Mijn jeugd.
ik zit hier een beetje in Zeeland te wonen en als ik zo buiten eens luister dan waait het behoorlijk vandaag
zou dit de situatie op het moment zijn buiten of gaat het wel mee vallen ?
anders is het wel te hopen dat ze de kopure er in gezet hebben net als hier in de Paal
dat mannetje met zijn gele jas aan had zo als matroos op de Desperado gekunt
om daar te helpen met het af laden aan de zand molen
hij is niet bang van het water
en dan bedoel ik natuurlijk niet droog zand laden zo als de Willy hier doet in Sas van Gent
maar gewoon aan de molen zo als hier in 1968
en dan als hij goed vol is
nog even naar de motor kijken en dan gelijk maar door naar beneden
volgens mij zit Joost toch wel weer s'nachts te varen als ik het zo bekijk ,het is knap donker buiten ,hij zal wel weer op zijn tij willen varen met zulk slecht weer
nou wat zei ik je?
maar nu de ham vraag
er is iets niet goed gegaan in deze serie
mag ik even van de kenners vernemen wat dat is?
en Gert ,je gaat het niet op Google vinden jongen ,je moet het echt zelf weten deze keer
al de foto's die ik vanavond geplaatst heb komen uit de verzameling van Joost de Bakker,waar voor dank
gr
leo
zou dit de situatie op het moment zijn buiten of gaat het wel mee vallen ?
anders is het wel te hopen dat ze de kopure er in gezet hebben net als hier in de Paal
dat mannetje met zijn gele jas aan had zo als matroos op de Desperado gekunt
om daar te helpen met het af laden aan de zand molen
hij is niet bang van het water
en dan bedoel ik natuurlijk niet droog zand laden zo als de Willy hier doet in Sas van Gent
maar gewoon aan de molen zo als hier in 1968
en dan als hij goed vol is
nog even naar de motor kijken en dan gelijk maar door naar beneden
volgens mij zit Joost toch wel weer s'nachts te varen als ik het zo bekijk ,het is knap donker buiten ,hij zal wel weer op zijn tij willen varen met zulk slecht weer
nou wat zei ik je?
maar nu de ham vraag
er is iets niet goed gegaan in deze serie
mag ik even van de kenners vernemen wat dat is?
en Gert ,je gaat het niet op Google vinden jongen ,je moet het echt zelf weten deze keer
al de foto's die ik vanavond geplaatst heb komen uit de verzameling van Joost de Bakker,waar voor dank
gr
leo
goed gezien Evert
met Kees sausde we even tijdens het wachten op onze beurt daar bij voor keur de boven kant van de zij dik in de verlopen olie ,die kon dan lekker naar beneden zakken onder de vaart
de andere kant bij de volgende sluis
als we dan in Holland kwamen waren de zijen geheel geolied
gr
leo
met Kees sausde we even tijdens het wachten op onze beurt daar bij voor keur de boven kant van de zij dik in de verlopen olie ,die kon dan lekker naar beneden zakken onder de vaart
de andere kant bij de volgende sluis
als we dan in Holland kwamen waren de zijen geheel geolied
gr
leo
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 01 jun 2007 23:03
- Locatie: Papendrecht
Ben Zwets,
Op 2 jun. hadden wij in Rotterdamdam 270 t. tarwe geladen voor Corbeil en waren daar 14 jun. leeg. We zijn toen leeg opgevaren naar Melun en hebben wij Ben Zwets en zijn vrouw leren kennen als fijne mensen. Hoe fijn vertel ik in het volgende verhaal. Wij lagen daar met 5 Hollandse schepen circa 28 dagen aan een groene wal boven het eiland en hebben daar veel gezelligheid gehad onder elkaar, zie foto, Cambio; Ger Veuger - Amina; Ben Zwets - Suzanna; Koos de Haas – Madrigal; Ad Korporaal en wij. Zie foto! Er waren 3 die een auto aan boord hadden en die reden afwisselend naar de beurs in St.Mammes en Parijs. Het was elke dag mooi weer en wij hadden een paar tafels en wat stoelen aan de wal onder een grote boom en daar zaten wij savonds gezamenlijk bij elkaar en de vrouw van Ben tracteerde ons wel eens met een (buik)dansje, ovrigens netjes gekleed hoor, en wat (Egyptische?) hapjes. Het tankstation vlak bij ons, hij had een goede klant aan ons, die had een grote kersenboom en die mocht gratis geplukt en gegeten worden. Onder elkaar werd er wel eens wat gekookt of gebakken. Om de dag was er beurs en de overige dagen was het aan boord werken en zwemmen en surfen. Het liep wel eens uit de hand want op een gegeven dag was Ger aan de beurt om naar St. Mammes te rijden maar smorgens geen Ger. Omdat wij bij hun op zij lagen brulde ik door de open deur dat het tijd was. Ger lag nog op bed maar ik heb nooit meer iemand zo snel bezig gezien om aangekleed en wel in de auto te komen en ook nog op tijd op de beurs te zijn. Daar onze jongste dochter Simone in het ziekenhuis lag kon Jannie met Koos de Haas meerijden naar Terneuzen, want die hadden daar een huis, en reisde ze zelf verder. Maandags heeft schoonzoon Arjen ten Haaf haar naar Terneuzen gebracht en kon ze weer met Koos mee terug rijden. Uiteindelijk waren we in Parijs bevracht en hebben wij op 27 jul. in Corbeil 255 t. mais geladen voor Doetinchem. Wij hadden de gewoonte om te tracteren als we aan de reis waren en toen wij in Melun uit de auto stapten met gebaksdozen konden de vrouwen zien dat we bevracht waren. De foto komt later WIM
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 01 jun 2007 23:03
- Locatie: Papendrecht
[/img]
Na eerst in Krimpen een nieuw Listertje te hebben ingebouwd laadden wij op 13 jan. in Rotterdam 320 ton fermiculit voor Nanterre Het vroor heel erg hard en zijn vanwege ijsvorming naar de Rijnhaven gevaren in afwachting dat het weer bevaarbaar zou worden. Zaterdag 24 jan. zijn wij met slecht zicht in konvooi meegevaren richting Wemeldinge maar ten hoogte van het Rijn-Scheldekanaal verloren wij ons roer en dreven richting plaat. Ben Zwets van de Amina die bij ons in de buurt voer pikte ons op en heeft ons op zij genomen en naar Wemeldinge binnen de sluis op de loswal gebracht. Onze bewondering voor zijn vakmanschap en dankbaarheid was groot. Ik kon gelukkig wel meedraaien. Het was een zorgelijk varen en het werd inmiddels ook nog donker en we voeren via het Engelsegat om dat de tonnen in de Vlij waren opgenomen. In overleg met de verzekering hebben wij de lading overgeslagen in een France collega. Het gaf natuurlijk ook nog al wat tam-tam bij de douane in Hansweert. Marius van Vliet van de Adsum ons naar de werf van Duijvendijk in Krimpen gebracht. Marius was leeg op weg naar Rotterdan en had in die periode een zware aanvaring in zijn zij gehad en moest naar de werf. In 13 dagen hebben ze een nieuw roer voor ons gemaakt en hebben 18 febr. in Rotterdam 335 ton bauxiet geladen, weer voor Viry Chattillon en deze reis liep verder voorspoedig.
De foto,s komen later. WIM
Na eerst in Krimpen een nieuw Listertje te hebben ingebouwd laadden wij op 13 jan. in Rotterdam 320 ton fermiculit voor Nanterre Het vroor heel erg hard en zijn vanwege ijsvorming naar de Rijnhaven gevaren in afwachting dat het weer bevaarbaar zou worden. Zaterdag 24 jan. zijn wij met slecht zicht in konvooi meegevaren richting Wemeldinge maar ten hoogte van het Rijn-Scheldekanaal verloren wij ons roer en dreven richting plaat. Ben Zwets van de Amina die bij ons in de buurt voer pikte ons op en heeft ons op zij genomen en naar Wemeldinge binnen de sluis op de loswal gebracht. Onze bewondering voor zijn vakmanschap en dankbaarheid was groot. Ik kon gelukkig wel meedraaien. Het was een zorgelijk varen en het werd inmiddels ook nog donker en we voeren via het Engelsegat om dat de tonnen in de Vlij waren opgenomen. In overleg met de verzekering hebben wij de lading overgeslagen in een France collega. Het gaf natuurlijk ook nog al wat tam-tam bij de douane in Hansweert. Marius van Vliet van de Adsum ons naar de werf van Duijvendijk in Krimpen gebracht. Marius was leeg op weg naar Rotterdan en had in die periode een zware aanvaring in zijn zij gehad en moest naar de werf. In 13 dagen hebben ze een nieuw roer voor ons gemaakt en hebben 18 febr. in Rotterdam 335 ton bauxiet geladen, weer voor Viry Chattillon en deze reis liep verder voorspoedig.
De foto,s komen later. WIM
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Leo,
Bedoel je met het foutje soms droog zand laden "aan de molen"?
Ik zie wel een transportbandje, maar ik kan me niet voorstellen dat daar een baggermolen aan vast zit. Volgens mij geven molens alleen maar nat zand.
Bedoel je met het foutje soms droog zand laden "aan de molen"?
Ik zie wel een transportbandje, maar ik kan me niet voorstellen dat daar een baggermolen aan vast zit. Volgens mij geven molens alleen maar nat zand.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.