Wat mij verbaasd,is dat dit zo maar is toegestaan, een auto die je compleet het zicht ontneemt. Als je in je auto je navigatie uitzicht belemmerend
installeerd, volgt gegarandeerd een bekeuring. Deze man heeft totaal geen zicht op wat er voor de kop aan bakboord gebeurt.
De "oudjes".
Re: De "oudjes".
Mag je ook geen deklast ,bv hout zetten dan?teerkwast schreef: ↑07 mei 2017 15:10 Wat mij verbaasd,is dat dit zo maar is toegestaan, een auto die je compleet het zicht ontneemt. Als je in je auto je navigatie uitzicht belemmerend
installeerd, volgt gegarandeerd een bekeuring. Deze man heeft totaal geen zicht op wat er voor de kop aan bakboord gebeurt.
Zag je bb en sb niets voor de kop.
Geert.
Re: De "oudjes".
Als je deklast had, dan was je wel verplicht,dat je daar overheen, of er langs kon kijken. En anders je stuurhut verhogen, zoals op de cokesschepen.
Wij hadden elke reis deklast, ik heb heel wat koppen hollith afgevlakt, vrij normaal.
Wij hadden elke reis deklast, ik heb heel wat koppen hollith afgevlakt, vrij normaal.
Re: De "oudjes".
auto is maar een smart van krap twee meter er blijft meer als 75% vrij uitzicht over
-
- Berichten: 2461
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: De "oudjes".
Ik heb vele reizen met een deklast hout of rollen papier gemaakt in de jaren 70, vaak alleen maar de mast gezien op het voorschip tijdens het varen
mvg
Geert
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: De "oudjes".
Tja, zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden noemen/laten zien van auto's die gewoon op de luiken staan/stonden op het voorschip, die hier jaren probleemloos mee gevaren hebben.
Ook stonden er heel veel auto's voor de roef bij schepen waar de stuurhut achter op staat/stond, volgens mij heeft dit ook nooit problemen gegeven.
Het enigste wat me lastig lijkt bij lage bruggen, als de auto voorop de luiken staat.
Er zijn wel andere zaken die veel gevaarlijker zijn dan een auto op het voorherft !
Ook stonden er heel veel auto's voor de roef bij schepen waar de stuurhut achter op staat/stond, volgens mij heeft dit ook nooit problemen gegeven.
Het enigste wat me lastig lijkt bij lage bruggen, als de auto voorop de luiken staat.
Er zijn wel andere zaken die veel gevaarlijker zijn dan een auto op het voorherft !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: De "oudjes".
met de eend naar Frankrijk.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: De "oudjes".
Onbedoeld een discussie over zicht op gang gebracht mbt. de Henmar.
Wat denken jullie dan hiervan? groeten
Jan van der Pluijm
Wat denken jullie dan hiervan? groeten
Jan van der Pluijm
Re: De "oudjes".
NET ALS BIJ HET LINGERIE MERK PAST U NET
Re: De "oudjes".
Geen probleem, helemaal goed !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.