Personen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
Gert Schouwstra
Berichten: 4590
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Personen gezocht.

Bericht door Gert Schouwstra »

Harry Vissers is op 1-11-2016 op 78-jarige leeftijd overleden en ligt begraven in Dordt op de Essenhof. Misschien dat de beheerder je een contact kan geven. Ik weet niet of zijn vrouw Anna Vissers-Moret nog leeft.
Ik denk dat ik de zoon gevonden heb en heb je een Pb gestuurd.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Personen gezocht.

Bericht door Kapitein Spok »

Gert Schouwstra schreef: 03 dec 2020 23:43 Harry Vissers is op 1-11-2016 op 78-jarige leeftijd overleden en ligt begraven in Dordt op de Essenhof. Misschien dat de beheerder je een contact kan geven. Ik weet niet of zijn vrouw Anna Vissers-Moret nog leeft.
Ik denk dat ik de zoon gevonden heb en heb je een Pb gestuurd.
Gert, heel erg bedankt voor de moeite.
Ik ga er mee aan de slag en je hoort nog van me.

Met dankbare groet Theo
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Personen gezocht.

Bericht door Westeind »

Ik stuur je ff n pb
vaar om te leven (niet andersom)
Reina
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2021 00:47

op zoek naar oude vrienden

Bericht door Reina »

Hallo,
Mijn naam is Reina Zeeman, inmiddels bijna 70 jaar. Mijn ouders waren Henk Zeeman en Marchien Bul. Ons Schip heette Zwerver. Ik ben op zoek naar mensen die mijn ouders kenden, familie Westerbeek-Pomp ... Ik kende Jan Jacob Westerbeek, Jan Veen ... Mensen uit mijn verleden. Ik heb geen familie meer dus wil nog erg graag met hen in contact komen. Dank voor jullie hulp
Ultima-Latet
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 mar 2018 13:25
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: Personen gezocht.

Bericht door Ultima-Latet »

Van mijn broer in Curacao kreeg ik een vraag doorgestuurd van een berichtje dat hij op Youtube had gelezen.
Ik heb het even overgenomen en hieronder geplaatst, misschien is er iemand die deze mensen kent.

groet Gerrit


Wij hadden in 1977 vrienden, die Vaarden op het schip Klaziena.
Lag vaak bij Rotterdam.
Dat waren Jan Klunder en zijn vrouw Hanny.
Ze hebben 2 zoons, Bert en Theo.
Wij zijn naar Canada geemigreerd en wij hebben in 1999 voor het laatst wat gehoord.
Nou zou ik zo graag weer contact met hun hebben maar kan niks op google vinden.
Het was een sleep schip wij zijn regelmatig mee gevaren. We hadden kinderen van zelfde leeftijd.
We hebben heel wat tijd met elkaar door gebracht.
Misschien is er op dit forum iemand die deze personen kent.

Hartelijke groeten Cees en Lenie de Jong.
Groet Gerrit
Binnenvaart
Berichten: 28565
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Personen gezocht.

Bericht door Binnenvaart »

Waarschijnlijk gaat het om deze Clasina,eigenaar Klunder in Rotterdam.

Via Facebook Theo Klunder en Bert Klunder,die kennen elkaar ook nog,dus zouden broers kunnen zijn,hebben ook vrienden in de binnenvaart.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Ultima-Latet
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 mar 2018 13:25
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: Personen gezocht.

Bericht door Ultima-Latet »

Binnenvaart schreef: 23 jul 2021 09:27 Waarschijnlijk gaat het om deze Clasina,eigenaar Klunder in Rotterdam.

Via Facebook Theo Klunder en Bert Klunder,die kennen elkaar ook nog,dus zouden broers kunnen zijn,hebben ook vrienden in de binnenvaart.
Bedankt voor je antwoord, ik zal het doorgeven.

Groet Gerrit
Groet Gerrit
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Personen gezocht.

Bericht door mastodont »

even wat anders
heeft er iemand zin om in te vallen op een duwbootje van 12 meter met 700 PK er in om in de buurt van Antwerpen-Leuven te varen
een heel enkele keer een reisje van af Gent
er staat een bakje voor van 40 meter en het is in de toekomst de bedoeling dat het schip zich zelf vaart
er moet natuurlijk altijd nog geschut worden maar dat dat gaan ze ook oplossen
er is nu een vaste schipper maar die zou af en toe even afgelost willen worden
voor meer info bellen met mijn achterneef Han Leeuwestein in Dordrecht
zijn firma heeft de elektro aan gelegd op de boot
Zeepaardje
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
Locatie: Anna Paulowna

Re: Personen gezocht.

Bericht door Zeepaardje »

Overgenomen van Facebook:
Van: Harry Lorwa

Hallo Allemaal
Ik ben op zoek naar Maarten Klok/Breda, Rob Ducoffre/Dordrecht en Jan Hendricks/Venlo.
Kent u 1 van hen? wilt u dan contact met mij opnemen.
Dit i.v.m. de Reünie Radio Holland Binnenvaart op 1 april a.s..

Harry Lorwa; hjlorwa@gmail.com; Dank u
Ralph
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2023 21:10

Re: Personen gezocht.

Bericht door Ralph »

Beste forumleden,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een vrouw die ik circa 44 jaren geleden (zomer 1979) heb ontmoet tijdens een vakantie op Terschelling. Ze is een schippersdochter. Haar naam is Marijke (ook wel 'Marije' genoemd door vrienden). Zij was daar met een vriendin genaamd 'Hanneke'. Haar vriendin is werkzaam geweest - rond 1977 - in 'George Jazz Café' in Arnhem (café bestaat al lang niet meer overigens).

Marijke zal nu ongeveer - in 2023 – 64 of 65 jaar zijn. Ze is dus de dochter van een binnenvaartschipper. Marijke heeft in de periode van ruwweg 1968 tot 1978 op een schippersinternaat gezeten in het westen van Nederland. De naam Delft is gevallen, maar daar is voor zover ik weet geen schippersinternaat (misschien is het Delfshaven, Rotterdam).

Marijke was een slanke vrouw met halflang kastanjebruin sluik haar (ik heb helaas geen foto van haar). Ze vertelde mij dat ze de droom had om naar de Golf van Biskaje te gaan (misschien om zich daar in de omgeving te vestigen?).

Probleem is dat ik alleen haar voornaam weet. Zoals gezegd, ze is de dochter van een binnenvaartschipper geboren in of rond 1958 (wellicht is er een afzonderlijke databank van schippersgezinnen met een geboorteregister). Ze heeft op een schippersinternaat gezeten in de periode van circa 1968 tot 1978 (weet iemand of er wellicht een overkoepelend orgaan is van schippersinternaten met een database van leerlingen?).

Is er iemand die een Marijke cq. Marije kent uit die periode – circa 1968 tot 1978 - van het schippersinternaat (zoals gezegd ze zal nu – in 2023 – ongeveer 64 of 65 jaar zijn)? Graag zou ik met haar in contact komen en/of willen weten hoe het nu met haar is. Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen met mijn zoektocht (bijvoorbeeld een achternaam, een foto, een emailadres etc.)?

Alvast hartelijk dank.
Plaats reactie