Wie weet?
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
- Locatie: Spijk Gn.
Re: Wie weet?
.Bedankt voor de snelle reactie en zeer bruikbare afbeeldingen.
Worden onder bronvermelding opgenomen in een publicatie over Postbootjes in de Biesbosch.
Ik kreeg een mail van Cees met bovenstaande tekst.
Worden onder bronvermelding opgenomen in een publicatie over Postbootjes in de Biesbosch.
Ik kreeg een mail van Cees met bovenstaande tekst.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. )
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Nu heb ik eens een vraag:
Wie kan me namen noemen van bestaande binnenvaartkranten en vakbladen in Duitsland en Frankrijk?
Wie kan me namen noemen van bestaande binnenvaartkranten en vakbladen in Duitsland en Frankrijk?
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
- Locatie: Spijk Gn.
Re: Wie weet?
Ed weet er maar 1 : Schifffarht en technik,die krijgen we wel s op de sluis.(hoop dat ik het goed schrijf)
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. )
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Gert,
Kijk eens bij Koehlers Verlagsgesellschaft mbh in Hamburg.
Kijk eens bij Koehlers Verlagsgesellschaft mbh in Hamburg.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
- Locatie: Spijk Gn.
Re: Wie weet?
Noodkreet van Cees :
Hoi Jenet.
In het postbootje “PTT DM “werd na de bevrijding in 1945 een tweedehands Kermath benzinemotor ingebouwd, onbekend of het een vier- of zescilinder was.
Dat gebeurde waarschijnlijk bij Johan van Beek. Motor heeft het maar 2 jaar volgehouden.
Ik heb een afbeelding van een zes cilinder gevonden, maar zoek nog een vier cilinder.
Je snapt het al.....
Jullie ook
Het is altijd frappant hoe snel de specialisten iets gevonden hebben.
Hoi Jenet.
In het postbootje “PTT DM “werd na de bevrijding in 1945 een tweedehands Kermath benzinemotor ingebouwd, onbekend of het een vier- of zescilinder was.
Dat gebeurde waarschijnlijk bij Johan van Beek. Motor heeft het maar 2 jaar volgehouden.
Ik heb een afbeelding van een zes cilinder gevonden, maar zoek nog een vier cilinder.
Je snapt het al.....
Jullie ook
Het is altijd frappant hoe snel de specialisten iets gevonden hebben.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. )
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Re: Wie weet?
Jenet, Even gezocht onder Kermath petrol engine. Onderstaand een link naar het plaatje. Het is het tweede plaatje van boven. Merk van de motor staat op het schildje boven de bougiekabels. Gr. Klaas.
https://www.oldmarineengine.com/discus/m ... 05680.html
https://www.oldmarineengine.com/discus/m ... 05680.html
-
- Berichten: 3302
- Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
- Locatie: Spijk Gn.
Re: Wie weet?
Plichtsgetrouw door gestuurd naar Cees,
Bedankt Klaas.
Bedankt Klaas.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. )
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Re: Wie weet?
Ik kwam het volgende tegen bij een Engelsman
coming to the mersey soon Juli 2011
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... e=5558EFFD
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/10067/
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/8077/
coming to the mersey soon Juli 2011
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... e=5558EFFD
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/10067/
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/8077/
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 2461
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Wie weet?
Zag vandaag in Ridderkerk op de werf (ex Boele) het schip de "Lucifer" 04022230. Op de waterlijn heeft men de platen vervangen en in de zijkant zijn ramen gemaakt. Wie weet wat de bedoeling is? Ombouw tot pass. schip?
mvg
Geert
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Wie weet.
hee jan!jan de waard schreef:
Wie weet waar de Friso is gebleven. De geschiedenis is redelijk bekend. Zeeuwse klipper gebouwd in Waspik 1898 en heeft een Roosendaalse maat ( 23,50 x 5.40). Het schip is 3 generaties lang van de familie Faasse uit St Phillipsland geweest en heette Emanuel. Uiteraard heeft hij de eerste levensjaren onder zeil gevaren en is later gemotoriseerd. Een klein stuurhutje (telefooncel) heeft achter de roef gestaan. Ergens begin zeventiger jaren is hij vanuit de vrachtvaart gekocht door Jan Dijkstra, daarna Jitze Grondsma (1977)die hem omdoopte in Friso en hem verbouwde en tuigde voor de chartervaart. In 1982 kocht ik het schip en charterde er net als Jitze mee vanuit Stavoren.
De vrouw van de laatste schipper Faasse (Cent?)is nog wel eens samen met haar dochter bij mij aan boord geweest.
In 1989 heb ik hem verkocht aan Joep Steur. Een paar jaar later is hij uit de chartervaart verdwenen en heeft heel lang in Medemblik gelegen en werd nogal verwaarloosd. Al weer een paar jaartjes is hij daar weg. Weet iemand waar het schip nu ligt en in welke toestand?
Jan de Waard
Volgens onderstaande foto die van dit forum komt is het de buitenste.
Hier een foto van de Friso toen ze zo ongeveer aan haar eerste chartervaartje moest gaan beginnen.
Ik ben de laatste weken van de afbouw in Leeuwarden aan boord gekomen.
Hier ligt ze zoals je natuurlijk wel ziet, in Staveren. De naam staat er nog niet op aan sb.
Ik dacht dat ze in Franeker (Nico Nijland ?)terecht was gekomen, helemaal ontdaan van tuig, masten en betimmering.
Kortom een casco. Groet! Martin