Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
degraaf

Re: Wie weet?

Bericht door degraaf » 11 mei 2019 11:03

in heel mijn varend bestaan heb ik zelden langer dan 4 jaar met mijn set accu gedaan werden alleen voor verlichting gebruikt e.d (ook bij van andel gingen ze niet langer mee) later ben ik over gestapt op tractie levensduur is aanmerkelijk langer tussen 10 en twaalf jaar je moet ze alleen wat vaker op laden.

Berghout-2

Bericht door Berghout-2 » 11 mei 2019 14:31

Ik neem steeds semi-tractie accu's voor alle huishoudelijke en techniekaccu's, zowel op mijn eigen boot als voor mijn klanten.
Voor het starten zet ik relatief kleine startaccu's, bijvoorbeeld voor een DAF 1160 staat er 2x 80Ah, dat is ruimschoots voldoende voor een goedstartende motor die nooit beneden het vriespunt woont.

Ik heb goede ervaringen met Van Andel en met Daveco (Werkendam).

Het is fijn als elke cel een vuldopje heeft; ik neem dus nooit de zogenaamde onderhoudsvrije accu's want daar kun je niks bijvullen.
Wim.

Gerrit

Bericht door Gerrit » 12 mei 2019 21:49

mastodont schreef:
11 mei 2019 07:49
ook Gerrit noemt niet het merk van zijn accu's
hoe kan ik dan weten welk merk ik moet kiezen?
gr
leo
Leo het gelijk is aan uw zijde ,ik zit thuis vast wegens ziekte de boot ligt in Lelystad en ik weet het merk als ik ga kijken aan boord.
Mijn grijze massa is niet meer in staat om het uit men herinnering naar boven te halen, sorry. :shock: :mrgreen:
gr. Gerrit

Gerrit

Bericht door Gerrit » 12 mei 2019 22:16

Gerrit schreef:
12 mei 2019 21:49
mastodont schreef:
11 mei 2019 07:49
ook Gerrit noemt niet het merk van zijn accu's
hoe kan ik dan weten welk merk ik moet kiezen?
gr
leo
Leo het gelijk is aan uw zijde ,ik zit thuis vast wegens ziekte de boot ligt in Lelystad en ik weet het merk als ik ga kijken aan boord.
Mijn grijze massa is niet meer in staat om het uit men herinnering naar boven te halen, sorry. :shock: :mrgreen:
gr. Gerrit
de papieren op gezocht merk VMF start en licht 12V/225Ah onderhoudsvrij 72511.41 gebruikt voor licht
,,,, ,,,,,,,,,,,,, 12V/100Ah ,,,,,,,,,,,,,,,,,60038.41 gebruikt voor start
1e set betaald 2 voor 374 euro
1 voor 86 euro start
2 e set betaald 2-5-2013 2 voor 458 euro
1 voor 96 euro start

mag ik nu weer mee doen :mrgreen: :mrgreen:

DPLA

Bericht door DPLA » 14 mei 2019 20:18

Hallo Allemaal,

Wie weet wat er met het MS Twillis uit Lent aan de hand is.
Het schip ligt al maanden tegen de wal in de buitenhaven in Almelo

De Twillis heeft jarenlang oud ijzer gevaren voor Riwald Recycling in Almelo.

Het schip ligt behoorlijk achterover, waarschijnlijk staat er veel water in het ruim.

Helaas kan je nu niet meer bij het schip komen, de buitenhaven van Almelo is tegenwoordig met hekken afgesloten.
Overigens ziet de Twillis er nog keurig uit, netjes in de verf.

Wie O Wie weet wat er aan de hand is met MS Twillis.
TWILLIS LENT.jpg
TWILLIS LENT.jpg (81.36 KiB) 590 keer bekeken
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen, we doen wat we gezegd hebben !

d`oude schipper

Bericht door d`oude schipper » 18 mei 2019 18:36

Wie weet, wie weet …………………..
Ik zit met een groot probleem, levensgroot ………………..
Wij rijden vrij regelmatig over de stationsweg te IJmuiden en ik kijk dan naar de overkant van het Noordzeekanaal en zie daar waar vroeger de papierfabriek van van Gelder stond en nu een containerterminal is altijd mooie grote schepen liggen.

Ik denk in vaste dienst want zo te zien zijn het meestal de zelfde schepen.

Mijn probleem is , ik ken de scheepsnamen niet lezen, laat staan de namen van de bemanning.
Omdat het nog al een drukke weg is de stationsweg wil ik er ook niet gaan staan te stoppen hoewel je er wel parkeerkommen heb maar die zijn meestal bezet het zij door toeristen of vissers die daar veelal staan te vissen, op tong hoorde ik onlangs. Gister weer, ik denk verdorie hoe kom ik er nou eens achter wie het zijn, misschien nog wel bekenden van vroeger,
t`zal wel niet want de meeste zijn wel uitgestorven van mijn generatie bijna 90 maar toch blijf ik nieuwsgierig.
Dus wie weet het en help ons , met dank en groetjes alvast.
Zeil op de wind van vandaag, morgen is het misschien blakstil .....
d`oude schipper

JC

Bericht door JC » 19 mei 2019 06:24

Hier kunt u zonder verrekijker zien welke schepen daar liggen: KLIK

d`oude schipper

Bericht door d`oude schipper » 19 mei 2019 14:45

Nou J.C, ik heb zo eens even geprobeerd maar het lukte me niet. t`Zal wel een prachtige site zijn zeker zo iets als dat je het vliegverkeer
kunt volgen maar zo als ik zeg, nog geen schepen aan de overkant gezien. Ik geef de moet niet op natuurlijk en zal hem direct weer openen.
Misschien zijn er nog wel meer die hier in de buurt wonen en die zeggen " o joh dat zijn die en die " ik wacht maar even af nog.
Het was ook songfestival natuurlijk gisteravond, dus moesten er veel lezers kijken, nou ik niet hoor maar ja dat is de leeftijd denk ik. Ik keek wel vrijdagavond naar Andre Rieu met een prachtige show op het Vrijthof maar ja smaken verschillen niet Harry …………

Nou ik ga het nog maar eens proberen want het laat me niet los, met groetjes .
d`oude schipper

k-k

Bericht door k-k » 19 mei 2019 15:09

Hallo Ouwe Schipper, Via de link kom je op Marinetraffic. Daar aangekomen kun je zoeken op haven of scheepsnaam. Ook kun je een taal kiezen.
Kies voor haven Velsen of Velsen Noord (desnoods even bevestigen). Daarna kun je onderaan de schepen(naam) in de haven aanklikken en krijg je een (aantal) plaatje(s) en andere info over het schip dat is aangeklikt. Is niet zo moeilijk, maar kost even wat meer tijd voor onze grijze cellen. Maar als het lukt, dan ben je zo een paar uur verder. Andere havens of vaargebieden.
Succes ermee! Gr. Klaas.

d`oude schipper

Bericht door d`oude schipper » 19 mei 2019 16:13

Nou Klaas,
das potdorie mooi. t`was wel even rommelen maar dan krijg je waar voor je centen.

Zelfs de ponten staan er op maar zo te zien liggen er momenteel geen container schepen maar ja het is zondag vandaag niet waar.

Dus morgen maar weer kijken, hartstikke bedankd en nieuwe tips betreffende de namen van de schippers er op zijn altijd zeer welkom.
d`oude schipper

Plaats reactie