En nog veel ook!
Groeten van Tim
Hallo Andorra,
Goededag Gert.Gert Schouwstra schreef: ↑28 sep 2019 18:53Hallo Andorra,
De klipperaak NOORD-BRABANT is in 1910 gebouwd door van Appelo in Zwartsluis. 25,54 x 5,10 - 163 ton
1911 NOORD-BRABANT van J. Vollenhoven in Andel.
1926 (7 april) NOORD-BRABANT van J. ter Kleij Hendrikszoon te Hoogeveen. Brandmerk 2464 Assen 1926
1937 NOORD-BRABANT van J. ter Kleij te Amsterdam. Brandmerk 202 B Assen 1950. (3160202)
1959 NOORD-BRABANT, 25,61 x 5,08 x 2,05 - 162 ton
1961 NOORD-BRABANT, J. ten Kleij te Maasbracht, motorschip, 116 pk Deutz (1959) 26,33 x 5,08 x 2,05 -162 ton
197x RINIA
197x NOORD-BRABANT
1980 DOUWE AUCKES, paviljoenklipper met passagiersaccommodatie, te Zaandam, 116 pk Deutz, 23,48 x 5,04 x 1,13 - 25 ton.
2016 MISS NATHALIE L, tot piratenschip verbouwd varende bed&breakfast. Eigenaar Scott Curry-Sumner te Wormerveer. Zie HIER. Hij ligt daar nog steeds en je kunt een kamer boeken.
Tim76 schreef: ↑28 sep 2019 00:32Dank je Cees! Daar kom ik misschien weer verder mee!cees phaff schreef: ↑27 sep 2019 21:45 hallo v.w.b. die morgenster die was is de begin jaren zestig van Barend de Hoog uit Woerden er stond toen een 3cil MAN diesel in en er stond een zelflosinstallatie op
Groeten van Tim
[/quote
hallo Tim Voor barend de Hoog was die morgenster volgens mij van Freek Griffioen uit Zegveld
groet Cees
Hallo Tim ik heb nog eens even gezocht maar het is niet deze luxe motor maar, Freek Griffioen liet in 1955 de Willem Barends bouwen bij Joh v Duivendijk in Krimpen( is nu van Bek en Verburg) en verkocht die aan Barend de Hoog en liet bij Buis in Krimpen de Jacob van Heemskerk bouwen die nu nog vaart als Desiré.