Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
d`oude schipper
Berichten: 344
Lid geworden op: 24 feb 2012 19:55
Locatie: IJmuiden aan zee

Re: Wie weet?

Bericht door d`oude schipper »

Wie weet, wie weet …………………..
Ik zit met een groot probleem, levensgroot ………………..
Wij rijden vrij regelmatig over de stationsweg te IJmuiden en ik kijk dan naar de overkant van het Noordzeekanaal en zie daar waar vroeger de papierfabriek van van Gelder stond en nu een containerterminal is altijd mooie grote schepen liggen.

Ik denk in vaste dienst want zo te zien zijn het meestal de zelfde schepen.

Mijn probleem is , ik ken de scheepsnamen niet lezen, laat staan de namen van de bemanning.
Omdat het nog al een drukke weg is de stationsweg wil ik er ook niet gaan staan te stoppen hoewel je er wel parkeerkommen heb maar die zijn meestal bezet het zij door toeristen of vissers die daar veelal staan te vissen, op tong hoorde ik onlangs. Gister weer, ik denk verdorie hoe kom ik er nou eens achter wie het zijn, misschien nog wel bekenden van vroeger,
t`zal wel niet want de meeste zijn wel uitgestorven van mijn generatie bijna 90 maar toch blijf ik nieuwsgierig.
Dus wie weet het en help ons , met dank en groetjes alvast.
Zeil op de wind van vandaag, morgen is het misschien blakstil .....
d`oude schipper
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Wie weet?

Bericht door JC »

Hier kunt u zonder verrekijker zien welke schepen daar liggen: KLIK
d`oude schipper
Berichten: 344
Lid geworden op: 24 feb 2012 19:55
Locatie: IJmuiden aan zee

Re: Wie weet?

Bericht door d`oude schipper »

Nou J.C, ik heb zo eens even geprobeerd maar het lukte me niet. t`Zal wel een prachtige site zijn zeker zo iets als dat je het vliegverkeer
kunt volgen maar zo als ik zeg, nog geen schepen aan de overkant gezien. Ik geef de moet niet op natuurlijk en zal hem direct weer openen.
Misschien zijn er nog wel meer die hier in de buurt wonen en die zeggen " o joh dat zijn die en die " ik wacht maar even af nog.
Het was ook songfestival natuurlijk gisteravond, dus moesten er veel lezers kijken, nou ik niet hoor maar ja dat is de leeftijd denk ik. Ik keek wel vrijdagavond naar Andre Rieu met een prachtige show op het Vrijthof maar ja smaken verschillen niet Harry …………

Nou ik ga het nog maar eens proberen want het laat me niet los, met groetjes .
Zeil op de wind van vandaag, morgen is het misschien blakstil .....
d`oude schipper
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Hallo Ouwe Schipper, Via de link kom je op Marinetraffic. Daar aangekomen kun je zoeken op haven of scheepsnaam. Ook kun je een taal kiezen.
Kies voor haven Velsen of Velsen Noord (desnoods even bevestigen). Daarna kun je onderaan de schepen(naam) in de haven aanklikken en krijg je een (aantal) plaatje(s) en andere info over het schip dat is aangeklikt. Is niet zo moeilijk, maar kost even wat meer tijd voor onze grijze cellen. Maar als het lukt, dan ben je zo een paar uur verder. Andere havens of vaargebieden.
Succes ermee! Gr. Klaas.
d`oude schipper
Berichten: 344
Lid geworden op: 24 feb 2012 19:55
Locatie: IJmuiden aan zee

Re: Wie weet?

Bericht door d`oude schipper »

Nou Klaas,
das potdorie mooi. t`was wel even rommelen maar dan krijg je waar voor je centen.

Zelfs de ponten staan er op maar zo te zien liggen er momenteel geen container schepen maar ja het is zondag vandaag niet waar.

Dus morgen maar weer kijken, hartstikke bedankd en nieuwe tips betreffende de namen van de schippers er op zijn altijd zeer welkom.
Zeil op de wind van vandaag, morgen is het misschien blakstil .....
d`oude schipper
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Geen dank hoor en veel kijkplezier! Je snapt haast niet hoe we zonder deze voorzieningen ons werk konden doen. We hadden vroeger bij Dirkzwager een duur abonnement om voor ons bestemde zeeschepen binnen te melden. Dan ging de Loadingmaster of zijn vervanger naar de betrokken steiger om het schip recht voor zijn werk af te laten meren. Maar we hebben het allemaal meegemaakt en kunnen de verhalen nog delen. Gr. Klaas.
jwam vingerhoets
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2019 01:04

Slang aan koppelen

Bericht door jwam vingerhoets »

Bij de formule 1 konden ze vroeger bij de pitstop tanken. Nozzle in de tank en klaar was kees. Toen ik op de binnenvaart zat moest alles nog met bout en moer misschien kan zo iets ook voor binnenvaart tankers. Nozzle in de leiding of koppelstuk en pompen maar.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Dat is in de binnenvaart al een poosje zo hoor, compleet met automatische afslag en overvulbeveiliging. Gr. Klaas.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Wie weet?

Bericht door DPLA »

DPLA schreef: 14 mei 2019 21:18 Hallo Allemaal,

Wie weet wat er met het MS Twillis uit Lent aan de hand is.
Het schip ligt al maanden tegen de wal in de buitenhaven in Almelo

De Twillis heeft jarenlang oud ijzer gevaren voor Riwald Recycling in Almelo.

Het schip ligt behoorlijk achterover, waarschijnlijk staat er veel water in het ruim.

Helaas kan je nu niet meer bij het schip komen, de buitenhaven van Almelo is tegenwoordig met hekken afgesloten.
Overigens ziet de Twillis er nog keurig uit, netjes in de verf.

Wie O Wie weet wat er aan de hand is met MS Twillis.

TWILLIS LENT.jpg
Hallo Allemaal,

Is er echt niemand die iets over de Twillis kan melden/vertellen.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Wytze van der Velde
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2007 22:08

Re: Wie weet?

Bericht door Wytze van der Velde »

Hoi Pieter,

Nou veel kan ik ook niet over de Twillis vertellen alleen dat ze er een paar weken geleden nog steeds lag, maar dat had je zelf ook al gezien ;-)
Maar is het schip niet van Riwald zelf?? Als je het echt wilt weten zou ik er eens een belletje aan wagen.

Grtz Wytze
Plaats reactie