Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: werftekeningen

Bericht door kajoe »

sneup is wat rond op maritiem digitaal ,je vind misschien wel wat ,er staan er veel als je maar diep genoeg graaft.
willie
Berichten: 327
Lid geworden op: 09 dec 2009 17:08
Locatie: Raamsdonksveer

Re: FOTO'S EN/OF GEGEVENS VAN SCHEPEN GEZOCHT

Bericht door willie »

t.fluks schreef:Dat schip is ooit gebouwd voor van Damme te Terneuzen. Die hebben er slakkenzand. meegevaren naar IJmuiden. De scheepsnaam is mij echter ontschoten.
Tammo.
De scheepsnaam als die nog niet boven water is ;Jacobus Elodie ; Geweest (900 Catepillar ) ongeveer Walter v. Damme heeft er na zijn ouders mee gevaren...die later op de ;WILDEMAN ; is gegaan een ex Haniel Kurier. zijn jongere broer Peter had later de ;;RA; ook slakkenzand gevaren van IJmuiden Staalhovens naar Rotterdam ROBUR cement in de Seinehaven.
Gr. Willie

Die wind zaait, zal storm oogsten.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Foto's/gegevens van schepen gezocht.(klik op nieuw antwo

Bericht door Wrijfhout »

jan de waard schreef:Wie heeft er foto's of informatie over de Kuinderstroom.
Schipper was de Jong, die met zijn gezin er op voer. Later is hij verdronken door tussen het schip en de wal te vallen. Maar dat kan ook op een ander schip zijn gebeurt.
Zijn dochter is op zoek naar gegevens. Het zal een schip van rond de 200 ton zijn geweest en het is aannemelijk dat het schip van Rederij Koppe uit Amsterdam was.

mvrgr Jan de Waard
Afbeelding
Hier de enige foto van de Kuinderstroom die ik in mijn archief heb kunnen vinden,

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
willie
Berichten: 327
Lid geworden op: 09 dec 2009 17:08
Locatie: Raamsdonksveer

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door willie »

Willemdoeksen schreef:Bedankt!
De ;MICHEL ; heeft ongeveer 1 jaar als sleepschip achter uiteraard een sleepboot op Gent(B) zand gevaren met de fam v. Geyn (IK dacht de firma Kasteleyn in Gent B.) daarna gemotoriseerd en later verkocht aan Dhr, Beikes die er ENERGIE op zette. En later ook de Moter vervangen .........maar dat kon niet sterker vanwege de kapaciteit van de koppeling
Fam v. Geyn stond bij ons als zeer rustig en behoedzaam bekend waren met 2 broers en 1 zuster. De broers hebben na te zijn gestopt op de Michel een 47 meter spits ingekort en tot woonschip omgebouwd. Hopende dat zij nog na genieten dan is het hoofd zakelijk in GENT (B). maar het is inmiddels ook al x aantal jaren geleden dat ik ze ontmoet heb..
Excus6 voor de late melding Groet Willie
Gr. Willie

Die wind zaait, zal storm oogsten.
degraaf
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:11
Locatie: terneuzen

Re: Foto's/gegevens van schepen gezocht.(klik op nieuw antwo

Bericht door degraaf »

dat woonschip van de famlie van geyn is geen ingekorte 47 m spits het schip is zo gebouwd en breder dan spits en is van puister geweest de naam is mij ontschoten(gevalletje jeugd alzheimer)
Industrie
Berichten: 248
Lid geworden op: 17 dec 2010 19:54

Re: De tijd zal't leeren

Bericht door Industrie »

Sorry Riny voor de late reactie :oops: , maar hier kijk ik maar zelden.
Ik heb je mailtje al beantwoord, zoals Wim Geerling al schreef van dit schip kan ik je wel het een en ander vertellen.
Heb je de foto's van het schip al gevonden bij luxe motors?
En Gert is ook al behulpzaam geweest, de man van cijfers en jaartallen :wink:
Gr.Piet.
Afbeelding
willie
Berichten: 327
Lid geworden op: 09 dec 2009 17:08
Locatie: Raamsdonksveer

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door willie »

Pieter Boers schreef:Wie herkent de twee schepen aan de linkerkant ?
Foto is genomen in 2001 bij Werkendam.
Dit waren schepen die door Veka waren gekocht ws voor de slooptonnage.
De buitenste heeft een forse aanvaring gehad.

De grijze met kopschade is de Mark S (2323688).
Daarnaast de Gevan (2303164-2311963) ex Montan 20,Donar 20, Klockner 20, Damco 110.

Afbeelding
De ;MARK S; heeft zijn kopschade opgelopen ..met volle ebstroom in redelijk slecht weer achter de dam van de Elbehafen ...te schuilen maar zich verrekende in de stroom en vol kop voor op de losdam gelopen is
.........vandaar die rare knik op zijn voorschip. Elbehafen = net boven Brunsbuttel op de Elbe ......
Gr. Willie

Die wind zaait, zal storm oogsten.
jan de waard
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 dec 2013 09:55
Locatie: Bergen lb

Re: Foto's/gegevens van schepen gezocht.(klik op nieuw antwo

Bericht door jan de waard »

Wrijfhout schreef:
jan de waard schreef:Wie heeft er foto's of informatie over de Kuinderstroom.
Schipper was de Jong, die met zijn gezin er op voer. Later is hij verdronken door tussen het schip en de wal te vallen. Maar dat kan ook op een ander schip zijn gebeurt.
Zijn dochter is op zoek naar gegevens. Het zal een schip van rond de 200 ton zijn geweest en het is aannemelijk dat het schip van Rederij Koppe uit Amsterdam was.

mvrgr Jan de Waard
Afbeelding
Hier de enige foto van de Kuinderstroom die ik in mijn archief heb kunnen vinden,

gr. Harry

Hartelijk dank Harry, het is een mooi plaatje. De familie zal hier blij mee zijn.
mvrgr Jan de Waard
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Foto's/gegevens van schepen gezocht.(klik op nieuw antwo

Bericht door Wrijfhout »

Jan stuur even een PB dan zend ik je een grotere versie.

Gr Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
teunis
Berichten: 184
Lid geworden op: 27 mar 2007 18:46
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: Foto's/gegevens van schepen gezocht.(klik op nieuw antwo

Bericht door teunis »

[youtube]https://www.youtube.com/@sleepboot[/youtube]Teun van der Plas
https://www.sagittavof.nl
Plaats reactie