Na eens lekker in het zonnetje te hebben gezeten gaan we maar af door Parijs.
We beginnen in Charenton net beneden de Marne.
De Dintel 2 is verhuist naar Paris.
Baron de l' Ecluse.
En wij dachten dat wij daar wel voor in aanmerking zouden komen.
Zoveel sluizen wij al gedaan hebben.
Vierbaksduwstel met zand.
Espadon, ex Jenny-Z uit Kampen en een roeiboot uit Terneuzen.
Mooi paars rommeltje is ook niet lelijk.
Ze hebben hier zelfs een echt droogdok.
Wat je niet maken kan van een gewone spits.
Door opbouw en kleurenlijnen.
Op deze manier komt de stad van z'n rommel af.
Wij zijn niet zo vaak in Parijs geweest maar hier moet ergens de beurs zijn geweest aan de Quai d'Austerlitz.
Hier wachten we op het groene licht van de Alternat.
Deze witte vloot ligt aan stuurboord net beneden het Canal St. Martin.
Ze kijken niet op een kwastje vernis want dat houtwerk blinkt en glimt aan alle kanten.
Daar gaan we, we laten die racers maar eerst gaan.
We gaan als laatste kunnen we net zo langzaam doen als we willen.
Hier net boven de Pont de la Tournelle.
Mijn jeugd.
Re: Mijn jeugd.
Dat droogdok is een gat in de markt Anton
anders moet je naar de werven van Praet of van den Bosche, die hanteren stevige prijzen ,je kon toch nergens anders heen met zo een woonschip
dit dok komt naar je toe gevaren met een duwertje er achter
het zinkt ter plekke af, en je kan op je ligplaats blijven liggen met behoud van je woning
alleen weet ik niet of het ook midden in het centrum mag ,maar net er buiten en in de periferie wel zoals je ziet
gr
leo
anders moet je naar de werven van Praet of van den Bosche, die hanteren stevige prijzen ,je kon toch nergens anders heen met zo een woonschip
dit dok komt naar je toe gevaren met een duwertje er achter
het zinkt ter plekke af, en je kan op je ligplaats blijven liggen met behoud van je woning
alleen weet ik niet of het ook midden in het centrum mag ,maar net er buiten en in de periferie wel zoals je ziet
gr
leo
Re: Mijn jeugd.
Dat is handig zo'n droogdok.
Al zou het net zo duur zijn als de werf hoef je toch niet heen en weer te varen.
En je blijft thuis op je eigen plek.
Al zou het net zo duur zijn als de werf hoef je toch niet heen en weer te varen.
En je blijft thuis op je eigen plek.
Groeten, Anton
Re: Mijn jeugd.
Dat droogdok kan en mag overal liggen om schepen die niet kunnen varen, of voor wie het te kostbaar zou zijn om hun plek te verlaten (kantoorschepen enz) droog te zetten, en dat is zeker een gat in de markt, ze hebben het er heel druk mee.
Als de drukte voorbij is heeft het z'n ligplaats en werkplek op de Seine aan de linkeroever net boven Saint-Mammès.
Hier is de web-site van het droogdok : https://www.chl.fr/
Schepen die wel kunnen varen, en zelf naar de werf willen gaan vanuit Parijs, kunnen dichterbij terecht dan bij van Praet en van den Bosche, namelijk bij Chantier de la Haute Seine in Villeneuve le Roi, een stukje boven de sluis Port à l'Anglais aan de linker oever.
Deze werf is bij velen onbekend omdat hij niet te zien is vanaf de rivier, je moet onder een bruggetje door aan de linker oever en komt na ongeveer 150m in een kom waar de werf is.
Er worden daar allerlei schepen gebouwd, verbouwd en onderhouden : https://www.chantiers-chs.fr/
Groet,
Peter.
Als de drukte voorbij is heeft het z'n ligplaats en werkplek op de Seine aan de linkeroever net boven Saint-Mammès.
Hier is de web-site van het droogdok : https://www.chl.fr/
Schepen die wel kunnen varen, en zelf naar de werf willen gaan vanuit Parijs, kunnen dichterbij terecht dan bij van Praet en van den Bosche, namelijk bij Chantier de la Haute Seine in Villeneuve le Roi, een stukje boven de sluis Port à l'Anglais aan de linker oever.
Deze werf is bij velen onbekend omdat hij niet te zien is vanaf de rivier, je moet onder een bruggetje door aan de linker oever en komt na ongeveer 150m in een kom waar de werf is.
Er worden daar allerlei schepen gebouwd, verbouwd en onderhouden : https://www.chantiers-chs.fr/
Groet,
Peter.
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 20 mar 2007 21:26
Re: Mijn jeugd.
nooit geweten dat daar een werf was, Peter en heb toch van 1962 tot 1978 daar op de Seine gevaren
of bestond die werf toen nog niet?
ziet er allemaal wel heel profecioneel uit .
of bestond die werf toen nog niet?
ziet er allemaal wel heel profecioneel uit .
er was geen geen beter leven dan een spitsenschippersleven .
Re: Mijn jeugd.
Ja die werf was er toen ook al, ze hebben daar ook een aantal van de Parijse bateau Mouches gebouwd, en doen dat nog steeds, en zijn (of waren ?) eigendom van bekende rederij "Morillon Corvol".
Als je nog in het bezit bent van een waterkaart van de Seine, kijk dan maar eens tussen km 153 en 154, dan zie je aan de linker oever een bruggetje met daarna een invaart met de nodige zijarmen, aan het einde links is de werf.
Op Google Earth kan je het hele gebied goed zien als je kijkt op: 48°44'13.68"N - 2°26'25.52"E
Groet,
Peter.
Als je nog in het bezit bent van een waterkaart van de Seine, kijk dan maar eens tussen km 153 en 154, dan zie je aan de linker oever een bruggetje met daarna een invaart met de nodige zijarmen, aan het einde links is de werf.
Op Google Earth kan je het hele gebied goed zien als je kijkt op: 48°44'13.68"N - 2°26'25.52"E
Groet,
Peter.
Re: Mijn jeugd.
gr. Jan
semper viator.
semper viator.
Re: Mijn jeugd.
De vorige is wel klein uitgevallen, hoe krijg ik hem groter? Jan
gr. Jan
semper viator.
semper viator.
Re: Mijn jeugd.
Jan het spijt me, het kaartje is te klein en te onduidelijk om ja of nee te kunnen zeggen.
Als je de linkeroever aanhoudt en je gaat 3.5 km beneden Ablon, en iets meer dan 7 km boven Port à l'Anglais kijken, zit je goed.
Op Google Earth is het heel duidelijk te zien als je het wat vergroot, je ziet er schepen op de werf liggen.
Groet,
Peter.
Als je de linkeroever aanhoudt en je gaat 3.5 km beneden Ablon, en iets meer dan 7 km boven Port à l'Anglais kijken, zit je goed.
Op Google Earth is het heel duidelijk te zien als je het wat vergroot, je ziet er schepen op de werf liggen.
Groet,
Peter.
Re: Mijn jeugd.
Moet zijn 48°44'13.68"N 2°26'25.52"E dus zonder het liggend streepje, anders werkt het niet in Google Mapsbargemast schreef:....zien als je kijkt op: 48°44'13.68"N - 2°26'25.52"E
Groet,
Peter.
Hier dus
Het is niet de invaart op het kaartje van Jan 38 maar zuidelijker, aan de linkeroever
De situatie is hopeloos, maar niet ernstig