Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
Jan Walpot
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 dec 2006 18:35
Locatie: Giessenburg

mijn jeugd

Bericht door Jan Walpot »

Hallo Leo.
De scheepsnaam van de luxe motor van David Lindhout was Klazina.
Groeten, Jan.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

Wrijfhout , ik ben zaterdag met de Mastodont naar Sas van Gent gevaren ,even wezen buurten bij de jachtclub ,langszij de Savanna.
en Jan ,er gaan nu toch steeds meer stemmen op in de naaste familie kringen
Neven en zwagers en mijn broer Johan staan met elkaar in verbinding en geven onderling commentaar op ,Mijn jeugd
mijn broer heeft toe gezegd om in zijn foto verzameling te duiken en hij zou mij op de Aarnoudse familie dag ,zaterdag voor pinksteren een zooitje fotos geven
dus kan ik weer vooruit
alleen komen somigen foto's te laat om een gronologiese volgorde aan te houden ,maar dat zal wel niet zo erg zijn ,alleen jammer
Het zo beter zijn geweest als al die familie leden zich eens in logden en op het forum commentaar gaven
dan hadden we het uit de eerste hand en hoefde ik niet alles zelf te verzinnen
nu hoor ik regelmatig ,nee dat was niet zo ,lekker bij de hand ,doe het dan zelf , ik was in die tijd tussen de 6 en 16 jaar oud
mag ik er dan iets naast zitten?
we wachten af en doen verder
gr
leo
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

gisteren avond werd ik gebeld door mijn neef Wim van de Pionier 49x5
van hem hoorde ik dat hij in de jaren 60 als zet schipper voer op de John een spits uit Gent ,Belgie ,eigenaar de Ro ,ik wist nog wel de naam van het schip maar niet meer de eigenaar
er stond een mooie flinke motor in ,een 165 pk Kromhout met een mooi geluid er in ,in de veerpont van Papendrecht stond de zelfde maar dan 200 pk ,lekker knetteren als die over stak,taketakke tak
later weet ik dat de spits nog een caterpillar er in heeft gekregen en toen voer hij van Sliedrecht
ik denk dat de naam van die schipper de vries was of zo
een jonge knul in die tijd, en die zit nu ook al lang op iets grooters
het is niet Jaap Prins van de Merwede die had ook een spits maar die zit nu op een koppelverband
allee de laatste keer toch toen ik hem zag
hij had toen plannen om te vernieuwen maar we hebben elkaar niet meer ontmoet
gr
leo
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

nog even voor de mensen die iets na willen kijken ,we praten over de tijd van 1966 tot aan 1973 toen ben ik van de Erasmus afgegaan
leo
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

na een beetje zoeken kwam ik deze tegen op het forum
deze spits had ik genoemd maar ik had geen foto
de Jamais Pensee alleen praat ik over de eigenaar Piet Dubbelman hij voer toen van Breskens
de man was getrouwd met een vrouw die haar armen verspeeld was in de oorlog
daarom denk ik dat sommigen mensen hun nog wel zullen kennen
de ouders van Ad en Peter

gr
leo
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
De Jamais Pensee nog zonder autokraan, had 'nooit gedacht' dat hij nog steeds onder die naam zou varen...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
jannuh
Berichten: 466
Lid geworden op: 31 dec 2004 06:22
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door jannuh »

de Jamais Pense in Lozen, sluis 17 (B), ook in 2004 nog geen autokraan.
https://86.95.118.185/middenlimburg/vaar ... /index.htm
gr., jannuh
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

Afbeelding
hier nog een mooi scheepje uit die tijd ,de SATURNUS van A.Mannak,gebouwd als ODILE bij MORY ,Per lez antoing ,naast de werf van Plaquet
er zijn er maar drie van gebouwd volgens mij, de SATURNUS de CAJUPA en de MARY ,deMARY behoord tot een van de laatst gebouwde spitsen
de CAJUPA was de snelste ,je moest van goeie huizen komen wilde je de CAJUPA voorbij lopen in die tijd er stond een V12 GM in, in de SATURNUS een V8 GM
de CAJUPA heeft nog een tijdje hier in Zelzate gelegen bij Caron om omgebouwd te worden ,na de LONE STAR ,die had ik al eerder gemeld op de spitsen afdeling
het schip was al in bezit van de Amerikanen ,maar in die tijd vlogen er vliegtuigen in de twin torens en viel de markt in elkaar van passagierschepen in frankrijk
toen hebben ze hem weer verkocht in de vrachtvaart
mijn maat ,Anton de Ronde, heeft eens een biertje gedronken met de werfbaas die de schepen gebouwd had
de man gaf aanschouwelijk uitleg
kijk zei hij ,en pakte een ei van de bar hij sneed het ei in de lengte door midden en legde een helft met de ronde kant naar beneden op de bar ,ze zijn van onder rond en houden nergens water vast ,daarom zijn ze zo snel
zo een verhaal onthoud ik dan weer wel
de CAJUPA zat heel veel in het ijzer van Duinkerke naar Duitsland samen met de MODENA zijn maat in die tijd, ze hadden zelfs de zelfde kleuren op hun schip
gr
leo
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

Afbeelding
hier nog een
leo
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

Afbeelding
en hier demonstreerd de SATURNUS zijn power
dit is in de tijd dat ze bezig waren omde sluis in Deinze, in belgie af te breken
de sluis stond open en aan weerskanten van de sluis lag een stuwgat
het stroomde een beetje en dan moest degenen die wel door de sluis kon komen een endje op zijn buurman achter hem zetten, en die daar achter weer enz enz
hier hangen er minimaal twee achter zo als je ziet
gr
leo
Plaats reactie