Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

van Garnwerd naar richting Dokkum via het Lauwersmeer,met een korte tussen stop in Zoutkamp om een boodschapje te halen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

daar zag ik de oude Mokkum van Jonnie Scholten nog liggen ,ik wist niet dat het schip nog dreef ,het heeft ook een tijd in een klein haventje net beneden de Willemstad gelegen als je het nog weet
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
k-k
Berichten: 6008
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Mijn jeugd.

Bericht door k-k »

Dat aakje met dat zware tuig, is dat de Vertrouwen van Moret? En voor welke sluis is dat? Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Mijn jeugd.

Bericht door piet42 »

daar zag ik de oude Mokkum van Jonnie Scholten nog liggen ,ik wist niet dat het schip nog dreef ,het heeft ook een tijd in een klein haventje net beneden de Willemstad gelegen als je het nog weet

leo de galathee /sluishaven tegen over dintelsas heel veel schepen leo langs de kant dus niet enkel in frankrijk
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
ex Vito
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2019 19:06

Re: Mijn jeugd.

Bericht door ex Vito »

Kijk Leo, ik ben wel blij met je dubbele weergave, Ina allemaal ah en oh roepen via Facebook, maar die heb ik al een paar jaar eruit gedaan, blij met je foto's
Maar volgens mij heb je er weer aardig de sokken in als je nu al weer in Zwartsluis lig

Mvg Stephan
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Mijn jeugd.

Bericht door DPLA »

Drenthe is voor mij een bekende provincie, met alle Drentse vaarwegen, met name de Drentsche Hoofdvaart met de 6 sluizen(sluisjes) met de dienstbruggen bij de sluizen is voor mij bekend terrein.
De Venesluis, ten noorden van Geeuwenbrug
De Haarsluis, ten zuiden van Geeuwenbrug
De Dieversluis, bij Dieverbrug
De Uffeltersluis, bij Uffelte
De Pastoorsluis, bij Havelte
De Paradijssluis, 1 km ten noorden van Meppel

De Drentsche Hoofdvaart telt maar liefst 30 bruggen (bruggetjes)

Het is een schitterde omgeving en een mooi natuurgebied om te wandelen, te fietsen en te varen.
Hier heerst nog rust om tot bezinning te komen.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Mijn jeugd.

Bericht door DPLA »

mastodont schreef: 22 sep 2019 13:24 even een eervolle vermelding voor de brugwachter van de Leembrug ,hij bedient een paar bruggen ,als hij met zijn fiets van de eene naar de andere brug fiets stopt hij regelmatig om vuilnis op te rapen wat langs de kant van de weg licht ,mag ik even een klein applausje voor die man?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ik heb geen idee meer waar de grafstenen staan mar ik vind ze wel mooi dus daarom hier geplaatst
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Drenthe is voor mij een bekende provincie, met alle Drentse vaarwegen, met name de Drentsche Hoofdvaart met de 6 sluizen(sluisjes) met de dienstbruggen bij de sluizen is voor mij bekend terrein.
De Venesluis, ten noorden van Geeuwenbrug
De Haarsluis, ten zuiden van Geeuwenbrug
De Dieversluis, bij Dieverbrug
De Uffeltersluis, bij Uffelte
De Pastoorsluis, bij Havelte
De Paradijssluis, 1 km ten noorden van Meppel

De Drentsche Hoofdvaart telt maar liefst 30 bruggen (bruggetjes)

Het is een schitterde omgeving en een mooi natuurgebied om te wandelen, te fietsen en te varen.
Hier heerst nog rust om tot bezinning te komen.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
wim
Berichten: 862
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:07
Locatie: Hansweert

Re: Mijn jeugd.

Bericht door wim »

Hoi Leo.
Ben in Juli drie weken ook in het noorden geweest Friesland Gr Dr en Overijssel
Ben via de Friesesluis langs Zoutkamp Groningen Assen en richting Zwartsuis.
En weer richting Sneek.
Was een mooie route.
Zoutkamp
Zoutkamp.JPG
Zoutkamp.JPG (108.03 KiB) 990 keer bekeken
Eeldebrug.
Groningen.jpg
Groningen.jpg (133.83 KiB) 990 keer bekeken
Dieversluis
Dieversluis (Aangepast) - kopie.jpg
Dieversluis (Aangepast) - kopie.jpg (152.23 KiB) 990 keer bekeken
Westkant Assen Peelosluis 12m ANP
Peelosluis Assen.jpg
Peelosluis Assen.jpg (142.89 KiB) 990 keer bekeken
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door JC »

Lang geleden dat iemand de moeite nam om een beeldverslag te plaatsen, je ziet dat het wordt gewaardeerd! Dat niet al het erfgoed blinkt, is niet jouw schuld hoor :mrgreen:
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

nog even het volgende .in Dokkum zag ik een oliebollen kraam ,wat is daar nu voor bijzonders aan zul je denken? wel die kraam was van een Koopal,als dat nog geen belletje doet rinkelen.
ik gelijk die man achter de toonbank aangeschoten en verteld dat we de eigenaar zijn van een luxe motor die als Maria gebouwd is in 1929 voor Jan Johannes Koopal een Kermis exploitant voor zijn draaimolen.dat zou zo maar kunnen zei hij maar wij zijn de oliebollen Koopals en je moet de draaimolen afdeling hebben .ik kreeg van hem een telefoon nummer wat ik zo juist gebeld heb die man zijn naam was geen Koopal maar Sipkema geboren in 1935.ik weet wel veel zei hij maar je moet mijn zwager van der Knieppe maar eens bellen ,die weet nog meer en heeft ook nog wel regelmatig contact met die familie ,ik heb gebeld NIET THUIS!

later weer gebeld en jawel bingo
in politie termen zou men kunnen spreken over een doorbraak in het onderzoek
ik heb gesproken met die zwager die ook op de kermis heeft gestaan
zijn ouders voeren op een tjalk van 35 ton waar ze met een oom en hun kinderen op zaten ,in totaal 8 man
de naam van dat schip was la Vitesse ,het schip is uiteindelijk naar Staveren verkocht

maar nu de Maria van Jan Johannes Koopal de huidige Mastodont
ik heb gesproken met zijn kleindochter een zeer vriendelijk persoon, aan de telefoon zij vertelde mij het volgende wat ze van haar moeder had gehoord

volgens de familie was het een zeer lux schip voor die tijd en was er niet echt op geld gekeken bij de afbouw
die Johannes heeft de oorlog wel overleefd maar is in 1947 overleden ,volgens het verhaal heeft hij of zijn broer nog wel in de oorlog een draaimolen met van de houten paarden verstopt gehad ergens in een loods in Deventer
in eind jaren vijftig kwam die weer boven water en er werd naar de eigenaar gezocht
de familie Koopal heeft wijselijk zijn mond gehouden omdat ze dachten dat de huur van die opslag over een perioden van een jaartje of 10 wel eens meer kon wezen dan de waarden op dat moment

waar sta ik nu op dit moment
ik heb contact gehad met nageslacht van de schipper Feenstra in Zwartsluis ,die gast heeft daar een zeilmakerij en bezit zelf ook een schip de Neeltje Jacoba 28 meter lang en 4,80 breed ( om toch niet goed van te worden de ideale maat ) het schip ligt in de buurt van Biddinghuizen
de Feenstra tak zou kijken of er nog papieren of foto's boven water gehaald kunnen worden

nu dus ook gesproken met de Koopal tak en die zou ook eens in de schoenen dozen kijken
jammer dat ik haar nu pas sprak ze woont in Uffelte vlak bij Meppel ,daar zijn we langs gekomen ze had zo aan boord kunnen komen
als het nu een beetje wil ben ik weer een beetje wijzer geworden over een paar weken

Afbeelding
en waarom een foto van de zeilmakerij?
hee mannen wel op letten he..
ik heb hem in de gelegenheid gesteld om het schip van zijn opa te sponseren door 2 hoesjes te maken voor over de trommel van mijn ankerlier en over het handliertje van mijn sputpaal
kleine zelfstandige als ik ben betaal ik natuurlijk het gevraagde met aftrek van de reclame

mijn dochter deed het zelfde bij mij ,ze kwam met de auto naar Leeuwarden en nam voor mij een snoertje mee voor mijn PC ,kosten 1,75
ik kon het gratis krijgen zei ze ,ze zou alleen de bezorg kosten maar rekenen ,een tank benzine :lol:
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door JC »

Ook dit vind ik een prachtverhaal.
serveimage.gif
serveimage.gif (10.07 KiB) 896 keer bekeken
Plaats reactie