Personen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
derk posthumus
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 okt 2011 10:27
Locatie: putten

Re: Personen gezocht.

Bericht door derk posthumus »

hoi visje,
ik moet eerlijk zijn dat ik het niet zeker weet,maar er ligt me wel iets van bij dat het zou kunnen,ik heb n.l mijn vader wel eens gehoord over een schip van van de werff ,maar ik ben op een tjalk geboren in 1966 en dat schijnt nu geloof ik de harmonie uit harlingen te zijn ,en later een luxe motor de stephanus ,ook daar ben ik naar op zoek later is het nog de henmar geweest,daarna hebben ze een lepeltakker gehad die twee gebroeders heette, van 37 meter en toen 2 spitsen allebei de twee gebroeders ,de eerste was een boom spits de enteprise van albert de jong en later een moerbeke ,de ex elvira en is later als rianca gezonken op de westeschelde bij hansweert,dat was mijn tijd ,daarvoor weet ik eigenlijk niet zoveel ,wel een spits op procenten van hartman en dat ze in zeeland hebben gezeten ,maar vraag me geen namen,
dus als er mensen zijn die ook over deze schepen informatie of foto s hebben graag,
mvg Derk Posthumus
visje

Re: Personen gezocht.

Bericht door visje »

derk bedankt ik denk voor 66 dat dat wel eens ken kloppen er heeft vroeger elsiena opgestaan
ach elk stukje van de puzzel is er een dus wie weet
jij ook succes met je zoek tocht ik ken je niet helpen

gr marten
Gert Schouwstra
Berichten: 4589
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Personen gezocht.

Bericht door Gert Schouwstra »

Hallo Derk,
Ik heb je vraag over scheepsgegevens voor een deel beantwoord bij het onderwerp: “Foto’s en/of gegevens van schepen gezocht”.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
peelander
Berichten: 1783
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Personen gezocht.

Bericht door peelander »

In het topic "waar was dit" heb ik deze vraag gesteld:
Afloskapitein schreef:Onderstaande foto komt uit het archief van Peter Gommers en ook hier de vraag waar was dit?
m.vr.gr. Ronald
FF een vraagje Ronald:
Komt Peter Gommers van de Bovenstraat op IJsselmonde?
Mijn vrouw, Dorothy van der Lugt is daar benieuwd naar.
groeten
Jan van der Pluijm

Misschien komt er via dit topic een reactie.
groeten
Jan van der Pluijm
Emke
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jun 2012 21:22
Locatie: Nederbetuwe

Re: Personen gezocht.

Bericht door Emke »

Hallo mede forumers,ik ben op zoek naar Harry Rebbeling(of Rebling of Reblink)geboren in Hamburg en heeft in 1968 ruim een jaar bij mij op cementtanker Raamgracht gevaren als matroos.
Van de Raamgracht is hij daarna als schipper op de toenmalige spits cementtanker Heerengracht gegaan en na wat ik vernomen heb op de Reguliersgracht en daarna zou hij voor een Duitse tankerrederij zijn gaan varen.
Sinds 1971 ben ik gestopt op de binnenvaart en zodoende diverse contacten kwijtgeraakt.
Harry zou nu ongeveer 65 jaar moeten zijn.
Het zou tof zijn iets te horen.
---------------------------------------
Vr.Gr. Kees
Vr.Gr.Emke
Arieolie

Heeft iemand de contactgegevens van Urs Vogelbacher?

Bericht door Arieolie »

Op het debinnenvaart.nl was ik blij verrast om een foto te zien van de Festina Lente uit 1966 met mijn vader erop, de persoon die de foto maakte heette Urs Vogelbacher

Heeft iemand de contactgegevens van Urs Vogelbacher, dit om te kijken of ik de negatieven zou mogen lenen om een mooie poster te maken :)?

Vraag 2:
Is er nog een goede foto beschikbaar van het passagierschip de "Regina". die in 1965 in Zaandam is verbrand?


Alvast bedankt!! :P
wendy72

Re: Personen gezocht.

Bericht door wendy72 »

Ik heb in 2007 een kort telefonisch gesprek gehad met Hillebrand Nieman, overl. 11-02-2012.
Ik was in Groningen en zag een prachtig scheepje liggen (Vitesse), waar de naam Nieman op vermeld stond.
Bij de buurman heb ik toen mijn telefoonnummer achtergelaten en het duurde dan ook niet lang of hij belde terug.
Helaas was de verbinding zo verschrikkelijk slecht dat ik niet heb kunnen volgen wat hij nu eigenlijk gezegd heeft, zo jammer.
Nu is mijn hobby genealogie (Nieman) en ik ben zo ontzettend benieuwd of iemand mij iets meer kan vertellen over hem en zijn ouders en/of verdere familieleden, waar kwamen zij vandaan enz.

Ook ben ik voor familie op zoek naar wetenswaardigheden over Reindert Treep, overleden in de jaren 50, afkomstig uit Amsterdam.
Hij blijkt binnenschipper geweest te zijn en voor zover de verhalen rondwaren zou hij (vrijwillig of gedwongen) in 40-45 gevaren hebben voor de duitsers.
Dit kan natuurlijk een situatie geweest zijn van: wij vorderen dit schip en jou tevens erbij als schipper.
Het kan best zijn dat hij joodse inboedels naar duitsland gebracht heeft, of wat dan ook.
Ik besef me dat het ook een vrijwillige situatie kan zijn geweest, hij had tenslotte mondjes te voeden, en wat doe je dan?
Zijn zus Petronella Douven-Treep woonde omstreeks deze tijd op het schip de (prins) Maurits.
Wie weet meer of kan mij helpen aan info waar te zoeken!

Hartelijke groet, Wendy.
visje

Re: Personen gezocht.

Bericht door visje »

over de familie nieman kan ik wel iets vertellen
het waren twee broers kobus en hilbrand
hun vader in moeder waren kobus nieman en aaltje bakema
in hebben de vittese laten bouwen
ik hoop dat er mee geholpen bent
mijn moeder weet misschien wel iets meer

over dat oorlog varen 5 jaar lang was geen dwang
ik kon een paar mensen die zijn gevordert geweest dat was dwang
maar een paar reizen in drukten ze hun snor wel op een of andere manier
ik kon een iemand die heeft voor de duitser gevaren omdat het goed verdiende
mijn vader had daar wel eens woorden met hem over
mijn opa heeft het laaste jaar veel ondergedoken gelegen
dat was ook geen rijkdom hij had het schip ook nog niet helemaal vrij

gr marten
louwerse

Re: Personen gezocht.

Bericht door louwerse »

Wendy,

Kijk eens voor informatie op de site van het Stadsarchief te Amsterdam, wellicht kan je hier aan de hand van de namen iets vinden. dit archief bezit zeer veel persoonskaarten die digitaal daar zijn in te zien.

Succes

morgen is vandaag gisteren

Leen Louwerse
sandrawiersma

op zoek naar?????

Bericht door sandrawiersma »

hallo allemaal
ik heb in de jaren '60 in de van boetzelaerstraat gewoond nr 65h
dit is een zijstraat van de van hallstraat
ik was toen een jaar of 6-7
en iedere ochtend kwamen de jongen van de schipperchool voorbij mijn huis
er was 1 jongetje dat iedere dag tegen mijn raam klopte en dan zwaaide ik terug
ik zou graag willen weten wie dat jongetje was en in kontakt komen met hem
gr,. sandra
Plaats reactie