Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

op de splitsing Petit Rhone- Rhone ligt een bagger scheepje wat we aan onze BB zijde houden
er is mij verteld dat er geen, of bijna geen ligplaats is in Arles maar dat ga ik dan toch maar avonturen
als het niks is dan zijn we die paar KM opvarend zo weer terug
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


de kop rond zouden we in holland zeggen
Afbeelding

de Panda net boven de stad
Afbeelding

en de stad Arles in het zicht
Afbeelding
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

er word hard gewerkt aan een nieuwe kade ,dat zal wel voor de passagiers vaart wezen denk ik ,voor de kleiner schepen zullen ze niet zo veel geld uitgeven

Afbeelding

Afbeelding

het lijkt dat we het gaan treffen ,er is nog plaats vrij tegen het damwand
Afbeelding
maar het feit dat de palen zo hoog zijn zou eigenlijk wel een belletje moeten laten rinkelen bij mij :oops:
Afbeelding
maar het staat er toch echt ,halte fluviale
Afbeelding
sailor wim
Berichten: 78
Lid geworden op: 09 jan 2008 09:34
Locatie: den haag/westeinderplassen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door sailor wim »

[quote="mastodont"]
en mijn complimenten voor de ombouw van de tjalk uit Zierikzee
dan zou het nog leuk wezen als er een paar foto's geplaatst konden worden van de tjalk in originele uit voering en als woonboot
en zijn er nog bouw gegevens bekend voor de boekjes mensen onder ons?

https://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... 238#p23238
Ko Saman is op Scheepspraet geregistreerd.
Gr Wim (moderator Scheepspraet)
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Mijn jeugd.

Bericht door joop 1 »

ko saman heeft de gegevens van het tjalkje destijds kunnen achterhalen ik heb er zelf geen fotos van ko zoveel te meer een paar jaar terug lag hij nog wel eens in Zierikzee maar al een poosje niet gezien maar moet via via wel te achterhalen zijn ik zie dat op de link de hele bouw aan fotos staat over vakwerk en doordouwen gesproken als je het wrak ziet zakt de moed je in de schoenen maar dat is ko en zn vrouw ten voeten uit velen hebben hem voor gek verklaard want als je de fotos niet gezien hebt geloof je het niet gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: Mijn jeugd.

Bericht door bargemast »

Geweldig wat een klus om zo'n wrak helemaal te vernieuwen en dan nog te verbreden ook, mijn petje af (maar niet te lang, want het is te koud) voor Ko en Roos van de ZUIDERSTER, ik hoop dat ze er nog heel lang van zullen mogen genieten.

Groet, Peter.
bargemast
Berichten: 590
Lid geworden op: 10 aug 2009 08:01
Locatie: Frankrijk a/b M.Y."JOY"

Re: Mijn jeugd.

Bericht door bargemast »

mastodont schreef:.....dat word dan ook met hoge snelheid gedaan door een paar rondvaart boten
Afbeelding

Afbeelding
Even een paar regeltjes over dit scheepje van een nieuwbouw-serie vaarvan er (voorlopig) 4 zijn gebouwd bij Meuse en Sambre in Beez,

het is zwaar spul en ze hoeven niet gauw bang te zijn dat ze vlak schade zullen krijgen als ze per ongeluk eens op de stenen varen,
ik zal hier een paar gegevens van de plaatdiktes die ze ervoor gebruikt hebben noteren : vlak - 30mm, dubbele bodem - 20mm, zijden - 15mm, en de dunnere platen die ze gebruikt hebben zijn evengoed ook nog 10mm, dit alles is gedaan om met een 2 verdiepingen schip nog onder alle bruggen op de Freycinet kanalen door te kunnen, en dit zonder overdreven diepgang.
Vanwege het gewicht van al deze dikke platen hebben ze weing ballast nodig, en hebben zo ook meer hoogte onder de plafonds dan de omgebouwde 2 verdieping spitsen, die veel te diep steken (1m60 / 1m80) om nog redelijk in deze prut kanaaltjes te kunnen varen, en helemaal als er een geladen schip langs komt die met z'n 250T al gauw minstens 1m90 steekt.

Groet, Peter.
sailor wim
Berichten: 78
Lid geworden op: 09 jan 2008 09:34
Locatie: den haag/westeinderplassen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door sailor wim »

joop 1 schreef:ko saman paar jaar terug lag hij nog wel eens in Zierikzee maar al een poosje niet gezien maar moet via via wel te achterhalen zijn gr joop
https://www.facebook.com/ko.saman.16?fref=ts
Gr Wim
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door JC »

bargemast schreef:Even een paar regeltjes over dit scheepje van een nieuwbouw-serie
Interessant! Wel bijzonder dat ze die dingen in België laten bouwen en dat ze meedoen aan de heersende trend op rondvaartschepen dat een stuurhut op een telefooncel moet lijken.
Harmonie
Berichten: 640
Lid geworden op: 08 mei 2009 22:43

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Harmonie »

[/quote]Interessant! Wel bijzonder dat ze die dingen in België laten bouwen en dat ze meedoen aan de heersende trend op rondvaartschepen dat een stuurhut op een telefooncel moet lijken.[/quote]

Telefooncel? Zijn die er nog dan?
De jeugd zou niet weten wat je bedoelt. :wink:
Groeten, Anton
Schipperdochter
Berichten: 3302
Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
Locatie: Spijk Gn.

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Schipperdochter »

waar staan in die stuurkotjes de benodigde apparatuur ? er kan veel verticaal staan natuurlijk.
Of zou dat ook inzakbaar zijn.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. ;) )

Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Plaats reactie