Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: mijn jeugd

Bericht door mastodont »

nee ik heb geen idee waar dat schip gebleven is
ik heb hem nog gekend toen hij van Leen Molewijk was
er stond een Industrie in als ik het goed heb
maar onze man in Sens,Peter die is beter bekent in de passagiers vaart in Frankrijk ,misschien kan hij er iets over vertellen of er over te weten komen
gr
leo
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: mijn jeugd

Bericht door mastodont »

gisteren moest ik aan deze denken
Afbeelding
toen ik deze zag drijven
Afbeelding
familie van?

nu nog even een paar maatjes plaatsen
Jacob met zijn Jael
Afbeelding
Afbeelding

en nog niet zo lang geleden had ik het er over dat de Delta een nieuwe motor heeft geplaatst,360 PK
hier komt hij dan ,nog net niet vol aan draaiend volgens zeggen ,maar wel al over de 14KM per uur
Afbeelding
Afbeelding
met een mooi lang zeetje aan de kop ,daar aan herken je de snelle boys
Afbeelding
Afbeelding
nu zou het wel eens leuk wezen als mijn neef A3 een reageerde,hij heeft het schip aan Bertram Bier verkocht
mastodont schreef: Afbeelding
ik heb volgens mij ooit al eens in een ver verleden een spits laten zien die hier in Terneuzen al meer dan 10 jaar te koop ligt
die was gekocht door iemand met geld ,maar zonder verstand van zaken
ze heeft(het was een vrouw volgens mijn info) hem hier bij Marine Service om laten bouwen ,de nu reeds te vroeg overleden timmerman Rinus Ruben heeft hem toen nog ingetimmerd,en ze hebben hem ook al reeds WIT geverfd ,dus ze dachten dat ze dan wel in orde waren toen kwam de aap uit de mouw,ze had geen ligplaats aangevraagd en ze kon er geen krijgen ook
dus het schip is nooit opgehaald ,het ligt nog steeds hier te koop
gr
leo
ik heb hem gisteren maar even geknipt zodat je weet waar het over gaat
Afbeelding
gr
leo
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: mijn jeugd

Bericht door Westeind »

mastodont schreef: Afbeelding

het verhaal was dat hij aan een hoge kade met vracht auto's moest laden
er stond een flinke wind,heet dat niet Mistral aan die kanten?
dus de lading waaide alle kanten heen
ze weigerde om het op te ruimen en Guus zei ,ik ga daar ook niet aan beginnen
om kort te gaan, ze hebben hem uit eindelijk wel betaald om alles met een schop als nog in het ruim te gooien
gr
leo
Het is te hopen dattie z`n ketting gaten dicht had anders kon hij de ziuger ook wel in de voorpiek hangen met lossen :lol:
Is trouwens aardig windje geweest , niet toevallig de auto een meter of 3 naast z`n plaats gekiept :roll:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: mijn jeugd

Bericht door Fluks »

Mastodont,betreft Arfred.Ik denk,dat je een ander schip bedoelt.De gegevens zijn juist.Het schip is naar mij en mijn broer genoemd.Groeten,Arie.
Groeten,Arie.
guusje

Re: mijn jeugd

Bericht door guusje »

weet iemand zich de fer/jo van spiegels zich te herinerren dat is mijn zwager
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: mijn jeugd

Bericht door mastodont »

Guusje ,ik snap dat je het hier vraagt ,maar er is een onderwerp speciaal voor dit soort vragen
foto's en of gegevens van schepen gezocht
misschien kun je het daar ook nog een keer plaatsen

Afbeelding
deze foto vond ik op het onderwerp Juliana kanaal en is daar geplaatst door noblesse
weet iemand of deze spits iets te maken heeft gehad met de familie Pleket?
vanwege de naam Bonna bedoel ik
gr
leo
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: mijn jeugd

Bericht door Wrijfhout »

Als ik Leo mag geloven schieten er gelijk een paar lezers recht op hun stoel bij de herinnering aan hun ervaring met een dump-GM MET varken!
gr. Harry

Afbeelding

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
kees

Re: mijn jeugd

Bericht door kees »

De lisette is in 1995 inderdaad naar frankrijk verkocht en de nieuwe naam was volgens mij L,imperateur.
Heb er daarna ook nooit meer wat van gehoord.
gr Kees
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: mijn jeugd

Bericht door Wrijfhout »

mastodont schreef:deze foto vond ik op het onderwerp Juliana kanaal en is daar geplaatst door noblesse
weet iemand of deze spits iets te maken heeft gehad met de familie Pleket?
vanwege de naam Bonna bedoel ik
gr
leo
Dat schip ben ik ook nooit achtergekomen Leo. In de jaren 50 waren er twee kleine schepen Bonna en Bonna 2 van F. v.d. Hoek, Terneuzen.
In 1962 liet die v.d. Hoek in Zwartsluis een spits bouwen met 450 pk GM van 1946 !!!! Dat was later de Arison ex Liberté, volgens de boeken nog steeds van v.d. Hoek. Maar gegevens van deze Bonna 2 die beduidend ouder is heb ik tot nu toe niet boven water weten te halen. Hier misschien iemand?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: mijn jeugd

Bericht door mastodont »

nu zeg ik maar even wat er in mij op komt
die kleine Bonna is op den duur als Trio aan mijn vader verkocht die er Corma op heeft gezet ,en hij heeft hem in het kader van de sanering gesloopt
gr
leo
Plaats reactie