Personen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
meindert

Re: Personen gezocht.

Bericht door meindert »

goedemiddag,
Ik ben op zoek naar de heer Abraham Grave of familie hiervan.
in 1953 woonde hij op de volharding en was gedomiliceerd te onstwedde.
Wij zijn de geschiedenis van onze luxe motor de goede verwachting aan het uitzoeken, de heer grave is de laatste geregistreerde eigenaar.
wij hopen dat iemand ons verder kan helpen.
mvg m van putten
louwerse

Re: Personen gezocht.

Bericht door louwerse »

Douwe,

Dhr. Pyl heeft ook nog een ander schip gehad de Sagitta, met regnummer 6000702 of BR 14535 B,
hij had dit schip in 1979 in zijn bezit, hij woonde toen in Gent.

m.v.g.
Leen Louwerse

Morgen is vandaag gisteren
willie
Berichten: 327
Lid geworden op: 09 dec 2009 17:08
Locatie: Raamsdonksveer

Re: Personen gezocht.

Bericht door willie »

Ter info Koen Jansen van de;MADONNA; is enkele jaren geleden over leden na enigejeran alleen te hebben geleefd ,nadat zijn vrouw Mientje is verdronken in R- veer.
Een noodlottige toestand ,als dat nog niet bekend was?????
Grt Willie
Die wind zaait zal storm oogsten
Gr. Willie

Die wind zaait, zal storm oogsten.
eldece

Re: Personen gezocht.

Bericht door eldece »

Ik ben op zoek naar ene Peter van Meel.

Ik heb namelijk een foto gevonden en daarbij stond vermeld, uit archief van Peter van Meel.
Ik zou graag met deze persoon in contact komen.

Alvast bedankt
Freddy
Berichten: 155
Lid geworden op: 27 mar 2012 12:45
Locatie: Hengelo

Re: Personen gezocht.

Bericht door Freddy »

Afbeelding
hoi,
bovenstaand foto is in 1985 gemaakt in Bergentheim op het kanaal Amelo-De Haandrik. Ik ben in 1985 met dit schip meegevaren van Coevorden naar Wesel, daar grind geladen en een paar dagen later waren we weer terug naar Coevorden. Dit schip, de Ada Klaas had als eigenaar Klaas Gort, zoon van Coert en Antje Gort. Ik ben deze mensen later uit het oog verloren, het schip vaart sinds midden jaren 90 rond onder de naam: Maitreya van J. Hillenaar in Coevorden. En zag dit schip vorig jaar nog een keer varen op het kanaal Almelo - De Haandrik.
Nu mijn vraag. Wie weet of de voormalige eigenaar of de zoon (K. Gort) nu nog een schip hebben en onder welke naam. Heb al zitten zoeken op enkele websites, maar vind er helemaal niets meer over.
2e vraag: Ik ben nog naar Wesel geweest om te kijken of ik nog kon terugvinden, waar we toen grind hebben geladen, ik weet nog dat het in een inham lag, maar daar kan ik verder ook geen informatie meer over vinden.
Wie kan me informatie verschaffen? Je zou me er reuze mee helpen. En heeft iemand nog foto's van de Ada-Klaas?
Bij voorbaat hartelijk dank voor je reactie!
groet, Freddy
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Personen gezocht.

Bericht door JC »

Het enige wat me te binnen schiet is de Kylian (Gort & Schouten), maar ik ken die mensen totaal niet. Verder moet iemand toch wel weten waar dat grindgat is / was?
Wim Geerling
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Personen gezocht.

Bericht door Wim Geerling »

Dat grindgat in 1985 in Wesel kan het gat op kmr 821 aan de Rose geweest zijn, ik dacht niet dat er toen al baggermolen hoger uit lagen.
Groet Wim
derk posthumus
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 okt 2011 10:27
Locatie: putten

Re: Personen gezocht.

Bericht door derk posthumus »

hier even wat over de ada-klaas van de familie gort ,
ik heb met miujn ouders ook altijd naar coevorden gevaren met de 2 gebroeders en ,later ik zelf op de bon-espoir,
ze hebben de ada klaas toendertijd verkocht omdat koert en antje aan de wal gingen en klaas niet alleen verder wilde varen,
ik heb met klaas samen want we kennen elkaar al bijna ons leven lang en waren een dag na elkaar jarig ,samen nog een poosje op de gooiland gevaren vanaf 1998 maar door omstandigheden is klaas er mee gestopt en op urk bij zijn ouders gaan wonen,
in 2001 is koert ernstig ziek geworden en overleden ,maar ook klaas is inmiddels overleden op 40 jarige leeftijd in 2006, heel triest allemaal,antje woont nog op urk en heeft al een mooie leeftijd ,maar ook daar weer heb ik verder weinig gehoord ,want je verliest elkaar een beetje uit het oog he, maar met klaas heb ik altijd contact gehouden, tot het laatst ,alleen heel dubbel ,de laatste keer dat hij belde zei die, we horen elkaar in juni want dan zijn we toch jarig en bellen we en je haalt me toch niet in,maar helaas ik ben hem nu voor bij ,want hij is in mei vrij plotseling overleden dat jaar.
Maar mocht je meer info willen dan kan je me mailen .mvg derk posthumus
derk posthumus
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 okt 2011 10:27
Locatie: putten

Re: Personen gezocht.

Bericht door derk posthumus »

freddy ,met de laadplaats van de ada-klaas,
ze laaiden vaak bij holeman op km 835 net voorbij Rees en af en toe bij surhborg op km 825 bij bislich,
maar in die tijd had je meer plaatsen om te laden alleen weet ik niet welke het meer zouden kunnen zijn ,of het bij een bageermolen was of onder een band ,maar ik vaar zelf vaak naar twente ,dus wie weet kunnen we een keer bijkletsen in hengelo of omstreken ,over di goeie oude tijd,mvg derk posthumus ,m.s mia-amore
visje

Re: Personen gezocht.

Bericht door visje »

derk een heel andere vraag hebben jullie ook nog een steilsteven gehad
of je vader die was later van stuut en toen van j v d werf adio

gr marten
Plaats reactie