Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Actueel nieuws 2019

Bericht door Binnenvaart »

Zoveel liefde voor een Volkswagen Touran hebben dat je het ding één maakt met je vaartuig. De eigenaar van dit kanaalschip deed het met zijn MPV.

Schipper integreert Volkswagen op bijzondere wijze
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Actueel nieuws 2019.

Bericht door Binnenvaart »

Allemaal nog de beste wensen voor 2019
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Hilgers
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2018 10:02

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Hilgers »

Iemand info over de volgende luxe motortjes :
Motorschip Het Leven Geeft Strijd.jpg
923 B Leid 1930 MV Dankbaarheid, Nelly, Gebouwd de Hoop Gebr Boot, Bouwnummer 1342. 24,18 meter 4,22 breed 79 ton.

3661 B Rott 1928 MV Vadertje Cats, 1e eigenaar Cornelis Ruijgendijk. Gebouwd Paans Roodenvaart 5 mei 1910 21,05 x 3,95 x 48,43 ton,
In 1926 verlengt naar 25,02 m 76,2 ton Namen:

Verandering/ Risico/Nestor/Magdalena/Leven Geeft Strijd/ = Vermoedelijk Morgenster laatste eigenaar bekend Dhr Kraan Reeuwijk.
Bijlagen
Motorschip Het Leven Geeft Strijd.jpg
Motorschip Het Leven Geeft Strijd.jpg (117.09 KiB) 2486 keer bekeken
Middelkoop
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2018 11:53

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Middelkoop »

Heeft iemand nog fotos van de oc tengbergen? Mijn opa heeft hier op gevaren van +/-1930 tot 1965
winschoter
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 nov 2013 16:55

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door winschoter »

ik zoek foto's van de motor klipper met salon roef en 116 pk klocner Deutz
Scheepsnaam Marjo eigenaar Joh Meering uit Winschoten
volgende eigenaar Keun uit Groningen
CorvdOuden
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2014 12:45
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door CorvdOuden »

Ik heb nog twee oude foto's gevonden, genomen op het Beneden Sas tijdens de bietencampagne. In die tijd was de peefabriek van Steenbergen nog in functie, en ook die van Roosendaal. Volgens mij ging de route naar Roosendaal toen nog via de Vliet.
Groet,
Cor.
Bijlagen
1968(19)a.jpg
1968(19)a.jpg (184 KiB) 2161 keer bekeken
1969(43)a.jpg
1969(43)a.jpg (233.8 KiB) 2161 keer bekeken
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Kees Keijzer »

Hoi, Cor;
Mooie foto's van een sluis die mij wel bekend voorkomt, het Beneden Sas van de Steenbergse Vliet, in het land van Marijntje Gijzen.
Met mijn vader vaak zat geweest, we hebben nog een tijdje rond 1967 grind gevaren op Roosendaal. Op de eerste foto, in de sluis, zie ik links de luxe motor JACJO van Heck uit Roosendaal die voer met cement naar die plaats en is die klipper niet van een Tak uit Steenbergen? die voer ook met grind naar die Brabantse stad.En op het andere schip denk ik Jolles te lezen dan zou die van Janssen, Kpt. Spock hier op het Forum, uit Nijmegen moeten zijn. Op de tweede foto herken ik zo 1 2 3 geen schip.Die liggen met peeën te wachten om te lossen in Steenbergen.
Groet, Kees..
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Gert Schouwstra »

En is die klipper niet van een Tak uit Steenbergen?
Kees, bedoel jij de Broedertrouw van M. Tack, een klipperaak van 220 ton, gebouwd in 1882 in de Stormpolder? Brandmerk 230 B Breda 1928.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Kapitein Spok »

Kees Keijzer schreef
Kees Keijzer schreef: 07 mar 2019 17:36 Hoi, Cor;
Mooie foto's van een sluis die mij wel bekend voorkomt, het Beneden Sas van de Steenbergse Vliet, in het land van Marijntje Gijzen.
Met mijn vader vaak zat geweest, we hebben nog een tijdje rond 1967 grind gevaren op Roosendaal. Op de eerste foto, in de sluis, zie ik links de luxe motor JACJO van Heck uit Roosendaal die voer met cement naar die plaats en is die klipper niet van een Tak uit Steenbergen? die voer ook met grind naar die Brabantse stad.En op het andere schip denk ik Jolles te lezen dan zou die van Janssen, Kpt. Spock hier op het Forum, uit Nijmegen moeten zijn. Op de tweede foto herken ik zo 1 2 3 geen schip.Die liggen met peeën te wachten om te lossen in Steenbergen.
Groet, Kees..
Ik zou zeggen:
Mooie foto's van een sluis die mij wel bekend voorkomt, het Beneden Sas van de Steenbergse Vliet, in het land van Marijntje Gijzen.
Met mijn vader vaak zat geweest, we hebben nog een tijdje rond 1969 SUIKERSTENEN gevaren op Roosendaal. Op de eerste foto, in de sluis, zie ik DE JOLLES LIGGEN. IK HERKENDE HET SCHIP DIRECT AAN DE STUURHUT WAARVAN EEN HOEKJE ZICHTBAAR IS EN DE MANIER WAAROP DE ROEIBOOT IN DE DAVID HANGT. LATER ZAG IK DAT DE NAAM OOK NOG GEDEELTELIJK LEESBAAR WAS. Op 20 juli 1969 lagen we boven het Beneden Sas toen Neil Armstrong als eerste mens een voet op de maan zette.

Ik heb op dit forum al vele foto's langs zien komen en afgelopen week dacht ik nog, waarom zie ik nooit een bekend schip? Onzin dus! De foto's zijn er wel, maar je moet weten waar.
Ik vind dit echt heel bijzonder!
En zeker ook: Heel knap werk van Kees om dit op te merken, maar ik zag eerst de foto en pas later de opmerking van Kees.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Kees Keijzer »

Gert Schouwstra schreef: 07 mar 2019 19:02
En is die klipper niet van een Tak uit Steenbergen?
Kees, bedoel jij de Broedertrouw van M. Tack, een klipperaak van 220 ton, gebouwd in 1882 in de Stormpolder? Brandmerk 230 B Breda 1928.
Gert,dat is hem denk ik wel, het was een stevenklipper maar die doossteven had hij niet meer. in tegenstelling met de stevenaak had de stevenklipper een overhangend hek met doorgestoken roer.
Groet, Kees
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Plaats reactie