naam staat op het monument op de Algemene
Begraafplaats.

hier onder staat mijn opa die ook op dezelfde dag zwaar gewond is geraakt nog onder erbarmelijk omstandig heden vervoerd naar bergen op zoom

Molendijk
Jan de Nijs, Jan is 60 jaar oud en landbouwer van beroep. Jan overlijdt op 12 november 1944 om
18:00 uur. te Bergen op Zoom. Zijn naam staat op het monument op de Algemene Begraafplaats.
De overlijdensakte in Dinteloord is van 29 november 1944.
Bedankt Piet, helaas niets bekend over de situatie omtrent het overlijden van zijn vrouw.
Ik heb vernomen dat ook gedurende de oorlog die schepen door geallieerde vliegers onder vuur werden genomen.
Zeepaardje
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wie weet?

Bericht door Zeepaardje »

DERK BUISMAN 4.jpg
DERK BUISMAN 4.jpg (132.42 KiB) 1536 keer bekeken
Foto uit 1956-1958.
Aan welke loswal ligt binnenvaartschip Derk Buisman?
We dachten eerst aan Harlingen of Meppel, maar dat schijnt het niet te zijn.
Wie helpt ons?

Gr. Zeepaardje.
teunis
Berichten: 185
Lid geworden op: 27 mar 2007 18:46
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door teunis »

Misschien tophaven houkesloot sneek laatste foto is van die locatie http://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/4831/#
[youtube]https://www.youtube.com/@sleepboot[/youtube]Teun van der Plas
https://www.sagittavof.nl
Zeepaardje
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wie weet?

Bericht door Zeepaardje »

Email reactie van H. d. G.:

"De foto van de Derk Buisman is voor mij heel herkenbaar. Het schip ligt in Groningen in het Oosterhamrikkanaal bij de B.I.G. (Beton Industrie Groningen) te lossen, vergelijk maar met bijgaande foto van de Jacob Gzn., die is uit de jaren tachtig. Op die plek vinden geen activiteiten meer plaats, is woningbouw gepland."

Jacob Gzn Oosterhamrikkanaal, Beton Industrie Groningen (BIG), Groningen, 80er jaren.jpg
Jacob Gzn Oosterhamrikkanaal, Beton Industrie Groningen (BIG), Groningen, 80er jaren.jpg (172.34 KiB) 2042 keer bekeken

Hartelijk dank.
Gr. Zeepaardje.
Binnenvaarder
Berichten: 2471
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Wie weet waar dit is? Aan de palen te zien iets met getij.
Mvg.
Geert
Bijlagen
Foto.jpg
Foto.jpg (360.03 KiB) 1890 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Henk Kool
Berichten: 125
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:46
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Henk Kool »

Lemmer
Tollebeek1
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 dec 2011 22:39
Locatie: Tollebeek N.O.P.

Re: Wie weet?

Bericht door Tollebeek1 »

Lemmer tramhaven.....het Torentje is een van de twee op de Lemstersluis
Martin Boersma
Tollebeek NOP
Met je kop in de wind
Wie doet je wat
Binnenvaarder
Berichten: 2471
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Lemmer, nooit aan gedacht, bedankt voor de (super) snelle reactie.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Plaats reactie