Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mijn jeugd.

Bericht door pieter53 »

Schier misschien is het tijd voor:
Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt
-over het autobiografische geheugen-
Auteur: D. Draaisma

ca. 288 leerzame pagina's :mrgreen:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Gernot Menke
Berichten: 953
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:55

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Gernot Menke »

Heel kort:
Een jaar duurt 10 procent in het leven van een tienjarige en verkort tot 1 procent van het leven van een honderdjarige! De perceptie van een jaar is in beide gevallen zeker niet hetzelfde.

grt. Gernot
Sperwer
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 dec 2018 22:47

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Sperwer »

De huidige Mastodont, die ik afgelopen zomer op het Randmeer bij de Roggebot trof, is te klein voor zo'n paal, Leo!
Let je wel een beetje op ? ;-))

Groet, Sperwer
PeterSchoeber
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jan 2016 21:08

Re: Mijn jeugd.

Bericht door PeterSchoeber »

Mooi verhaal weer Leo maar als iedereen reageert met de woorden "mooi verhaal Leo" dan wordt deze prachtige rubriek een beetje afgezaagd dunkt mij. Ik plaats veel foto's op Flickr https://www.flickr.com/photos/25717227@N03/ maar principieel reageer ik niet of nauwelijks op opmerking in de trant van "mooie foto". Inhoudelijk vragen beantwoord ik meestal wel, als ze niet te ver zijn weggezakt doordat er teveel "favs" worden uitgedeeld en door de opmerkingen "mooie foto".
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Mijn jeugd.

Bericht door DPLA »

mastodont schreef: 28 dec 2019 23:12 ik trek hier aan een dood paard merk ik wel

Hallo Leo,

Even een kritische noot :
Tja, dat is jammer dat er weinig forumleden reageren, maar als ik een keertje reageer en een vraag stel, krijg ik vaak ook geen antwoord van jou.
Het werkt naar 2 kanten; Als jij wil dat wij reageren, moet je zelf ook wel reageren op de reacties van de forumleden.

Zie mijn vorige posting, helaas geen reactie op mijn vraag ontvangen.
Dit betreur ik ten zeerste.
En ja, dan wordt de motivatie om te reageren ook minder.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

jij loopt al een tijdje mee hier, dus ik had gedacht dat je in het verre verleden opgemerkt had dat ik dit anker van af het begin voor de kop had hangen
Afbeelding


Afbeelding

en ik denk dat het bijzonder is dat jinny B als een van de weinige de moeite heeft genomen om alles te lezen


maar laten we wel wezen , op de eerste pagina van het forum veranderd niet echt veel
al die mooie onderwerpen die we in de loop van de jaren langs hebben zien komen staan staan in de wacht achter pagina 1
maar misschien ben ik wel te veel verwend met .2.134.706 .WEERGAVES

laten we er maar over ophouden en we zien wel wat de toekomst met dit onderwerp doet :wink:
gr
leo
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Jinny B »

Ik heb regelmatig in een deuk gelegen hoor, topic is zeer lezenswaardig.
Misschien komen we elkaar op het water nog ergens eens tegen..
Afgelopen jaar scheelde dat achteraf ook weinig bleek later..
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
jan pont
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 jul 2007 19:40
Locatie: gorinchem

Re: Mijn jeugd.

Bericht door jan pont »

Even een opmerking over het paard van Leo, we volgen het vanaf het begin en komen veel leuke belevenissen van je tegen waarvan ook veel dingen die herkenbaar zijn. Slechts een keer met mijn ouders in frankrijk geweest een stukje de maas op spits was tijdens ombouw te lang geworden 39.51 en ben ook in het bezit van het boek. En het is inderdaad jammer dat het forum minder bezocht wordt. Maar daarom wel doorgaan voor de overblijvers.
varen is een manier van leven
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Mijn jeugd.

Bericht door DPLA »

mastodont schreef: 30 dec 2019 10:38 jij loopt al een tijdje mee hier, dus ik had gedacht dat je in het verre verleden opgemerkt had dat ik dit anker van af het begin voor de kop had hangen
Afbeelding


Afbeelding

en ik denk dat het bijzonder is dat jinny B als een van de weinige de moeite heeft genomen om alles te lezen


maar laten we wel wezen , op de eerste pagina van het forum veranderd niet echt veel
al die mooie onderwerpen die we in de loop van de jaren langs hebben zien komen staan staan in de wacht achter pagina 1
maar misschien ben ik wel te veel verwend met .2.134.706 .WEERGAVES

laten we er maar over ophouden en we zien wel wat de toekomst met dit onderwerp doet :wink:
gr
leo
Excuses Leo,

Ik heb niet het hele topic gelezen.
Het is 1378 pagina's groot,
Dat lees je niet zomaar even door, maar ik ga een poging wagen en zal steeds even een gedeelte gaan lezen.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Mijn jeugd.

Bericht door piet42 »

een vraag het overkomt mijn regelmatig dat ik de onderwerpen van het forum niet te zien krijg op mijn mail laatste dagen bv bijzonder stil behalve het onderwerp over de sluizen en dan ga je kijken en dan blijkt dat er wel meer onderwerpen behandeld zijn zoals Mijn Jeugd en rijnvaart . oude doos boele enz die ik niet gemeld krijg hoe komt dat ???

dat vind ik jammer omdat ik het forum dan minder bezoekt terwijl ik het een warm hart toe draag. :wink:
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie