Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Jan van der Doe »

Prachtige foto's van het stadje Blokzijl.
In 1955 ben ik daar geweest als afgevaadige van het schip waar ik op voer.
Het schip was geadopteerd door de lagere school aldaar en heb toen de school
bezocht na terug keer in Nederland.
Ik werd toen o.a. rondgeleid door een leerling en het dorp gezien en gegeten
bij de chef van de politie en zijn vrouw, de ouders van de leerling die mij
het liet zien. Namen weet ik helaas niet meer, maar wel de herinnering van
die dag.

Groet,
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
zeeuwse meer
Berichten: 256
Lid geworden op: 31 okt 2010 23:03

Re: Mijn jeugd.

Bericht door zeeuwse meer »

"Kaatje bij de Sluis" Mooi restaurantje. Prima keuken maar je moet wel een goed gevulde portemonnee hebben.
MVG. Kees.
een lelijk schip is nog altijd mooier dan een mooi huis
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Merwede1969 »

JC bedankt voor de spits Arnold van Zwol , dat het de Avantie van Cent den Brabar was had

ik nooit gedacht , ik heb met Cent nog wel gebuurt in de spitsen tijd , een goed onderhouden spits , net een paar dagen voor hij overleden was nog geproken , Leo heeft ook een mooie reportage gemaakt van zijn toertocht Gr Chris Cornet
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door JC »

Een begrijpelijke en vaker gemaakte vergissing: Cent (Actief) was mijn vader, dus ook die van Kees (Avanti)
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Merwede1969 »

ikwas nog niet goed wakker sorrie,, wij hebben dat probleem ook ze heten Co , Chris , Dolf of met een C van Cornet of een K van Kornet wel allemaal familie , nu is de jeugt het aan het veranderen nieuwe voornamen ook leuk groetjes Chris Cornet
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Mijn jeugd.

Bericht door ichthus »

Hallo, Leo een gedenkwaardige plaats om te schilderen, daar in Zwartsluis is ook het Slurink concern ontstaan ! gr Wim
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

van Zwartsluis weg op weg naar de randmeren
de balg stuw ,er stond aangegeven dat hij op 1 oktober weer proef ging draaien
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

bij het kruisen van de Ijssel spot ik dit zeilschip .
Afbeelding

net voor de Roggebot sluis loop ik dit spul voor bij ,

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

het linkerschip was net voor mij de geul in gelopen en probeerde hier de zuiger die net nog een schip langszij had over BB te passeren, dat lukte dus ff niet .als je maar iets uit de geul zit heb je geen water genoeg .toen het schip geladen was is de zuiger naar het beunschip gevaren en heeft er een touwtje op gezet .als je even naar de volgels kijkt die zwemen niet in het water .nee die staan gewoon op het zand ,over droog gesproken .om kort te gaan ik ben het spul langzaam over SB gepasseerd en kreeg daarbij zoveel modder in mijn wierbak van het draaien met hun schroeven dat ik voor de sluis eerst maar even vast gemaakt heb om alles schoon te maken ,de koelwater temperatuur liep al wat op .ik heb de sluis meester opgeroepen en gevraagd of ik voor de sluis kon blijven liggen .iets wat normaal niet mag volgens de borden ,maar nu het seizoen ver over is lig je niemand in de weg .ik heb eerst de boel wat af laten koelen en daarna de boel schoon gemaakt .daarna was het de moeite niet meer om te beginnen dus daar voor de sluis geslapen
gr
leo
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

dan nog even wat anders, ik ben al een tijdje niet meer langs deze kant gevaren en ik zag dat er een kanaal gegraven is van net boven Kampen naar de meren ,ook is er al een nieuwe sluis klaar waardoor de Roggebotsluis (denk ik) komt te vervallen in de zeer nabije toekomst ,


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
het kanaal zou volgens zeggen bij hoogwater Kampen moeten behoeden voor overstromingen bij extreem hoogwater .we shall see.is er iemand die de naam van de nieuwe sluis al weet en de indiensttreding van dit stuk water kering?
de bebording is echt Hollands ,je mag hier niet veel in dit land


Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

volgende dag door naar Elburg,daar een paar leuke scheepsnamen gespot.een fan van James Bond en een fan van W.G.van der Hulst.Drijfvermogen spreekt voor zich ,al je spaar centen in het water .dat herken ik wel .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

toen we aan kwamen en daar ter plaatse rond gingen en afmeerde tegen de wal zonder de boegschroef te gebruiken stond er een man aan de kant te kijken hoe ik dat deed.Toen we vast lagen zei ik tegen hem:wat denk je nu ,dat kan ik ook ?Nou zei hij als het er eenvoudig uit ziet dan is dat het meestal niet !Gelijk moest ik denken aan de tapijt legger die achteloos met zijn stanleymes schijnbaar in het wilde weg wat halen in de vloerbedekking gaf en het daarna naadloos in de kamer neer legde.Don't try this at home!😎
Plaats reactie