Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

volgende stop is net door de Diever brug
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

verder naar het noorden via de Drentse hoofdvaart ,onderweg wat beelden van de zelfde kunstenaar denk ikAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
t.fluks
Berichten: 960
Lid geworden op: 07 apr 2007 20:26

Re: Mijn jeugd.

Bericht door t.fluks »

Leo, die "Rickus" is een Petersspits. gebouwd als"Pro Tempore" in 1959.
Tammo.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

even een eervolle vermelding voor de brugwachter van de Leembrug ,hij bedient een paar bruggen ,als hij met zijn fiets van de eene naar de andere brug fiets stopt hij regelmatig om vuilnis op te rapen wat langs de kant van de weg licht ,mag ik even een klein applausje voor die man?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ik heb geen idee meer waar de grafstenen staan mar ik vind ze wel mooi dus daarom hier geplaatst
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

net voor de splitsing van de stad Assen vast gemaakt en even met de bus naar de stad geweest.we moeten hier vandaan beslissen of we over de west of over de oost route varen ,ook wel de blauwe As genoemd
ik meerde af achter deze motor. ik denk wat zie ik toch voor bekends aan dat schip?
maar ik heb het even opgezocht ,hij is aan de zelfde werf gebouwd als die van ons .alleen is hij wel een stuk breeder daar ben ik wel jaloers van ,jammer dat ze geen standaard maten hadden in die tijd.als bewijs 2x een achterschip ,die van hem en die van ons


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

Assen stad ik heb ooit een keer gelost in Assen met 400 ton kunstmest maar heb toen niet veel van het centrum gezien
we waren daar met de TT en het was toen bar druk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

de volgende dag toch maar voor de oostkant gekozen dus door de stad .je krijgt daar langs 2 sluizen met een verval van ca 2,5 meter .als je langs de west kant gaat krijg je 1 sluis van ca 5 meter verval.ik kan er kort over zijn ,door de stad voegt weinig toe .volgens de sluismeester stond Assen op de nominatie om een vaste verbinding te krijgen met de Hoge snelheids lijn dus een super snel trein zogezegd.er was in Brussel veel geld voor vrij gemaakt bij de Europese unie .toen het puntje bij't paaltje kwam ging het niet door .ze mochten daar in Assen wel het geld op maken als het maar aan infrastructuur was .dus hebben ze het kleine stukje grond wat het kanaaltje door de stad scheide van de haven en het kanaal aan de noordkant maar weg gebaggerd en een nieuwe sluis gelegd ,uiteraard veel te klein ,ik meen ruim 26 meter lang(goed bezig mannen!)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

verder op weg naar de stad Groningen ,onderweg deze schepen voorbij gelopen (ik dacht in Tynaarlo waar de Traveler vandaan vaart),toen bleek dat de brug waar ze voor lagen even gestremd was geweest ,net door de brug kwam het kleintje met gang voor bij .door draaien buurman want de bruggen draaien niet zo laat in de stad Groningen .weet hij veel dat ik tijd zat heb ,laat ze maar doen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

dus net voor het centrum van de stad Groningen geslapen om precies te zijn voor de van Halbrug.nu even mijn eerste indrukken van de Groningers,ze houden er een heel andere kijk op na wat scheeps onderhoud aan gaat dan de meeste van ons (denk ik toch).ik heb diverse schepen gezien dat ik dacht ..... mot dat nou zo!?ik weet wel je kunt er ook wel een paar als hobby project aan merken maar zeg nou zelluf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

deze is wel weer deftig vind ik ,dat maakt toch weer veel goed
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
aankomst in de stad Groningen
Afbeelding
Plaats reactie