Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Wie weet?

Bericht door Merwede1969 »

Op pagina 409 was het jacht van Krieger eigenaar van rederij Krieger Zant en grind handel in Neckarsteinach , in Dordrecht op de kruising op de Foto gezet , gister 27 aug 2019 was ik afvarend bij een kennis aan boord terhoogte van km 600 Bendorf , en wie kom ik tegen Krieger met zijn Boot , ik denk dat hij niet weet dat we hem zo in de gaten houden , dan in Kopenhagen , Dordrecht, en Bendorf, het is wel een boot die opvalt met zijn kleuren groetjes Chris Cornet
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Wie weet?

Bericht door Merwede1969 »

Wie weet iets van een Coaster Suze plm 200 ton voer van Vreeswijk naam Schipper eigenaar Muller was volgens mij zelf een groninger , maar zijn vrouw kwam uit Vreeswijk , had twee zoons die niet op de vaart terecht zijn gekomen , Suze had met mn moeder op het internaat in Vreeswijk gegaan dus een school vriendin. Wij hadden in 1964 in St Annaland gelost konden we daar de zelfde dag nog 200 Ton aardappelen te laden om in Rotterdam in een Zeeschip te lossen , dat was niet verkeerd , via de weegbrug laden maar de laatste wagen kiepte er 5 ton teveel in het schip , wij waren 223 ton dus geen probleem ;komen in Rotterdam bij de Suze op zij die lag op ons te wachten , dat was gezellig voor mijn ouders , mijn Vader vroeg waarom ben jij zelf niet naar ST Annaland gevaren , hij was korter van afmetingen als ons schip hij ging dieper als wij , hij zei nee Corstiaan op zijn Gronings Wij ZIJN EEN ZEESCHIP , mijn Vader had net een slok van zijn borreltje genomen maar verslikte zich wel , Leuke verhalen die je dan in je jeugd meemaakt groetjes Chris Cornet
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Wie weet?

Bericht door Merwede1969 »

Zo heb ik de Adja wel gekend nog bedankt Cees ik ben een paar dagen weggeweest groetjes Chris Cornet
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Wie weet?

Bericht door Jan Stolp »

https://www.shipspotters.nl/viewtopic.p ... 09#p212126
Hierbij een link naar de Suze
Groeten
Jan
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Wie weet?

Bericht door Merwede1969 »

Jan bedankt ik heb hem gevonden de Suze de Fam Muller op de Houtlast prachtig zn oude Foto Groetjes Chris Cornet
Peter K
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jul 2018 15:15

Re: Wie weet?

Bericht door Peter K »

Details betreffende dit schip heb ik gevonden via een stukje in de krant zie: https://www.delpher.nl/nl/kranten/view? ... eg21:a0028. Het ss op de foto betreft naar alle waarschijnlijkheid het stoomschip "Valk V" zie voor details: http://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/16766/
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: wie weet hier meer van

Bericht door piet42 »

Peter K schreef: 15 jul 2019 14:19 Als zoon van Pieter Kooijmans, die vroeger bij het Algemeen Vrachtkantoor op de "Alvracht 5, 7, 17 etc" heeft gevaren als kapitein ben ik nu opzoek naar meer informatie over de grootvader van mijn echtgenote Cornelis Karel de Valk en Catharina Margaretha Maas zijn na hun huwelijk, dat gehouden werd op Slot Ter Hooge te Middelburg dd. 8 mei 1908, zich op 13 mei 1908 gevestigd aan boord van het rijnschip "Johannes Petrus" met als correspondentie adres (Goudscheweg 27a en Café Wodan aan de Maaskade 42 te Rotterdam)
Is er iemand die wat meer informatie betreffende het schip etc heeft dan zijn wij hierin geïnteresseerd.

Hij heeft later ook zelf nog een stoomschip gehad met de naam "De Valk" en heb hier een foto van waar hij afgemeerd ligt bij de Rouaansekaai en aan de overkant de Maïsbaai te Middelburg.

Zou graag meer informatie m.b.t. bovenstaande ontvangen vr gr Peter K
peter ben nog wel eens een foto van de valk tegen gekomen en wel deze mogelijk pas van de bouwwerf
Bijlagen
VALK V, bwnr 832, bwj'26, eigenaar Zeeuwse Stoomboot Mij. Rotterdam.jpg
VALK V, bwnr 832, bwj'26, eigenaar Zeeuwse Stoomboot Mij. Rotterdam.jpg (83.62 KiB) 1726 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Ian
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2011 14:50

Duwboot Daan

Bericht door Ian »

Ian zou heel graag een paar foto`s van de machine kamer van de duwboot Daan willen zien of ontvangen.
Ben heel nieuwsgierig hoe dat deze er uitziet, het zal een heel groot verschil zijn met die van de Olivier van Noort uit 1959.
thomas
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2019 08:03

Droogdok gezocht langs de Schelde of zuid-west Nederland - periode 1920-1950

Bericht door thomas »

Beste,

Als onderdeel van ons project betreffende de Vlaamse schilder VERPOORTEN, Oscar (1895-1948) proberen we een schilderij met een droog dok in landelijk omgeving te lokaliseren en mogelijk te dateren en vroegen ons af of jullie daarbij zouden kunnen helpen. Zie hieronder een foto.
Hij schilderde in Antwerpen, langs de Schelde en Rupel oevers, maar ook in Zeeland, Noord-Brabant en Zuid-Holland.
Heb inmiddels vele ansichtkaarten/foto's uit de periode 1920-1950 doorgenomen om de locatie te vinden.

De werf lijkt niet op die van:
- Baasrode (B)
- Rupelmonde (B)
- Temse (B)
- Veere (NL)
- Willemstad (NL)

Uw hulp wordt bijzonder gewaardeerd.

Met vriendelijke groeten,
Thomas Helmer.
04 7879 8887
Bijlagen
ZOEKPLAATJE: droogdok langs de Schelde of zuid-west Nederland
ZOEKPLAATJE: droogdok langs de Schelde of zuid-west Nederland
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_329a2.jpg (226.93 KiB) 1716 keer bekeken
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Kwist

Bericht door piet42 »

Rien schreef: 02 aug 2019 15:50 Hallo Heren schippers, mijn naam is Rien Boluijt en ik heb de volgende vraag.
Wie weet wat te vertellen over deze schipper en met name over zijn vrouw hoe en waardoor zij om het leven is gekomen. Zij is overleden in het ziekenhuis in Roosendaal op 6 okt 1943. Het is een zoektocht van een familielid die bezig is met een stamboom.Dus hoe meer informatie des te beter.
Bedankt vast.


Adriaan Kwist, zn. van Pieter Kwist en Arendje Dina Keijzer de, geb. te Dinteloord en Prinsenland op 27 aug 1910, schipper, ovl. (34 jaar oud) te Dinteloord en Prinsenland op 4 nov 1944 slachtoffer van bombardement Dinteloord.
tr. (resp. 29 en 26 jaar oud) te Steenbergen op 10 nov 1939
met Ida Johanna Damen, dr. van Cornelis Damen en Johanna Koning de, geb. te Steenbergen op 13 apr 1913, ovl. (30 jaar oud) vermoedelijk te Roosendaal op 2 okt 1943.
Adriaan Kwist en Ida Johanna Damen
rien hier het bericht van het schip de 7 gebroeders adriaan was dus al weduwe

Motorschip de “7 Gebroeders”
Adriaan Kwist, Adriaan is 34 jaar oud en schipper van beroep. Adriaan is weduwnaar. Hij overlijdt
op 4 november 1944 om 11:00 uur. Zijn naam staat op het monument op de Algemene
Begraafplaats.

hier onder staat mijn opa die ook op dezelfde dag zwaar gewond is geraakt nog onder erbarmelijk omstandig heden vervoerd naar bergen op zoom

Molendijk
Jan de Nijs, Jan is 60 jaar oud en landbouwer van beroep. Jan overlijdt op 12 november 1944 om
18:00 uur. te Bergen op Zoom. Zijn naam staat op het monument op de Algemene Begraafplaats.
De overlijdensakte in Dinteloord is van 29 november 1944.
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie