Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaart
Berichten: 28543
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Gert

Bedankt,hij is ook al 50 jaar geleden verkocht,dus wie weet waar hij is gebleven

gr Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Gernot Menke
Berichten: 954
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:55

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Gernot Menke »

In het Caledonian Canal in Scotland in Laggan Locks is er een restaurant ship EAGLE BARGE INN:
https://www.shipspotting.com/gallery/pho ... id=1405213

Ik denk dat het een voormalig schip uit Nederland is. Wie weet meer?

gr. Gernot
Binnenvaart
Berichten: 28543
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Binnenvaart »

A converted Dutch barge, the Eagle is a restaurant and pub that floats in the Caledonian Canal. With a variety of food available, along with a selection of ales and a large variety of Whiskies, the Eagle caters to many different people.

The Eagle

En nog wat foto's
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Gernot Menke
Berichten: 954
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:55

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Gernot Menke »

Bedankt! Op de pagina van de Eagle kunt u lezen ("about") dat het schip in 1926 gebouwd is - angezien het verschijning van de schip niet verwonderlijk. Wat schip precies het is, is er maar niet.

gr. Gernot
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Kees Keijzer »

Ik zie er wel wat bekends in maar het kwartje wil niet vallen.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
SchipperWillem
Berichten: 499
Lid geworden op: 04 jan 2009 23:15

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door SchipperWillem »

Soms een luxe motor van Jan van Heeswijk een Victoria of zoiets als de Wiljo van Verhagen uit Maassluis.
Komt m.i.z. daar ergens in de buurt.
Groet, Willem.
Gert Schouwstra
Berichten: 4589
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Gert Schouwstra »

De "EAGLE BARGE" ligt sinds ongeveer 2002 bij de sluis van Laggan in het Caledonisch kanaal. Gebouwd in 1926 en 33,5 meter (100 ft) lang. Het is duidelijk een Nederlandse luxe motor en ik vind dat alle toevoegingen ook erg Nederlands zijn. (verzonken theehut, brug en stuurhut, hoge den, roeframen en david achterop de roef) Ik vind de geschiedenis zoals de eigenaren die op hun site hebben staan daarom wat twijfelachtig:
De Eagle is een grote Nederlandse aak die in 1926 werd gebouwd in Nederland. Gebruikt als een troepentransportschip in de Tweede Wereldoorlog, was ze bijzonder populair omdat ze, in plaats van gelast, was geklonken. Dit betekent dat ze veel steviger is; als een las scheurt, blijft hij scheuren, bij een losse klinknagel zijn er nog een miljoen meer om het schip bij elkaar te houden. Ook is het staal van het schip gepantserd. Dit maakt haar rond ongeveer 200 ton.

Zodra de oorlog voorbij was, maakte haar tonnenmaat haar opnieuw interessant. Ze werd ingezet om suikerbieten te transporteren. Vanwege haar grootte, kon ze worden ingezet voor het vervoer over het Engelse Kanaal. Dit is ongebruikelijk omdat kanaalschepen meestal niet geschikt zijn voor dit doel. The Eagle, haalde de overkant van het Kanaal zonder problemen, ook al was het een riskante onderneming. Een grote golf en ze zou zijn gezonken.
Dit zou betekenen dat het schip al voor 1940 naar Engeland moet zijn overgestoken en daar verder moet zijn gemoderniseerd. Dat geloof ik niet zomaar, maar ik laat me graag overtuigen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door joop 1 »

dat van dat lassen en klinken is ook een vaag verhaal. een gelast schip is altijd sterker dan geklonken als wij geklonken schepen op de sloophelling zetten dan was dan aan de glooiing was nooit zo vlak. dan ging die altijd op de landen kapot. een gelast schip nooit plooide soms wel maar een las scheurt niet zomaar gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Binnenvaart
Berichten: 28543
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Binnenvaart »

Dit antwoord kreeg ik op Facebook over de Luxe Motor

Ik denk ook Eefjel v d Werf er tussen in is hij nog van Smit geweest was het toen Ida

gr Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door klipper »

klopt, moet ex Eefjel zijn. Gr
Plaats reactie