Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
Hans
Berichten: 7620
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Hans »

Omgeving: Parkhaven/St. Jobshaven ??
Groet,
Hans.
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Kees Keijzer »

Hans;
Ik denk zelf ook aan de Parkhaven de dwarswal voordat de Parksluis er was. Het gebouw lijkt wel wat op het bureau van de waterpolitie en het type kraan hoort daar ook thuis.
En twee grote ramen in de roef zo zijn ze niet gebouwd.
Zelf had ik ook al naar dat schip zitten kijken in de liggers , maar wie het weet mag het zeggen.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
verzamelaar
Berichten: 583
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
Locatie: Rotterdam

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door verzamelaar »

De Betsy op de foto heeft drie ramen in de roef. Kijk maar naar het aantal raamschuiven.
Groet Arnold.
reijmloop
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:17
Locatie: Ravenstein
Contacteer:

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door reijmloop »

Ik heb nog eens zitten kijken , het kan best een andere Betsy zijn, maar zoals we allemaal wel weten is er aan veel schepen het nodige verbouwd,
Het kan best zijn dat er met een verbouwing een stuk van de roef afgehaald is of dat ze wat aan de ramen veranderd hebben.
Ik weet het niet, Als ik naar de mode kijk is het van het begin 50 er jaren. Maar ik ga nog een beetje zoeken, wie weet vind of hoor ik nog wat,
Het is gewoon jammer dat we geen nummers kunnen zien. want er waren natuurlijk nog meer schepen die Betsy heetten.
Als ik weer wat vind laat ik het weten.

Groeten Jan
Afbeelding
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door navigatie »

Ik ken de Betsy niet.
Maar mijn vader vertelde altijd dat de ouderlijke kempenaar aan de ene kant 3 ramen in de roef had en aan de andere kant 2. Vraag mij even niet waardoor dat kwam.

grt Wim
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Kees Keijzer »

Na bestudering van het e.e.a. denk ik dat het schip aan de dwarswal van St. Jobshaven ligt met de kop naar het westen, Onder die hoek zie je zo het politiebureau, als je op oude foto's en kaarten kijkt.
Ach, en die ramen, die schepen zijn met kleine ramen gebouwd meest al drie, Soms wert aan een zijde er al nieuwe ramen ingezet en voeren ze zo een poosje tot de andere kant verbouwd werd.
GR, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Aad

De Jonge Willem

Bericht door Aad »

Met de link ga je naar een foto van "De Jonge Willem" De man met de hoed is mijn overgrootvader Leendert Smit. Geboren in Ridderkerk in 1864, overleden in Rotterdam in 1932. Ik hoop langs deze weg meer te weten te komen over "De Jonge Willem" en zo mogelijk ook over deze familie Smit. Heb geen verstand van schepen of scheepvaart. Mijn vragen: Bestaat dit schip nog? Wat voor typeschip is het? Zou willen weten wanneer en door wie het gebouwd is. En wie waren de eigenaren? Hoop op reacties en antwoorden.
Afbeelding

https://drive.google.com/file/d/0B_JCM2 ... sp=sharing
valk002
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2011 20:36

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door valk002 »

Hallo Aad,

Het Rotterdams stadsarchief heeft gezinskaarten online gezet. Daarin staat Leendert Smit met als beroep "ijzerwerker scheepsbouw" (zie onderstaande link). Als je na het openen van de link op het knopje 'volgende' drukt zie je ook de achterkant van de gezinskaart met de adressen.

https://rotterdam.digitalestamboom.nl/sc ... id=1060584

Groeten, Herman
Gert Schouwstra
Berichten: 4589
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Foto's en/of gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Gert Schouwstra »

Dag Aad, welkom op ons forum. Gezien de leeftijd van Leendert Smit op de foto en alle details, is het waarschijnlijk dit schip:

Aakschip gebouwd in 1889 in Slikkerveer.
45,30 x 7,14 - 428 ton
1889 TRANSFERRES van J. Wassenberg te Wamel.
1910 TABEIL van W. Wenner jr. te Rotterdam.
1917 DE JONGE WILLEM van Wed. A. de Boer te Rotterdam.
Daarna RIVAL van J. de Boer te Rotterdam.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Guus
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:04

Re: Willy in de huidige staat een ex wadvisserijschip

Bericht door Guus »

Dit zijn foto's van de Admiraal I

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Guus schreef: “Admiraal I”
Meetbrief; 15 maart 1943 A12059N Amsterdam
De “Admiraal I” is het tweede metalen motorschip en wordt vermoedelijk in 1926 aangeschaft. Het schip heeft een draagvermogen van 35/45 ton en een 24 pk Duitsch-gloeikopmotor (Deutz-motor). Volgens de beschrijving opgemaakt voor een registratie in 1929 is het schip gebouwd van staal en heeft het een dek en een laadruimte voor het vervoer van goederen en achter een roefwoning. Het is bestemd voor de rivier- en binnenvaart. In een bewaard gebleven bevrachtingsboekje over de periode 1934-1939 dat is uitgegeven door de bevrachtingcommissie Alkmaar lezen we dat de 'Admiraal I' gebruikt wordt voor het vervoer van kunstmest, granen en veevoeder. Deze transporten gaan van Amsterdam, Zaanstreek en Heiloo naar verkoopkantoren van de LTB in Spanbroek, Schagen, Beverwijk, Purmerend, Oude Niedorp en omgeving. In 1935 wordt Marijtje van Schagen, na het overlijden van haar man, geregistreerd als eigenaar van het schip. Pas in 1949 wordt dit schip door haar verkocht.
-- -- --
-- -- --
groet Guus
Groet Guus

m/s Rijnstroom VI, ex Gerardus, ex Rijnstroom VI
Plaats reactie