Kunstmest, staal en cement van/naar IJmuiden.

Alles over binnenscheepvaart
swopkina

Bericht door swopkina »

goedendag

mijn naam is swopkina lameijer
en t klopt mn opa en oma hebben vroeger vanaf ijmuiden gevaren met de MS SWOPKINA
goh wel mooi dat ik de foto voorbij zag komen
ze leven inmiddels allebei niet meer rust zacht lieve opa en oma
het schip ligt nu letterlijk weg te rotten in coevorden
zelf heb ik vroeger op school gezeten in beverwijk want mn vader en moeder jan en griet lameijer hebben ook vanaf ijmuiden gevaren met de MS MARGARETHA
ook zag ik dat er iets gevraagd werd over n ene meneer schut
ik denk dat het gaat om bronne schut dat is nog steeds n schipper
dat is namelijk familie van mn vader
ik ga nog op zoek naar n foto van t schip van mn ouders en zal mn pa wat meer informatie vragen
vind dit wel tof het is toch n beetje mn roots


groetjes swopkina lameijer
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Welkom aan boord Swopkina!

gr. Harry

Afbeelding
m/s Swopkina
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
hydra
Berichten: 1151
Lid geworden op: 02 mei 2006 21:59
Locatie: utrecht

Bericht door hydra »

Nog weinig staal onder dit onderwerp gezien.
Met de Jason een partijtje platen en rollen van de hoogovens naar Antwerpen gebracht.(1995)
meer foto's bij "laden en lossen"

gr. marco

Afbeelding
recht zo die gaat
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
m/s Rachelli ex Swopkina ex Nova Spes (hersteld m.d.a. Sneek)
bj. 1924 Boot, Alphen a/d Rijn
38.82 x 5.05 mtr.
260 ton
100 pk Brons
Het schip nog in de vaart omstreeks 1997
hieronder zoals ik hem vorig jaar in Coevorden terugvond.
Afbeelding
"Rust roest..." en dat doet toch een beetje (veel) pijn als je zo'n schip terug ziet en weet hoe er vroeger op werd gepast, gekwast, geboend en geploeterd...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
sneek

Kunstmest, staal en cement Ijmuiden

Bericht door sneek »

vwb, Swopkina,
volgens mij is het de Nova Spes geweest van Kikkert en geen Nova Cura.

het schip ligt idd te Coevorden en is al vrij lalng te koop, maar men vraagt erg veel.

gr Sneek
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Je hebt gelijk Sneek het is inderdaad de Nova Spes geweest en niet Nova Cura. Ik ga het herstellen.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
De Prinses Margrietsluis in Lemmer aan het eind van de jaren zestig schat ik. Op de voorgrond de Semper Spera II van Ridderbos. Lijkt mij wel wat op het schip Rival van Rieks Hamminga.

Afbeelding
Eind maart 1986 was het water weer dun maar het ijs nog niet verdwenen. Hier het motorkastje met salonroef Eben Haezer nabij Zuidhorn.

Afbeelding
Onlangs ben ik benaderd door de Historische Vereninging Avereest die graag wil weten waar de luxemotor Haai van Brouwer is gebleven. Volgens sommige zegslieden zou het schip naar Engeland zijn verkocht anderen beweren dat het ergens in de omgeving van Alem zou vertoeven. Wie weet is over de huidige verblijfplaats van de Haai?

groet

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Dit oudje lag in april 1986 in Groningen. Ik was de naam kwijt maar weet inmiddels dat het Samenwerking heette.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Jan Stolp
Berichten: 2244
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Bericht door Jan Stolp »

Deze Samenwerking zit volgens mij onder dezelfde naam in de chartervaart.De stuurhut staat nu voor de roef er is daar aardig in veranderd.
De Samenwerking was op het laatst dat hij nog vracht voer van Pieter Brantjes die later kaptein is geworden op de klipper Stad Amsterdam,daar is hij nu trouwens mee gestopt.
visje

Bericht door visje »

nog een stukje over de fam kreuk
de attentie was volgens my van pa kreuk dit was een mooie scherpe
motor met een witte rand rondom onder de bergplaat door
de brandaris was een voller luxemotor
en de cura is nu de allegonda l van lutje v d wal
toen ze de cura pas hadden grapten ze dat ze het alfabet vol wilden hebben dus 26 schepen
in cura die nu nog in ymuiden ligt is van piet buining
Plaats reactie