Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

Wie van de forum leeden werd hier op de bon geslingerd :D
Bijlagen
bon.jpg
bon.jpg (65.67 KiB) 1767 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Twee Gebroeders

Bericht door Gert Schouwstra »

Twee G schreef: 08 feb 2019 10:15 Was Mr Wever or his father a previous owner of this boat? We are the current owners of the Twee Gebroeders? And would love to know more about her history.
https://www.binnenvaart.eu/zeilklipper/ ... eders.html
I knew the Weever brothers in the '70's. The history in the link is correct.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
t.fluks
Berichten: 960
Lid geworden op: 07 apr 2007 20:26

Re: Wie weet?

Bericht door t.fluks »

de"Twee Gebroeders"ligt in St Osyth Creek, bij Brightlingsea ( Essex) vergezeld van de Steilsteven"Dora"ex "Tine" werf Mol 1927,
Fr.Maat"Rival" werf Mol 1908 en de Klipperaak"Tortus"ex" Rijn en Zeevaart"werf Mittendorff 1908. Alle drie te Dedemsvaart gebouwd! Daar kwam ik
achter, toen de eigenaar van de "Tortus" mij foto's stuurde van zijn, pas gekozen, ligplaats! Bruce en Chris Stephens zijn jaren geleden al bekenden van ons geworden, toen ze via iemand in Amsterdam, mijn adres kregen, om meer van de geschiedenis van hun schip te weten te komen.Er ontstond een druk e-mail verkeer. Ze waren bijna klaar met het verbouwen van het schip tot varend woonschip, met alle luxe, na 10 jaar werken! Ze wilden de oversteek maken naar het vasteland, om jaren in West-Europa te varen en de verblijven.Inmiddels waren we vrienden geworden. Ze zijn eerst naar Zuid-Frankrijk gevaren, om daar te overwinteren en om dan steeds Noordelijker te gaan. Zo op een dag kregen we weer een berichtje dat ze nu echt Noordwaarts gingen, met bestemming Hasselt voor Hassailt, om in Meppel op de werf te gaan, te overwinteren in Hasselt, en om ons te zien.
Ze hebben ook kennis gemaakt met Jan en Hillie Veuger, eigenaars, toen het schip "Hilja" als naam had.In het voorjaar zijn ze weer op reis gegaan, we hielden steeds kontakt. Tot we vorig najaar, ze lagen toen in de grote schepenhaven bij Douai (F), bericht kregen, dat ze richting Calais gingen, om, bij goed weer de oversteek te maken, op weg naar St Osyth Creek. Midden December jl, was het Kanaal heel kalm en was het karwei geklaard. Hun reis door West-Europa heeft 12 jaar geduurd! Ze hebben het, waar ze nu zijn, heel goed naar de zin! Alle tijd om zijn makkers van de Navy, hij was ooit kapitein op een oorlogsschip, weer in levende lijve te ontmoeten. Bruce en Chris, vrienden voor het leven.
Tammo.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

"Monford" zag haar om ca 15:00 in de Noord drijven, ging later de Lek op, waarschijnlijk wachten op de vloed.
kan geen verdere info vinden over dit schip.
mvg
Geert
Bijlagen
Monford. .jpg
Monford. .jpg (182.79 KiB) 1393 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Geert, Is dit iets? Niet veel, maar toch. Gr. Klaas.
https://www.rensendriessen.com/shipbuil ... s/?id=1311
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

maarpol schreef: 16 jan 2019 16:53 Wie van de forum leeden werd hier op de bon geslingerd :D
Hallo allen, Martin stelt een vraag en niemand weet het antwoord ? Dus als hij weet dat het een forumlid is mag hij antwoord geven.
Betise
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 apr 2016 17:28

Re: Wie weet?

Bericht door Betise »

mijn vader had vroeger ook zo'n mooie Opel Kapitän, alleen was hij geen lid van dit forum.........Kan het dus niet geweest zijn :mrgreen:
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Klaas,
Bedankt ,"Monford" is van 2019 waarschijnlijk de reden er in de databanken nog niets te vinden is.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Aafke Vlietstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2018 02:13

Re: op zoek

Bericht door Aafke Vlietstra »

Ik ben op zoek naar de tjalk de Hoop van de familie Dirk Stobbe
ultramarin
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mar 2018 09:33

Re: Wie weet?

Bericht door ultramarin »

Weet toevallig iemand hoe lang het begin jaren 50 duurde, om een motor van 67x8,20x2,50 (Gustav-Koenigs, geklonken) (af) te bouwen en wat zo'n schip ca. kostte? (Misschien bestaat er zelfs ergens een statistiek over de ontwikkeling van de kosten in de binnenscheepsbouw over de laatste decennia?).
Alvast bedankt.
Plaats reactie