Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: mijn jeugd

Bericht door Fluks »

Bedankt,Kees.Groeten,Arie.
Groeten,Arie.
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: mijn jeugd

Bericht door mastodont »

zo maar ,ik heb het al meer gezegd ,het is altijd wel iemands jeugd geweest :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=SSureQYv ... re=related
gr
leo
Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Re: mijn jeugd

Bericht door Evert CadIJ »

Leo,
Bedankt voor de mooie uitgebreide reportage, met letterlijk alles wat je onderweg tegenkwam
We hebben allen ervan genoten En met het scheepvaart aanbod zijn we weer helemaal op de hoogte gebracht :!:

En nu................kijken we vol nieuwsgierigheid uit naar het vervolg op deze reis.
De Yonne en de Nivernais :P :!: Wat ons nog niet te wachten staat :lol:

Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: mijn jeugd

Bericht door bargemast »

mastodont schreef: je loopt tussen het eiland van Ile de Grde Jatte ,als ik het goed onthouden heb ligt er een dieren cq honden begraafplaats op de bovenste punt van dat eiland
gr
leo
Die honden begraafplaats is net boven al die dure witte spitsen waarvan de meesten bureaux zijn en eentje een tand-inplantatie-kliniek die heel goed zijn brood schijnt te verdienen.

Ik geniet van je foto serie ben er net voorbij gevaren om m'n tankertje van Sens naar Cambrai te varen, over de snelheid en de vaartijden zal ik niets schrijven om geen jalouzie te kweken.

Groeten,

Peter.
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: mijn jeugd

Bericht door bargemast »

mastodont schreef:nee ik heb geen idee waar dat schip gebleven is
ik heb hem nog gekend toen hij van Leen Molewijk was
er stond een Industrie in als ik het goed heb
maar onze man in Sens,Peter die is beter bekent in de passagiers vaart in Frankrijk ,misschien kan hij er iets over vertellen of er over te weten komen
gr
leo
Dat weet ik inderdaad de "Lisette" van (helaas wijlen) Peter Vermeulen voer van Etten-Leur, is al bijna 25 jaar in Frankrijk en al zo'n 20 jaar van de huidige eigenaar die een van de grootste hotelboot bedrijven in Frankrijk heeft. Het schip heet nu "l'Impressioniste", en is een zusterschip qua verbouwing (niet van werf) van "la Belle Epoque" ex- "Savornin Lohman" van Kruit.
voor hen die willen zien hoe deze schepen er nu uitzien, en voor wat voor bedragen ze tegenwoordig varen kijk op deze site : https://www.gobarging.com

Groetjes,

Peter.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: mijn jeugd

Bericht door Wrijfhout »

mastodont schreef:ik heb het al eens gehad over Brigitte ,op bladzijde 52 van het boek Varen staat ze ,nu na al die jaren nog steeds mijn vriendin
Afbeelding
gr
leo
Afbeelding
Zo zie je maar weer hoe snel de tijd gaat... :lol:

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: mijn jeugd

Bericht door Fluks »

l‘Impressioniste is onmiskenbaar de Arfred geweest.Duidelijk zijn de scheefstaande anker-kluizen te zien.Omdat we meestal op de Rijn voeren,hadden we zware ankers.Bij veel spitsen vielen de vloeien van de ankers over elkaar,om dit te vermijden,zijn de kluizen wat naar buiten gezet.Het was geen mooi gezicht,ook vielen de ankers altijd naar binnen.
Incidenteel voeren we wel eens naar Frankrijk,wat we met Grietje veelal deden,maar door de gering tonnemaat op 1m80,was dit niet rendabel.
Afbeelding
Groeten,Arie.
Groeten,Arie.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: mijn jeugd

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Inderdaad, die ankers hangen er wel een beetje vreemd voor...
Hier de Arfred als Desperado voor de brug bij Zuidhorn.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: mijn jeugd

Bericht door bargemast »

wrijfhout schreef: Inderdaad, die ankers hangen er wel een beetje vreemd voor...
Hier de Arfred als Desperado voor de brug bij Zuidhorn.

gr. Harry

Ze zijn niet helemaal opgetrokken dus ook daardoor ziet het er een beetje vreemd uit, misschien om de verse verf niet te beschadigen.

Ik vond het altijd toch wel een mooi scheepje.

Groeten,

Peter.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: mijn jeugd

Bericht door Fluks »

Harry,bedankt.Dit is de mooiste foto van het schip,waarop ik als jongen zoveel werk heb gedaan.Met een oud houtbeiteltje,heb ik eerst alle lijnolie weggeschrapt en later nog eens de eerste verflagen en met een kwast alles weer geverfd.
Afbeelding
Hier heb ik na de terwaterlating het anker later vallen.
Afbeelding
De eerste reis:zand van Rees naar Brugge.14 dagen duurde de reis,dus toen maar in de Rijnvaart.
Afbeelding
Uerdingen,waar we dikwijls losten.Geen vreugde in die bocht met slechte ankergrond.
Afbeelding
Veelal voeren we met ijzer naar Antwerpen.
Groeten,Arie.
Groeten,Arie.
Plaats reactie