Beiden bedankt!
Er is alleen een klein probleempje Kees.
In mijn gegevens ontbreekt een liggende Deutz die een dergelijk vermogen bij 600 tpm levert.
Misschien zijn mijn lijsten niet compleet?
Lamme arm.
Re: Lamme arm.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 9008
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Lamme arm.
Pieter, ik heb het van mijn vader zo overgenomen, maar aan de lijsten te zien is het de MAH 322 zijkleppen en startverstuiver.
IK heb hier nog een bedieningsvoorschrift in het Duits;
Gr, Kees.
IK heb hier nog een bedieningsvoorschrift in het Duits;
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Lamme arm.
Die komt inderdaad erg dicht in de buurt van de 600 tpm.
Mooi, dan zijn we daar ook weer uit.
Bedankt voor de moeite!
Mooi, dan zijn we daar ook weer uit.
Bedankt voor de moeite!
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Lamme arm.
Ik hoorde van Hans Terpstra uit Warten over een installatie met een holle schroefas!
Het betrof een zijschoef met een 24 pk Blackstone.
Deze is nu uitgestald bij het skûtsjemuseum te Eernewoude.
Zijn er meer mensen bekend met het fenomeen van een holle schroefas?
Het betrof een zijschoef met een 24 pk Blackstone.
Deze is nu uitgestald bij het skûtsjemuseum te Eernewoude.
Zijn er meer mensen bekend met het fenomeen van een holle schroefas?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Lamme arm.
In mijn Deutz MAH folder uit de jaren '50 staat de MAH 320 voor 15 DIN (A) pk bij 600 toeren.
DIN (A) was voor scheepsvoortstuwing, DIN (B) was voor lichtere gebruiksvormen, dan werden meer pk's opgegeven.
DIN (A) was voor scheepsvoortstuwing, DIN (B) was voor lichtere gebruiksvormen, dan werden meer pk's opgegeven.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Lamme arm.
deze misschien ? mooi museum trouwens . groeten fok.pieter53 schreef:Ik hoorde van Hans Terpstra uit Warten over een installatie met een holle schroefas!
Het betrof een zijschoef met een 24 pk Blackstone.
Deze is nu uitgestald bij het skûtsjemuseum te Eernewoude.
Zijn er meer mensen bekend met het fenomeen van een holle schroefas?
- Bijlagen
-
- P1020290.jpg (344.7 KiB) 1835 keer bekeken
-
- P1020289.jpg (399.67 KiB) 1835 keer bekeken
-
- P1020287.jpg (414.29 KiB) 1835 keer bekeken
Re: Lamme arm.
Dat is inderdaad de bedoelde zijschroefinstallatie!
Meestal is toch het toerentalverschil tussen DinA en DinB niet zo groot,
maar misschien verkocht 600 tpm in schipperskringen beter.
https://www.standmotor.de/deutz.htm geeft voor de MAH 320 28 pk bij 1000 tpm.Gert Schouwstra schreef:In mijn Deutz MAH folder uit de jaren '50 staat de MAH 320 voor 15 DIN (A) pk bij 600 toeren.
DIN (A) was voor scheepsvoortstuwing, DIN (B) was voor lichtere gebruiksvormen, dan werden meer pk's opgegeven.
Meestal is toch het toerentalverschil tussen DinA en DinB niet zo groot,
maar misschien verkocht 600 tpm in schipperskringen beter.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Lamme arm.
Klopt hoor Pieter, dat staat in ook zo in mijn folder.
De MAH 320 was 28 DIN (B) pk bij 1000 rpm, of 26 DIN (A) pk bij 1000 rpm.
En wat Deutz dus vaak deed, was het vermogen terugstellen en dezelfde motor voor minder pk's verkopen.
De MAH 320 was 28 DIN (B) pk bij 1000 rpm, of 26 DIN (A) pk bij 1000 rpm.
En wat Deutz dus vaak deed, was het vermogen terugstellen en dezelfde motor voor minder pk's verkopen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Lamme arm.
welk type deutz dit is weet ik niet , maar deze stond daar ook. groeten fok.
- Bijlagen
-
- P1020299.jpg (248.67 KiB) 1599 keer bekeken
-
- P1020278.jpg (271.98 KiB) 1599 keer bekeken
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 15 jan 2008 23:02
- Locatie: zwolle
Re: Lamme arm.
We zijn inmiddels anderhalfjaar verder. 3 buitenboordmotorsystemen uitgeprobeerd en uiteindelijk een motor/overbrengverhouding/propellorsysteem gevonden die aan de gestelde eisen voldoet. De "Dankbaarheid" werd dus CvO gecertificeerd! Heb er weer lol in en heb de wereld in 2016 verkend tussen Delfzijl en Eindhoven. Zelfs tegenstrooms op de Waal.
Middels samenwerking tussen zijschroef en bbm valt goed te varen en valt het brandstof verbruik alleszins mee bij een voor mij ongekende kruissnelheid van 8,5 km/uur.
Nu is de "Onderneming" aan de beurt. Ik ga hetzelfde recept volgen, maar nu met een door een opduwer voortbewogen schip. Wordt in 2017 vervolgd.
Middels samenwerking tussen zijschroef en bbm valt goed te varen en valt het brandstof verbruik alleszins mee bij een voor mij ongekende kruissnelheid van 8,5 km/uur.
Nu is de "Onderneming" aan de beurt. Ik ga hetzelfde recept volgen, maar nu met een door een opduwer voortbewogen schip. Wordt in 2017 vervolgd.