Personen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
aafke67

Re: Personen gezocht

Bericht door aafke67 »

wil de schipper die Fina de groot getrouwd kontakt met mijn op nemen ik geloof dat hij v.d Molen heet
Randwijk

Re: Personen gezocht

Bericht door Randwijk »

Gezocht eigenaren van de R-boten , van NRM die rond '82 verkocht zijn.
Trintel-Evergreen was hun nieuwe naam. Zou graag met deze personen nog eens contact hebben over hoe hun ervaring was met deze schepen.

Gr. Do Strijp.
Jern

Gezocht!

Bericht door Jern »

Voor een genealogisch onderzoek ben ik op zoek naar alle mogelijk informatie aangaande Scheepswerf De Wilde in Burcht.
De werf was eigendom van Alexander De Wilde, zoon van Adolf en Jeanne Vermeiren.
2006Frodo
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 dec 2008 17:48
Locatie: Nijmegen

Re: Gezocht!

Bericht door 2006Frodo »

Goedemorgen,

Ik weet niet of je deze site al gevonden had, daar staat misschien ook al wat meer info op die je van pas kan komen....

Hierbij de link die direct daar naar toe verwijst... https://www.vagus-vagrant.fr/forum/viewt ... 157&t=3039
De beste stuurlui staan aan wal.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: ik zoek

Bericht door Kees Keijzer »

Hallo, Cent;
Welkom op ons mooie forum, maar om het overzichtelijk te houden hebben diverse topics en er staan er van jou nu drie op voor één persoon , dus plaats deze die op personen betrekking hebben bij het topic personen gezocht door middel van de knop Nieuw Antwoord aan te klikken. Dan zal een moderator die andere verwijderen. Verder veel plezier en succes op ons forum gewenst.
Gr, Kees
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
karelzijpe
Berichten: 3098
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Personen gezocht

Bericht door karelzijpe »

Wie kent Wim en Grietje de Boer van de tjalk de Goede Verwachting?
Karel
tjeert

personen gezocht

Bericht door tjeert »

hallo forumers;

gezocht de eigenaar van een warme jas en een paar schoenen,
vreemde vraag mischien maar vreemde vragen zijn er niet vandaar.
Het volgende ,we schrijven 1956/57 een jongen loopt in een dorp aan het van starkenborgkanaal
met een versleten veel tegrote stofjas rillend van de kou en op blote voeten de schrijver dezes raakt met hem aan de praat en neemt hem mee naar huis,alwaar mijn moeder aan de wastobbe staat.

tot zover het voorval mijn vraag is, komt dit bij u bekent voor,of heeft u hier over gehoort
laat het dan even weten ik ben benieuwd .

met vr groet tjeert

p.s Zijn ouders lagen ziek te kooi het schip lag aan de loswal bij Zuidhorn als ik me niet vergis was het een spits.
henk p

Re: Personen gezocht

Bericht door henk p »

@ harry,
dit is een kuster die in de jaren '65 '66 '67 '68 van de gebroeders Bruins uit Kampen was.
Ikzelf heb er op gevaren in die jaren als bestman.

met vriendelijke groet,

Henk p
karelzijpe
Berichten: 3098
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Personen gezocht

Bericht door karelzijpe »

karelzijpe schreef:Wie kent Wim en Grietje de Boer van de tjalk de Goede Verwachting?
Karel
Met behulp van forum-leden heb ik ze gevonden, zij waren de laatsten die met de tjalk die
mijn grootvader had laten bouwen in 1896 hebben gevaren. Hij is gesaneerd/gesloopt in 1971.
Zijn grote Friesche klipper uit 1902 314 ton vaart in de "Bruine Vloot" onder de naam ISELMAR.
Iedereen bedankt.
Karel
Aeolus

Schipper Marten de Jong van de Eensgezindheid gezocht

Bericht door Aeolus »

Schipper Marten de Jong van de Eensgezindheid gezocht
Wij wonen op een Friese tjalk uit 1903. Ik heb de geschiedenis vanaf de bouw tot 1930 kunnen traceren inclusief schippers en stamboom van de schippersfamilie. Dan wordt het schip, de Eensgezindheid, verkocht aan Marten de Jong uit Haskerland en stopt ieder spoor. Pas in 1991 duikt het casco weer op als basis voor een woonark. Is er iemand die wat van een schipper(sfamilie) De Jong uit Haskerland weet? De tjalk is nooit gemotoriseerd, gebouwd bij De Boer in Lemmer op 18,77 meter en in 1930 verlengd tot de huidige 21,15 meter.
Dank
Plaats reactie